Man laat het soms afweten. Wie herkent dit??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Wij proberen nu al weer een half jaartje zwanger te worden. het probleem is alleen dat mijn man het af en toe op de cruciale momenten laat afweten. Hij is dan of erg moe of iets dergelijks. We hebben niet vaak sex (ca. 1x per week) maar dat is dan altijd wel goede sex behalve dan juist rond de vruchtbare dagen. Ik baal daar stevig van. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen. Pushen heeft geen zin heb ik al gemerkt, want dat werkt averrechts. Hij wil ook graag een kindje dus dat is niet het probleem, maar zegt dathij af en toe zenuwachtig van me wordt. Wie herkent dit??? Hebben jullie nog adviezen voor mij?
Dank jullie alvast!

groeten Jas

Wij zijn als vrouwen heel anders met kinderen krijgen bezig.
Mannen staan er vaak erg luchtig tegenover en vinden het meestal niet zo'n probleem als het aan maandje meer of minder zal gaan duren...
Misschien kunnen jullie er eens samen over praten om te kijken wat er nou mis gaat op het cruciale moment. Misschien bijt jij je erg in die dagen vast , waardoor hij idd zo de zenuwen krijgt dat hij het laat afweten...
Kijk of je er uit kunt komen hoe je die belangrijke momenten toch goed kunt benutten. Wat heb jij er voor nodig en nog belangrijker wat heeft hij nodig om het toch voor elkaar te krijgen?
Misschien heeft hij moeite met het verplichte gevoel van die dag te moeten presteren...?
Als ze niet weten hoe laat het is en jij hem flink verwend dat het wel lukt? (werkte hier uitstekend).

Suc6
Groetjes Xanthe

Wat vervelend voor je zeg.
Ik had dit probleem niet, mijn vriend wilde altijd. Oké als het soms 5 dagen achter elkaar "moest" dan had ie ook niet altijd even veel zin maar hij deed het wel. Als je het 1x in de week doet dan is de kans op een zwangerschap niet zo groot. Ik weet niet hoe graag hij een kindje wil maar als je dit aan hem uitlegd dan moet hij toch begrijpen dat 1x in de week te weinig is. Je hoeft het niet iedere week 3x te doen maar het is wel handig om het rond je vruchtbare periode vaak te doen. Misschien kun je hem multivitamines met (heel veel) zink geven. Dit is goed voor de kwaliteit van het zaad, misschien blijft het dan langer leven en daar heb jij weer baat bij.
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
Liefs Rene 5w&6d

ik zou me kunnen voorstellen dat zijn zin verdwijnt op het moment dat hij het gevoel heeft dat het NU MOET.misschien kun je even achterwege laten dat je in je vruchtbare dagen zit en in die periode hem verleiden en er gewoon een gezellige  avond van te maken zonder dat het daarom draait(al is het voor jou op dat moment even wel zo).succes!

Hoi Mir!

Ik vertel mijn vriend ook niet wanneer ik in mijn vruchtbare dagen zit. Ik begin gewoon zelf en dan is ie al snel verleid . Als ik het een paar dagen  achter elkaar doe, dan krijgt hij wel vermoedens,hoor.

Maar goed, ik zou het zo gewoon eens proberen. Misscchien voelt hij dan niet zo'n druk...

Succes!

Groetjes, Tessje.

hallo Jas,
Ik moest lachen toen ik jou berichtje las,want toevallig had ik het over het zelfde gisteravond met mijn vriend.
Ik vertel hem niet wanneer mijn vruchtbare periode is want anders gaat het echt niet werken,maarrrrr.......op een een of andere manier is het vaak rond mijn vruchtbare periode dat ie niet wil of dat het gewoon niet lukt,terwijl ik juist niks laat merken hahahah hoe dom he.Als er dan niks gebeurd probeer ik niet te laten merken dat ik best beetje teleurgesteld soms zelf beetje pissig hahaha ben.Ik vroeg het hem gisteren of hij het merkte aan mij,hij dacht niet bewust,maar kon er niks aan doen.Het maakte hem idd niet uit een maandje langer of korter.Nou heb ik van die lange cuclussen die gemiddled 47 dagen duren,dus ik baal altijd goed als meneer niet wil,hahahah ik moet anders zooooo lang weer wachten,dat vertelde ik hem en dat snapte hij ook wel.Ook gezegt dat het voor crouwen nou eemaal anders bezig zijn is als je zwanger wilt worden,want steeds die onzekerheid,je voelt je eigen lichaam dus moeilijk om net als een man maar af te wachten wanneer je het blijde neiuws te horen krijgt!Maar goed heel herkenbaar dus.gelukkig redden we het vaak om het 3 tot 4 keer per week te doen,maar ja daar heb je alleen wat (vruchtbaars) aan als je in de goede periode zit he hahahahhahahah
Groetjes Cat

Ik vertel mijn vriend ook niet wanneer mijn vruchtbaarste dagen zijn want ik weet nu al dat ie daardoor minder zin zal hebben als ik dat vertel omdat het dan "moet"..
Wel heb ik sinds ik met de pil gestopt ben veel vaker zin (ook op de niet vruchtbare dagen ).
Dat heb ik hem ook verteld dat dat kan komen omdat ik met de pil gestopt ben.
We hadden eerder zo'n 1 á 2 keer per week sex en nu is dat vaak 3 á 4 keer dus heeft ie ook niet zo in de gaten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn.
Want als je maar 1 á 2 keer per week sex hebt en je wil op je vruchtbare dagen ineens 4 keer valt denk ik een beetje op, mijn vriend zou dat meteen in de gaten hebben en denk dat dan allemaal niet zo lukt.

Dus ik denk dat het beter is om je man/vriend niet te vertellen wanneer je vruchtbaar bent en gewoon regelmatig sex hebben. Denk dat dat het beste werkt.

Succes!!

Terug
Bovenaan