man nooit thuis

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er nog meer een man die werkt in de horeca en nooit thuis is?

Mijn man werkt in een restaurant en is bijna nooit thuis. Nu ik zwanger ben vind ik het heel vervelend.
Wie kan hierover meepraten?

liefs,
koeki

Hoi,

Ik heb er ook een die een nachtdienst werk heeft, en als tie s'ochtends thuis komt gaat tie ff een uurtje liggen, douchen en door naar de volgende werk, voor een paar uurtjes en komt in de middaguren thuis gaat tie eten, ff bijpraten en slapen en voor 23.00 moet hij weer op zijn werk zijn. Dus zoveel zie ik hem ook niet veel, maar heb eerlijk gezegd ook geen problemen mee tot nu toe.

Eigenlijk was ik degene met de lastige uren...tijdens mijn eerst zwangerschap werkte ik nog gewoon 36 uur in de zorg,  met veel late diensten (tot 22 of 23 uur) en mijn vriend werkt in de bouw...Heel vaak dat hij dus al in bed lag als ik thuis kwam en weer opstond als ik nog diep lag te slapen...met drie late diensten achter elkaar zagen we elkaar dus ook soms dagen niet terwijl we naast elkaar in hetzelfde bed sliepen...

Inmiddels werk ik nog maar 18 uur en ben ik met verlof van de tweede en zien we elkaar gelukkig veel vaker want echt gezellig was het de vorige keer niet...

Liefs yvonne (34+5)

Hoi,

Mijn man werkt ook in de horeca (en heb zelf ook in de horeca gewerkt). Afgelopen jaar heeft hij een nieuwe baan gekregen en is nu gelukkig veel meer overdag aan het werk dan 's avonds (ook in de horeca). Hij moet nu af en toe nog wel eens 's avonds werken maar dat vind ik niet zo erg. Tja in de horeca werken is leuk, maar voor de tijden kan je het beter laten.....

Gr. Sam

Ik heb ook een man die in de horeca zit, hij werkt in een restaurant als kok. Terwijl ik dit typ is hij nog aan het werk,hi,hi,hi. Aan de ene kant is het vervelend dat hij er niet is, maar ik ben het wel gewend. Aan de andere kant zijn wij er straks heel erg blij mee, want ik ga straks na mijn verlof drie dagen werken en op twee van die drie dagen is mijn man lekker thuis met de kleine! En aangezien ik part-time ga werken, hebben we straks twee ochtenden extra gezellig met zijn drietjes! En dat is toch ook wel leuk hoor!

Groetjes, Lin76 (17 wk+1)

Mijn man is muzikant en bij hem is het heel wisselend - in december werkte hij bijna iedere week wel 60 uur, soms zelfs meer. Naast het spelen geeft hij ook nog les, houdt hij de website van de band bij, en moet hij natuurlijk z'n administratie bijhouden (kleine zelfstandige). Het ergste vind ik dat hij zulke andere uren maakt dan ik - ik werk gewoon tijdens kantooruren, en als ik thuiskom, moet hij al bijna weer weg, of is hij al weg. Heel ongezellig zo af en toe!

Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik wat extra aandacht nodig heb tijdens de zwangerschap, en als hij niet werkt, probeert hij me dat ook wel te geven, bijvoorbeeld door op zondag lekker samen op bed te ontbijten (nou ja, zijn ontbijt en mijn lunch...). Het is inderdaad heel lastig om zulke verschillende ritmes te hebben, poeh! Ik kan alleen maar zeggen: zeg eerlijk tegen hem hoe je je voelt, en kijk of je tenminste 1x in de week een soort 'date' (kan ook gezellig thuis samen koken en eten zijn) kunt hebben.

Wat bij ons helpt, is de televisie uit laten - als je samen aan tafel eet, en een goed gesprek kunt hebben, voelt dat (voor mij) een stuk beter dan die ene avond die je samen hebt, voor de tv doorbrengen. Zonder tv heb je tenminste echt aandacht voor elkaar.

Heel veel sterkte!! Ik weet hoe het is...
~Hilde

Terug
Bovenaan