Mijn man is muzikant en bij hem is het heel wisselend - in december werkte hij bijna iedere week wel 60 uur, soms zelfs meer. Naast het spelen geeft hij ook nog les, houdt hij de website van de band bij, en moet hij natuurlijk z'n administratie bijhouden (kleine zelfstandige). Het ergste vind ik dat hij zulke andere uren maakt dan ik - ik werk gewoon tijdens kantooruren, en als ik thuiskom, moet hij al bijna weer weg, of is hij al weg. Heel ongezellig zo af en toe!
Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik wat extra aandacht nodig heb tijdens de zwangerschap, en als hij niet werkt, probeert hij me dat ook wel te geven, bijvoorbeeld door op zondag lekker samen op bed te ontbijten (nou ja, zijn ontbijt en mijn lunch...). Het is inderdaad heel lastig om zulke verschillende ritmes te hebben, poeh! Ik kan alleen maar zeggen: zeg eerlijk tegen hem hoe je je voelt, en kijk of je tenminste 1x in de week een soort 'date' (kan ook gezellig thuis samen koken en eten zijn) kunt hebben.
Wat bij ons helpt, is de televisie uit laten - als je samen aan tafel eet, en een goed gesprek kunt hebben, voelt dat (voor mij) een stuk beter dan die ene avond die je samen hebt, voor de tv doorbrengen. Zonder tv heb je tenminste echt aandacht voor elkaar.
Heel veel sterkte!! Ik weet hoe het is...
~Hilde