Man problemen met vruchtbaarheid

A

Anoniem

Guest
He dames,

weet dat het nog erg vroeg is om me er druk om te moeten maken, maar ben er in mijn hoofd de hele tijd mee bezig en moet het even kwijt...

We zijn sinds twee maanden bezig om zwanger te worden en pas één mislukte poging gedaan.
Nu is mijn man vroeger aan zijn ballen geopereerd, hij had een niet ingedaalde teelbal.
Nu lees ik overal op internet dat dit voor vermindere vruchtbaarheid kan zorgen....

Weet iemand van jullie hier meer van, ervaring mee...

blijf er in mijn hoofd de hele tijd mee bezig, en weet niet of als ik nu al contact opneem met de huisarts, deze al iets voor mij kan betekenen...

gr. Debbielientje

Nou ik heb er geen ervaring mee maar ik zou dus wel naar de huisarts gaan om eens te informeren of dit verhaal ook geldt voor je man.
Waarom niet??? gewoon doen scheelt je weer zorgen maken want dat is ook niet bevordelijk om zwanger te raken.
Succes.

hoi debbelientje

ik heb hier geen ervaring mee.. maar mijn vriend is vroeger ook geopereerd omdat hij spataders op zn ballen heeft.. wij hebben ook meteen de huisarts geraadpleegd en dr zijn onderzoeken gedaan.. uiteindelijk bleek bij ons dat we misschien wat meer moeite moesten doen.. maar dat het best kon! inmiddels ben ik voor de 3e keer dit jaar zwanger (2 miskramen dus..)

als ik jou was zou ik dus gewoon de huisarts bellen en de situatie uitleggen!

liefs!

Hoi!

ik zou naar de huisarts gaan, vertellen over je kinderwens.
operatie aan een niet ingedaalde teelbal kan inderdaad verminderde vruchtbaarheid opleveren, tenminste dat is wat ik van de arts begrepen heb.
Zeker als je partner als kind ook eerst medicijnen heeft geslikt om te proberen die teelbal te laten indalen.
Vraag bij de huisarts een zaadonderzoek aan. Als de uitslag niet goed is kun je je laten doorverwijzen naar een fertiliteitsarts of gyn., want het schiet het nl. niet op om eerst maanden te blijven proberen, terwijl het zaad niet goed is!!
succes!!

Groetjes Janne

Terug
Bovenaan