Man slaapt vast/gebroken nachten

<p>Hallo allemaal,</p><p>Graag jullie advies of tips, of wellicht herkenning. Onze dochter is ‘s nachts geregeld haar speentje kwijt. Ze begint dan met ‘mopperende’ geluiden en je hoort haar draaien/woelen in bed. Als we haar dan haar speentje niet geven zet ze het op een huilen (zeg maar krijsen).</p><p>Ze is 4 maanden en al 4 maanden moet ik er meerdere keren per nacht uit. Ik doe het met alle liefde daar niet van maar het breekt me op. Mijn man daarentegen slaapt heel vast, hoort niks en als ze huilt moet hij ook echt even wakker wordend en duurt het enkele minuten voor hij haar naar toe gaat. Ik slaap heel licht en hoor ieder geluidje. Bij het minste of geringste kikje wordt ik wakker en geef ik haar haar speentje..</p><p>Mijn man vind het erg vervelend dat hij zo vast slaapt en ik alles hoor, maar hij gooit het dan op ‘moederinstinct’ </p><p>Wat is wijshijd... ik wil slapen haha.. oordopjes zijn trouwens geen optie. Dat vind ik gevaarlijk stel dat ik haar niet zou horen</p>

Ik herken het. Ik pak mijn slaap terug op mijn vrije dag Haha dan slaap ik damen met mijn dochter. In het weekend ga ik soms echt een hele middag slapen en zorgt mijn man voor onze dochter zodat ik niet wakker wordt

Hem wakker maken als je de baby hoort. Het is voor hem nu gewoon niet nodig om lichter te slapen. Ik hoor vaak dat dat echt helpt, en het scheelt voorbjou toch uit bed gaan!

Hier hetzelfde. Ik heb me er bij neergelegd. Elke keer als ik hem wakker maakte en hij met moeite uit bed kwam, deed hij niks zoals ik iets zou doen. Leverde behoorlijk wat irritaties op en ik was ook klaarwakker. Nu strompel ik liever zelf halfslapend naar mn zoontje en doe ik t op mijn manier. Gelukkig hoeven wij inmiddels niet meer elke nacht. 

Hier ook precies hetzelfde verhaal, veel gebroken nachten ben ook helemaal kapot. Mn vriend werkt die staat heel vroeg op dus ik kan ook niet van hem verwachten dat hij meerdere keren zijn bed uit gaat. Ik werk niet dus dan sta ik maar op meerdere keren in de nacht.  Mn vriend hoort ook niks hoor, ik slaap ook heel licht, elke klein geluidje ben ik wakker?

Pff zo vervelend ja... hier precies hetzelfde ik neem niet eens de moeite om
hem wakker te maken want zelf ben ik dan toch al wakker... ik hoor ook elk geluidje... die fiep indoen fase ginf bij ons wel ineens voorbij.. nu nog maar 1 x ergens eond de ochtend.. het is een fase die wel overgaat! Dus nog even uitzitten helaas! Succes het komt goed! X

Hier net andersom. Man lief word wakker en ik slaap/sliep overal doorheen. Wat idd wel helpt is hem wakker maken zodat zijn hersenen het geluid en het wakker worden gaan associëren. Dat hielp hier, heeft wel paar weken geduurd.

Terug
Bovenaan