Man weer te werk

Hoi

Wij hadden een luxe, mijn man was 3 weken vrij, nu moet hij dinsdag weer te werk, hoe doen jullie dit nu s'nachts? Ik ben bang dat mijn man slaap te kort krijgt! of maak ik me druk om niks.

Wij hebben allebei slaap te kort! En in het weekend slapen we zoveel mogelijk bij. Het is heel vervelend als je man te weinig slaapt, maar jij bent net bevallen en hebt ook je slaap nodig. Dus probeer allebei zoveel mogelijk rust te krijgen.
Wij doen het 's avonds als volgt, ik ga vroeg naar bed, zo rond 9 uur, mijn man blijft op en geeft rond half 11 de laatste fles. De nachtvoeding doe ik en meestal slaapt ze daarna door tot een uur of 7 en dan is mijn man al naar zijn werk.
Komt ze eerder, zo rond 6 uur, dan geeft mijn man die ochtendvoeding terwijl hij ondertussen zijn ontbijt opeet.
En dan hopen dat ze snel doorslaapt, Emma en Renske sliepen zo rond de 9 weken voor het eerst de nacht echt door. Het is al fijn dat we met flesvoeding het een beetje kunnen verdelen.

Pepijn is nu 6 weken en al ruim 3 weken kwam hij tussen 4 en 5 u. De laatste nachten echter pas om 5.30u! Dus hier zeker vooruitgang!

Ik heb het erg luxe. Mijn man heeft aan 5 a 6u slaap genoeg. Als ik erg moe ben, ga ik vroeg naar bed en geeft hij de laatste fles van 23.00u. Anders doe ik het.
En voor de eerste fles gaat hij zijn bed uit, maakt hem beneden klaar en dan kan ik heerlijk in bed blijven liggen. Pepijn slaapt nog op onze kamer, dus ik hoef hem uit zijn bedje te tillen, op bed verschoon ik zijn luier en dan op bed de fles whahaha lekker lui.
Als Pepijn tussen 4 en 5u komt, gaat manlief gelijk weer slape. Komt hij zoals de afgelopen dagen pas om 5.30u dan gaat hij gelijk douchen en naar zijn werk.
Als je niet naar beneden wilt, kan je ook voeding en een thermosfles heet water mee naar boven nemen. Dan kan hij doorslapen....
Maar zoals Reisa zegt... slaapt tekort hebben we beiden. Want als mn dochter ook nog spookt (wat ze nooit deed en nu ineens wel) dan ga ik eruit.
Ook wij proberen in het weekend bij te slapen.

Succes

Eerst deed ik alles. Ik was bezorgd dat mijn man niets hoorde als hij zo moest spugen. Die slaapt echt overal doorheen. Laatst een dagje op de bank om bij te slapen. En soms gaat hij een dagje op de bank als hij de dag erna een belangrijke vergadering heeft ofzo.
Aangezien ik borstvoeding geef moet ik toch wakker worden iedere keer. Maar meneer moet daarna een uurtje omhoog zitten en als ik echt te moe ben dan geef ik hem door aan mijn man.

Mijn man heeft veel slaap nodig, dus die slaapt in principe al sinds dag 5 door ;). Ik doe alle voedingen, moet ook wel want ik geef borstvoeding. Maar ik ga er ook 's nachts ook uit om haar te halen, verschonen, terug brengen enz.

ik ga 's avonds vroeg naar bed. mijn man geeft dan de laatste voeding. het hangt er vanaf wanneer julia 'snachts komt komt ze vroeg dan doet mijn man haar de fles geven en dan doe ik de volgende weer. maar komt ze tegen 5 uur dan geef ik de fles want anders ligt man lief net weer in bed en dan moet hij eral weer uit.

succes

Wij doen het een beetje om en om, wie het eerst wakker is gaat de fles halen en de andere doet de luier. Soms slaapt een van ons gewoon door. Paddy komt meestal zo rond 3-4 uur en dan weer rond 7 uur.

Terug
Bovenaan