Man weinig thuis i.v.m. werk zwanger worden

<p>Hallo allemaal, Zijn er nog meer meiden dat haar vriend/man weinig thuis is wegens werk? Hoe gaan jullie hiermee om? en hebben jullie eventueel wat tips voor ons.</p><p>Mijn man is wegens werk (binnenvaart schipper) 1 of 2 weken weg en weekend thuis. Hij kan niet door de weeks naar huis komen om te klussen wanneer ik vruchtbaar ben en mijn eisprong heb. Wij zijn nu al aantal maanden bezig maar helaas nog steeds negatief. Wij lopen elkaar helaas elke keer mis tijden mijn vruchtbaarheid / eisprong. </p><p>Helaas heb ik elke maand door de weeks mijn eisprong. Deze maand heb ik 24 juni mijn eisprong en hij is 27 juni weer thuis.</p><p>Vind het heel lastig dat het steeds niet lukt mijn hoop houd een beetje op.  </p>

Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me zo erg lastig. Het enige dat je kan proberen is op zondag meerdere keren klussen zodat je een voorraadje hebt? Dat je de kans daarmee vergroot. Afhankelijk van je man kunnen zaadcellen 3-6 dagen overleven en hun werk doen dus het zou moeten kunnen. Zeker als je wat eerder in de week ovuleert. 
Kan hij een paar maanden achter elkaar een paar dagen vrij nemen als je ovuleert? Of kun je hem opzoeken? (Dit is natuurlijk een beetje ongemakkelijk maar ja..)
Veel succes

Jeetje dat is inderdaad onhandig zeg :( Ik vond het hier soms al niet te doen omdat mijn partner extreem veel werkt en dan ook nog een compleet ander ritme (horeca). Dat was soms echt al een gepuzzel want 1 van ons moest er dan altijd midden in zijn nacht voor wakker worden zeg maar ;) 
Zou je, in overleg met een huisarts/verloskundige, eventueel een maandje/anderhalve maand met een lichte pil kunnen starten? Zodat je als het ware je cyclus op een ander moment weer opnieuw in laat gaan. Wie weet dat je ovulatie dan gunstiger uitkomt? 
Geen idee of dit een echte optie is, en of ze dit zouden doen.. vandaar ook: overleg met een ha/vk :)
Maar bij ons zou een voorraadje aanleggen bijvoorbeeld niet hebben gewerkt, dat bleef niet zo lang in leven.. Is natuurlijk wel ook het proberen waard hè ;) maar lijkt me mega frustrerend elke keer 'de juiste tijd' te missen.. 

Oh dank je wel voor de tip daar ga ik even achterna vragen of dat zou kunnen. Ja bij ons werkt dat ook niet elke zondag als hij thuis is klussen wij wel en als ik woensdag mijn eisprong heb gebeurd er niet veel.

Helaas kan dat niet, want er zijn maar een aantal collega's en als hij naar huis kunnen zij niet 24 uur varen of moet het zo vallen dat zijn kinderen van de schipper (eigenaar) mee kunnen. Eind juli heeft hij vakantie voor 1 week maar helaas valt dat een week later

Een van mijn mannelijke collega's had een soortgelijk probleem, zijn partner werkte als stewardess. Hij was in de positie om in de periode rond de eisprong mee te reizen met haar. Kun jij op afstand werken, dan zou ik dus zeker een periode met je partner meevaren!
Daarnaast, het duurt gemiddeld een jaar voordat stellen zwanger raken he, dat is dus als partners vrijwel elke nacht bij elkaar zijn! Laat je dus niet opfokken door verhalen op het internet van vrouwen die na een paar maanden al zwanger zijn.... het gaat bij jou, als er niets verandert in jullie omstandigheden (een van jullie zal extra moeite moeten doen om bij elkaar te zijn), sowieso langer duren als ik het zo lees.

Dat willen wij beide heel graag en dat vraagt mijn man en ik ook elke keer, maar ik kan niet mee. De schipper en schippers vrouw zeggen dat het anders te druk word in de woning voorop. Mag wel mee als zijn collega keer op vakantie is ofzo maar dat gebeurd eigenlijk ook bijna nooit. Hij kan ook niet paar dagen extra thuis blijven, want er zijn maar een aantal collega's en als hij week thuis is kunnen zij niet 24 uur varen of moet het zo vallen dat zijn kinderen van de schipper (eigenaar) mee kunnen.
Eind juli heeft hij vakantie voor 1 week maar helaas valt dat een week later.

Terug
Bovenaan