Man wil geen kind meer

<p>Hoi, </p><p>mijn man en ik hebben 2 prachtige dochters van 2 en 6 maanden. Bij mij begint het weer te kriebelen voor een 3de kindje (heb er altijd graag 3 gewild), maar mijn man is heel stellig dat het goed is zo. Dit zorgt voor spanningen. <br />Ik vind het lastig dat hij hier zo stellig in is, erover praten is geen optie. En hij vindt dat ik blij moet zijn met het gezin dat wij nu hebben. Geloof me, dat ben ik ook, al voelt het voor mij nog niet compleet.</p><p>iemand in een soortgelijke situatie gezeten? Hoe ben je hier uiteindelijk uitgekomen? <br /><br /></p><p>groetjes! </p>

Gelukkig wil mijn man nog wel een 3de kindje en zitten we inmiddels in ronde 16. Maar ik denk dat er voor jou niks anders opzit dan accepteren dat het bij 2 blijft en genieten van wat je hebt. Misschien over een half jaartje weer eens peilen of je man er nog hetzelfde in staat?

Misschien even met rust laten en over een paar maanden, als de jongste wat ouder is en er misschien wat meer rust is, er opnieuw over beginnen? Of over een jaar ofzo pas.. je jongste is nog zo klein! 
Hier 2 meiden van 2.5 jaar en 8 maanden. Het verlangen voor een 3e is er hier wel, gelukkig voor ons allebei. Maar het eerste jaar wil ik nog niet zwanger raken, ik wil echt geen 3 kinderen onder de 4 jaar.. voorlopig is het even goed zo. Hij weet dat en daar zijn we het ook over eens, dus we praten er weinig over. Voorlopig staat het even op een laag pitje. We genieten volop van onze 2 meiden maar het is ook druk en soms zwaar en s nachts slapen ze bijna nooit allebei door.
Misschien kun je met je man afspreken dat je het voor nu even laat rusten, maar kun je aan hem vragen of je er over 6-12 maanden op terug mag komen? Dat hij er dan met je over kunt praten? Dan moet jij het voor nu even loslaten en weet hij dat hij er wel over na moet denken de komende maanden. 
Sterkte! Lijkt me erg lastig als je hierover niet eens bent, ook al heb je al 2 lieve kindjes!

Gewoon even laten rusten idd. Wie weet veranderd hij met de tijd van gedachten. En anders heb je 2 mooie dochters toch! 
Als een van ons wel wil en de ander niet, dan zou het hier niet worden iig. 

Ik heb kinderen in dezelfde leeftijd en gelukkig zou mijn man ook een derde willen. Ik zou het onderwerp nog even laten rustig. Miscchien over een jaar weer eens bespreken. Sowieso zou ik pas weer een baby willen wanneer de oudste op school zit. Heb jij dat ook niet. Anders blijft het helaas bij 2 kindjes.

Ik snap enigszins wel dat je man nu denkt dat hij geen 3e wil. Je kindjes zitten qua leeftijd wel kort op elkaar en dat lijkt me echt wel zwaar. Ik zou het voor nu even laten rusten en misschien over een half jaar/jaar het normaals ter spraken brengen. Dan zijn je kindjes ook ouder en misschien wil hij dan wel nog een 3e kindje 

Terug
Bovenaan