Man wil geen tweede kindje meer

Hallo lieve meiden,

Na een jaar of twee nadenken heeft mijn man besloten dat hij echt geen tweede kindje meer wil. We hebben gelukkig een prachtig mannetje van 4 jaar oud en hij gaat nu 2 maanden naar de basisschool. Hij is onwijs zorgzaam naar kleine kindjes en roept geregeld dat hij een broertje of zusje wenst.

Het gaat mij enorm aan het hart, ik heb altijd (als het ons gegund zou zijn) 2 kindjes willen krijgen. Dat heb ik in het begin van onze relatie ook met mijn man gedeeld. Hij stond er eerst ook zo in alleen is van gedachte veranderd. Hij heeft een veeleisende baan en is daardoor ook een tijdje thuis geweest.

Ik begrijp heel goed dat een nee zwaarder weegt dan een ja en ik ben onwijs gelukkig met ons geweldige mannetje maar het doet ontzettend veel pijn, ik weet niet hoe ik dit moet dragen en door moet zonder wrok.
Ik koester wat ik heb, daar ben ik heel dankbaar voor maar het gemis blijft.

Zijn er anderen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten? Graag zou ik met jullie van gedachten wisselen.

Liefs, Roos

Laatst bewerkt:
Beste Roos, wat ontzettend vervelend.

Ik begrijp goed dat het heel verdrietig voor je kan zijn. Ik kan me voorstellen dat als je nog een kinderwens hebt voor een tweede het als een donderslag kan voelen en je je machteloos kan voelen. Ik vind het lastig om je hier mee te helpen, want ik zou zelf ook niet zo goed weten hoe het beste met de situatie om te gaan. Echter moest ik meteen aan een artikel denken op Ouders van Nu. Dit gaat over Sara. Zij zat in dezelfde situatie als jij. Haar man wilde ook geen tweede kind, ze hebben samen een aantal stappen ondernomen. Mogelijk vind je wat herkenning en inspiratie.

Ik hoop dat je wat hebt aan dit mooie persoonlijke verhaal:

Heel veel sterkte en weet dat je hier altijd van je af kan schrijven en alles kan delen. Ik hoop dat er nog andere ouders zijn die hier met jou over kunnen praten en hun ervaringen willen delen!

Hoi Roos, dat lijkt me een hele moeilijke situatie.
Ik heb geen kinderen en kan niks aanvullends geven of ervaringen maar ik weet wel wat het is als iets niet verwezenlijkt kan worden wanneer je het wel graag wilt.
Ik zou je willen aanraden om je krachten die je hebt gezet op een ander kindje, om te draaien naar de focus op je relatie met je man. Te zorgen dat jullie echt een team worden. Want het kan zo makkelijk omgedraait worden in deze situatie en dat jullie uit elkaar gaan groeien.
Doe meer dingen met elkaar. Ga erop uit, weekendje weg. Doe dingen die jullie vroeger als stel leuk vonden en wat jullie deed lachen!

Qua gemis zou ik het zoeken in jezelf creatief gaan uiten. Verf of teken je gemis op papier. Hoe ziet dat eruit? Hoe ervaar je je gevoel op dit moment? Gebruik kleuren. Welke kleuren?
Misschien past een andere creativiteit beter bij je. Wat past bij jou? Hoe kun je je uiten?
Misschien schrijf je graag. Schrijf op papier op computer alles over je droom. Wat betekende een 2e kindje voor je?
Hoe had je het je voorgesteld?
Post misschien ook op verscheidene forums. Zodat je verschillende reakties krijgt.

Terug
Bovenaan