Man wil wel geslacht weten en ik niet !!!!

Hallo,

Bij 20 weken krijg ik een uitgebreide echo om te kijken of er bij deze baby sprake is van een uretrale reflux. Onze jongste zoon heeft deze aangeboren afwijking en is in zijn eerste jaar erg ziek geweest. Mijn man wil natuurlijk mee voor deze echo, ook om te kijken of het een jongetje of meisje wordt. Er wordt natuurlijk juist daar gekeken waar je ook voor het geslacht gaat kijken. Nu weet ik wel dat de gynocoloog het geslacht niet zal vertellen als je dat vraagt maar ik vind het ook niet leuk als mijn man het zelf ziet. Als hij het wel weet en ik niet, dat vind ik ook niks. Ik denk dat ik alleen naar deze echo ga, maar dat vindt hij weer niet leuk.

Dit is mijn derde zwangerschap en ik heb al twee zonen en bij hen wist ik wel wat het zou worden en het lijkt me zo geweldig om het ook een keer mee te maken als je het niet weet. Hoe los ik dit op???

Groetjes,
Lidewij

Hoi Lidewij,

Ik weet niet zo goed hoe je dit moet aanpakken. Wel kan ik je vertellen hoe het bij ons ging. Mijn man wilde ook graag weten of het een jongetje of een meisje zou worden, ik eigenlijk niet. We vonden het allebei niks als hij het wel zou weten en ik niet, dus dat was geen oplossing. We hebben toen afgesproken dat we met de 20 weken echo het nog wilde weten. We zouden dan later, met 32 of 34  weken ofzo, nog een pretecho laten maken. Op die manier zouden we wel weten wat het wordt, maar kon ik nog een poos fantaseren over allebei (want dat leek me zo leuk). Uiteindelijk  zei hij dat de pretecho van hem niet meer hoefde,  hij  had gezien dat er compleet kindje was, waarschijnlijk helemaal gezond. Dat was genoeg voor hem, dus ik blij  (maar als hij het  nog wel graag had willen weten, dan  had ik het ook goed gevonden).

Succes met jullie beslissing!  

Hoi,

Dat is een heel dilemma. Maar het kan ook zo zijn dat je het per ongeluk al ziet. Bij onze oudste kregen wij een screeningsecho. Ik ben erfelijk belast voor Spina Bifida. Onze zoon lag met zijn beentjes wijd open. Je zag alles precies zitten.  Geen verassing dus! En dat kon de gyn ook niet vermijden. Gelukkig vonden we het geen ramp om het te weten.  Bij onze dochter riep ik: Nou, daar kan ik nou niks van maken. We hadden de gyn gezegd dat hij het niet geheim hoefde te houden, dus hij zei gelijk: Maar dit is ook een totaal andere versie als de oudste.
Aangezien ze bij jullie kindje moeten kijken op een plaats waar de kans groot is dat je kunt zien welk geslacht het kindje heeft, zou ik het er eerst goed met de gyn over hebben. Het kan dan gewoon zo zijn dat het per ongeluk in beeld komt.

Groetjes, Cathy

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Mijn man en ik hebben besloten dat hij niet meegaat naar de uitgebreide echo omdat hij het dan toch niet kan laten om 'gericht' te gaan zoeken. Ik ben pas 14 weken en drie dagen zwanger en heb nog 6 weken de tijd om me te bedenken. Wel hebben wij besloten, mocht er een afwijking gevonden worden, het voor mij niet meer erg is om dan wel het geslacht van te voren te weten.

Groetjes,
Lidewij

Terug
Bovenaan