Man wilt eigenlijk echt geen 2de

<p>Mijn man en ik staan op dit moment lijnrecht tegenover elkaar. En ik weet dat ik absoluut niet de enige ben met dit verhaal.</p><p>Ik heb een prachtige dochter van net 3 en ze is het mooiste wat me ooit is overkomen, en ben hebberig genoeg om nog zon mooi mini mensje te willen hebben als het lukt.</p><p>Maaaaar mijn man wilt eigenlijk echt echt echt niet. Nu gaf hij mij vanmiddag toestemming om er toch weer voor te gaan. Maar hij doet dit echt voor mij en staat er zelf niet achter, dit voeld natuurlijk niet goed, en egoistisch van mijn kant als ik door zet, maar 1 van ons gaat hier niet happy worden. We hebben een sterke relatie en ik zal nooit bij mijn man weg gaan. Maar dit heeft wel een grote impact op onze relatie. (En ja buiten dit om  denk ik ook aan het kindje) </p><p>Nu vroeg ik me af wie herkend mijn verhaal en is er toch voor gegaan en hoe is dit gegaan? </p><p>Groetjes van mij. </p><p>(Iemand die al genoeg is verteld dat ze egoistisch is, en donders goed weet dat deze mensen gelijk hebben. Maar ik kan mijn kinderwens niet loslaten)</p><p> </p>
 
Geen ervaring, maar ik vind je niet egoïstisch! Mijn fertiliteitsarts zei toen ik kwam voor nr 2 en me een beetje bezwaard voelde (alsof ik niet gewoon blij was met 1 kind), je wens is niet 1 kind, je wens is een gezin en je voelt het zelf hoeveel kindjes daarbij horen.
Verder misschien toch iets om samen met iemand erbij te bespreken, juist om van lijnrecht tegenover elkaar meer samen te staan en in elk geval het gevoel te hebben dat jullie beiden echt elkaar gehoord hebben en je best hebt gedaan de ander te begrijpen. Relatietherapie sessie als onderhoud van een goede relatie en voor dit soort complexe vraagstukken ipv om iets te redden dat stuk is, kan echt heel goed zijn.
 
Hele lieve reactie, dank je wel hiervoor❤
En inderdaad, er word tegen me gezegt wees dankbaar voor wat je hebt, maar ik ben JUIST zo gelukkig en dankbaar voor mijn meisje. 
We praten er constant over, en heb idd relatietherapie voorgesteld aan mijn man, maar die ziet het niet zo zitten. Maar mijn man is gelukkig de prater hier, dus dat scheeld veel. Alleen het overeen komen is dus een dingetje....?
 
Met lijnrecht tegenover elkaar staan op dit punt heb ik ook geen ervaring! Maar ik vind het ook niet egoïstisch en hebberig! Ik denk dat het meer het gevoel is dat je nu nog niet compleet bent. Zo is mijn ervaring wel.
Relatietherapie kan helpen, maar je kunt ook individueel hulp vragen op dit gebied! Heb je al wel duidelijk waarom je man het niet wilt? Of waarom hij nu zegt dat het wel goed is, maar er eigenlijk niet achter staat?
 
Graag gedaan, laat je niet gek maken hoor door dat soort opmerkingen! Een vriendin van me had het overigens wel en die is nu zwanger van nr 2. Die vriend was bang het niet aan te kunnen omdat hij ook eigen tijd nodig had en dat hij dan een slechte vader zou zijn. Daar hielp het dat hij het besprak met vrienden van hem die ook kinderen hadden. Toen werd hij toch wel enthousiast. Ik denk wel dat zij wel meer doet dan hij de komende jaren maar iets zegt me dat ze dat zo accepteert als het is en blij is met 2 kids. Belangrijk iig om inderdaad te weten waarom je man er zo over denkt en ook je eigen stuk te blijven delen en bespreken. Veel succes, het lijkt me niet makkelijk voor jullie beiden!
 
Dank je wel!
Ja ik weet heel goed waarom hij het niet wilt, en ik snap hem daar zeker ook in. Maar mijn gevoel is zo sterk idd, ik wil zo graag nog een keertje. 
Mijn man ziet wat het met me doet, hoe sterk mijn wens is, dus hij zegt ik wil je gelukkig zien, maarja dat gaat dan weer ten koste van hem. 
 
Dat heeft mijn man dus ook heel erg hijs ook bang dat hij het niet aan kan, en mijn dochter is nu net 3 geworden dus hij ziet een stukje vrijheid en gemak terug komen, daarbij is hij een heel zorgelijk type, en denkt ver en goed na over dingen.
Maar idd de zorg van onze dochter komt ook grotendeels op mij neer, en ik weet bij een 2de kindje zal dit ook gebeuren en ik zal de laatste zijn die hier over klaagd. want dit weet ik van tevoren. Helaas heb ik wisseldiensten en werk 3 dagen in de week dus zal hij 1 keer in de 2 weken in het weekend op moeten passen, en daarbij de uren die buiten de opvang vallen.? Ik ben al druk op zoek naar een andere functie binnen het bedrijf (erg goede baan) maar dat is nog niet zo makkelijk.
Wel heel fijn dat het gelukkig goed is gekomen bij je vriendin?
 
Mijn man twijfelde ook enorm. Wij zijn het gesprek aangegaan over het waarom hij geen tweede wilde en zijn op de inhoud gaan praten. Hij vond het o.a. weer spannend. Hij heeft een tijdje wel/niet/wel/niet gezegd en op een moment dat het wel was ben ik onverwacht snel in verwachting geraakt en nu vind hij het nog steeds spannend maar is hij er wel heel blij mee.
 
Terug
Bovenaan