Manier gezocht om zoonlief te laten weten dat ie grote broer wordt

Hoi

Ik ben vandaag als het goed is 4 weken en 5 dagen zwanger. Zoonlief van 6 weet nog van niks. Wie weet een leuk idee om het aan hem te vertellen.

Voorop gesteld zou ik nog even wachten om het hem te vertellen.

Misschien een leuk verhaaltje met zijn naam erin?

Ik zou ook even wachten tot de eerste echo, want 9 maanden duren vreselijk lang voor een kind. Na de eerste 8 of 12 weken duurt het 'nog maar' 6/7 maanden en dat is echt al lang genoeg voor een kind. En na die termijn is de kans op een miskraam ook zo goed als weg, dus maak je het wat 'zekerder' voor jr kind.

Een vriendin van me was zwanger, had het direct aan iedereen verteld en ook aan haar dochter van 4.5 jaar. Maar het liep helaas uit op een miskraam bij 7 weken. Haar dochter snapte er niks van en vraagt nog steeds wanneer de baby nou geboren wordt. Het is erg moeilijk. Beter had dat meisje niks kunnen weten, ze is nog zo klein en nu is ze helemaal verward.

Je hebt genoeg leuke boeken voor verschillende leeftijden waarin geschreven wordt over de komst van een broertje of zusje. Of maak een taart met roze en blauwe muisjes!

Allereerst: proficiat! ❤️
Tshirts met ‘grote broer’ vind ik een beetje afgezaagd worden...ik zoek liever unieke manieren ? Je kunt tegen die tijd dat je het wilt vertellen zeggen dat je een cadeau hebt voor hem. En dan geef je hem een speeltje dat overduidelijk voor babys is. En na die lachwekkende verwarring afwachten wat hij zegt, dan kun je daarop inspelen met: ‘verassing’ als hij het meteen doorheeft. of ‘je kunt er pas over 7 maanden echt wat mee als je broertje of zusje er is’ als er nog een uitleg nodig lijkt. Hopelijk kun je het ook stiekem filmen ☺️ succes ??

Hier een tip wanneer je het geslacht zou willen weten. Een helium ballon met blauwe of roze snippers erin. Zou je zoontje waarschijnlijk ook heel mooi vinden ?

Mijn vriend heeft twee kinderen van 7 en 9. Wij hebben bij de termijnecho (eerste kindje van ons samen) een filmpje gemaakt. Dit vervolgens op tv afgespeeld voor ze. Vonden ze heel leuk om te zien.

Terug
Bovenaan