mannen die roken.....

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
Ik zit weer met een vraag. De HA zei dinsdag tegen me dat als je man/vriend rookt, de kwaliteit van zijn sperma met 50% daalt....

Klopt dit? Of is dit getal toch minder?  Mijn vriend rookt niet veel, maar wel ongeveer een sigaret of 6  per dag. Ook rookt hij soms wiet.... Sinds 6 maanden rookt en blowt hij nog maar 1/3 van wat hij  eerst rookte. Ik rook zelf helemaal niet meer. Af en toe blowde ik wel, maar daar  ben ik al ruim 6 maanden geleden mee gestopt.  

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Liefs,
Sara

De mijne rookt ook, is niet gestopt toen we zwanger wilde worden en ben het toch al 2x geweest!
Op den duur kun je alles wel achterwege laten, men zegt dat een boxershort ook beter is, nou ja, krijg die van mij dr echt niet in haha.

Ik weet wel dat roken zorgt voor een mindere kwaliteit sperma, maar 50% lijkt mij wel wat overdreven.
Mijn man rookt ook al jaren en een stuk meer dan 6 op een dag en ik ben in maart 2006 bevallen van een kerngezonde zoon.
Er zijn veel vaders die roken en die dus wel goede zwemmers hebben.
Maar het is natuurlijk altijd gezonder om te stoppen.

Mijn man heeft ruim 20 jaar gerookt. Toen ik zwanger wilde worden van de 1e en dat wat langer duurde, is hij een half jaartje gestopt. Maar ik was nog niet zwanger of de eerste sigaret werd weer opgestoken. Met het zwanger worden van onze 2e heeft hij gewoon doorgerookt, ik was na 3 maanden zwanger !
Ik ben afgelopen december met de pil gestopt, hij is in januari nu echt gestopt met roken, en na 8 maanden nog niet zwanger.
Ik kan hier dus geen zinnige conclusie uit halen. Weet alleen dat als hij echt niet wil stoppen, je hem niet kunt dwingen. Ik heb bijna 15 jaar tegen mijn mannetje lopen zeuren, maar hij moest de knop toch echt zelf omzetten

groetjes Melanie

mijn man en ik rookten allebei toen ik zwanger raakte van de eerste (meteen de eerste ronde). Nu net weer zwanger, mijn man rookt nog steeds en ik ben net gestopt. Weer eerste ronde raak.
Als door het roken het sperma inderdaad kwalitatief minder wordt moet ie wel superzaad hebben

Op interet lees ik wel dat roken de kwaliteit van het zaad beinvloed. Dus om de kwaliteit te verbeteren is het goed als hij stopt met roken. Onderstaande komt van de site zwangerstraks.nl:

Roken vermindert de vruchtbaarheid. Bij vrouwen halveren vijftien sigaretten per dag de maandelijkse kans op een zwangerschap. Dat betekent dat het twee keer zo lang duurt voordat een vrouw zwanger is. Rokende mannen hebben slechter zaad dan niet-rokende mannen. Ze maken minder spermacellen, minder spermavloeistof – het ‘kwakje’ is kleiner – en de zaadcellen hebben vaker een afwijkende vorm.

Rokende vaders hebben eveneens een verhoogde kans op een kind met een aangeboren afwijking. Het is niet bekend of dat komt doordat de vader zelf rookt, of doordat zijn vrouw passief meerookt.

Voor manlief vind ik het gewoon een goed excuus. We willen zwanger worden, dus dan moet je stoppen met roken. Is toch een goede motivatie?? Hij zelf wil dat ook.

En of het nu goed is of niet voor de sperma, bewezen is dat het slecht is voor het kindje om te roken.
Of de baby nu nog in de buik zit of al geboren is, roken is slecht voor kinderen. Is dat niet genoeg motivatie om te stoppen??

Roken tijdens de zwangerschap verhoogt het risico van een kind met een gespleten gehemelte, klompvoetjes en groeivertraging, maar ook van een miskraam, een placentaloslating en een doodgeboorte. Roken verdikt de wand van de placenta, waardoor de baby moeilijker voeding en zuurstof opneemt, en meer moeite heeft om zijn afvalstoffen kwijt te raken.
Dochters van rokende moeders hebben later vaker vruchtbaarheidsproblemen. Kinderen van rokende moeders hebben op volwassen leeftijd meer last van overgewicht. En ze zijn vaker agressief. De kans dat ze met de politie in aanraking komen, is twee keer zo groot als gemiddeld.

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ben blij om te lezen dat het niet persee meteen betekend dat het door het roken van mijn vriend heel erg lang moet gaan duren. We zijn namelijk al 9 maanden bezig.
Wel zal ik het hem nogmaals herinneren dat het roken de hoeveelheid en kwaliteit van zijn sperma vermindert.

Succes allemaal.

Groetjes,
Sara

Oh ja, en wat roken tijdens de zwangerschap betreft.... Mijn vriend weet al jaren dat het moment dat ik zwanger ben, iedereen die langs komt wie wil roken, dat buiten zal moeten doen, hij dus ook. Maakt niet uit wat voor weer het dan is.

Gr. Sara

Terug
Bovenaan