MANNEN ( sorry maar moet even klagen)

hoi meiden

ik ben benieuwd of iemand anders met het zelfde zit als waar ik mee zit.

Voordat ik met verlof ging werkte ik 36 uur per week.
Op het moment dat we erachter kwamen dat ik in verwachting ben zeiden mijn man en ik tegen elkaar dat ik zo ie zo maar 1 dag minder moest gaan werken zodat de kleine maar 1 dag in de week naar de kinderopvang hoeft. ( voor die andere dagen hebben we opvang want dat gaan de oma's oppassen).
Op een gegeven moment zei mijn man tegen mij zou je het niet fijn vinden om ander halve dag te stoppen met werken en en lekker thuis zijn met de kleine. ( dan zou ik dus 3 hele dagen gaan werken (24 uur per week). Daar hoefde ik dus niet over na te denken en zei gelijk van ja dat zou ik erg fijn vinden, maar zoals ik had kunnen verwachten kwam er natuurlijk zoals gewoonlijks weer eens een MAAR achter aan. ik moest wel even laten uitrekenen wat het verschil zou zijn als ik 24 uur zou gaan werken of 28 uur zou gaan werken.
Dus zo gezegd ze gedaan. gister heb ik die papieren opgehaald bij mij werk.
en toen manlief thuis kwam heb ik het hem gegeven. en hij keek dus echt NIET blij. Ik denk niet dat hij had verwacht dat ik zoveel minder ging verdienen.

Manlief heeft toen zijn vader gebeld om te vragen of hij een naberekening kon doen en of hij kon uitzoeken wat het ons zou kosten als de kleine 1 dag in de maand naar de kinderopvang zou gaan. Dat kon zijn vader maar had daar wel wat papieren voor nodig die bij ons thuis lagen. Papieren opgezocht en in de auto gestapt opweg naar zijn ouders.
daar gegeten en na het eten zijn te naar boven gegaan om alles uit te rekenen.
OP EN GEGEVEN MOMENT HOORDE IK MIJN MAN TEGEN ZIJN VADER ZEGGEN, DAN ZOU HET DUS VERSTANDIGER ZIJN DAT ZE NIET MINDER GAAT WERKEN EN DE KLEINE 2 DAGEN NAAR DE OPVANG GAAT. toen ik dat hoorde geloofde ik het niet helemaal eigenlijk nog steeds niet want mijn man weet ook niet dat ik het heb gehoord hij zou daar een rustig moment voor uitzoeken dus gaat hij dat morgen avond ( dinsdag) onder of net na het eten doen .

Maar wat ik nou eigenlijk wil weten is of er nog meer meiden zijn zelf minder willen gaan werken nu ze een kleine krijgen maar dat manlief liever heeft dat je de zelfde aantal uren blijft werken en de kleine maar naar de opvang moet..??

ik hoor het graag

sorry voor mijn lange verhaal en geklaag.

Liefs debora

Hej, Ik ga wel minder werken maar lever daar het eerste jaar nog iedere week 1 vakantie dag voor in. Zo houd ik het zelfde loon maar werk ik een dag minder in de week. Vaak als je minder gaat werken, krijg je meer toeslagen van de belastingdienst. Maar neem aan dat jullie die ook hebben bekeken. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik probeer met mijn werk te regelen dat ik doordeweeks het liefst zoveel mogelijk late diensten draai, dit scheelt weer in opvanguren. Ook werk ik om het weekeinde dan is manlief thuis.. Of misschien kun je deels thuis gaan werken? Wij maken gebruik van een gastouder niet van kinderopvang. Mijn vriend verdiend stukken meer dan ik, dus als het echt te gek word dan ben ik dus diegene die echt minder moet gaan werken. Anders zouden we onszelf te dom af zijn. Maar als we het redden op deze manier zou ik graag 28 of 32 uur blijven werken

Hoi Debora,

Ik denk dat je samen heel goed moet bespreken wat jullie samen gelukkiger maakt. Is het financieel nog goed te doen als je 2 dagen in de week thuis blijft bij je kleintje?
Wij kunnen ons nog goed redden als ik terug ga naar ong 28 uur in de week, en ik zou het ook niet anders willen, Je neemt geen kinderen om ze groot te laten worden op de creche (maar das mijn mening) Sommige ouders hebben geen keuze, das een ander verhaal...maar je moet er samen een mooie tussenweg in vinden waar jullie straks samen gelukkig mee zijn. En het belangrijkste...dat jullie kleintje een stabiel leventje krijgt.

Je moet het zelf natuurlijk ook allemaal kunnen handelen...denk dat mannen zich nog wel 's willen verkijken op hoeveel zorg erbij komt kijken met zo'n kleintje..en dan de huishouding en je werk er nog 's bij....Nou weet ik niet hoe de taakverdeling verder bij jullie in huis is maar ik zou het allemaal niet kunnen trekken als ik nog 36 uur zou moeten werken naast de zorg van de kleine en alle andere dingen er omheen.

Probeer het samen goed te bespreken dan komen jullie er vast uit samen!

Lfs Esther

ik vind het zorgen en een band krijgen met je kind erg belangrijk, ik heb altijd in de kinderopvang gewerkt.
toen ik 21 was kreeg ik mn eerste kindje en ben toen 1 jaar gestopt met werken. even genieten en er 100% voor de baby zijn. ook voor je eigen herstel. niet hoeven te stressen tijdens t ontzwangeren!
nu 5 jaar later ben ik weer gestopt met werken, alleen nu blijf ik een paar jaartjes huismama het zal wel druk worden met 2 kids.
mn man vind het ook erg belangrijk dat mama er voor de kindjes is. ik ga echt wel weer werken hoor dat is belangrijk voor me, lekker mn eigen ding. maar nu kiezen we voor de kids.
ik snap ook wel dat het niet bij iedereen financieel mogelijk is, maar aan opvang en bso zijn we meer kwijt!
ik heb ook echt respect voor de werkende mama's!! nachtvoedingen en dan weer naar je werk.

ik hoop dat je man kan begrijpen dat jullie kindje jou hard nodig heeft vooral t eerste jaar!!!

succes

groetjes dion

Ik ben van mening dat als het financieel kan je gewoon het aantal uur moet gaan werken dat je prettig vindt.
Wij doen het ook niet echt logisch, mijn man werkt wel 5 dagen maar in totaal maar 25 uur, zodat hij er 's morgens voor de kinderen is. Ik ben op dit moment werkloos, maar wil na de bevalling graag weer 24 uur werken ( over 3 dagen verdeeld ). Hierdoor hebben we dus ook 3 dagen opvang nodig, terwijl mijn man ook meerdere uren op een dag kan werken en dan 1 dag thuis, maar daar voelt hij zich niet prettig bij.

Ik heb wel gemerkt dat de combinatie van werk en het hebben van kinderen af en toe best moeilijk kan zijn en dus is het belangrijk dat je allebei achter de gemaakte keuze staat wat betreft werk en opvang.

Kan je niet voor 1 dag in de week ouderschapsverlof opnemen? Bij de meeste bedrijven krijg je dan toch nog wel iets uitbetaald. Niet bij alle bedrijven, en ook niet de volle pond, maar het is toch iets. Als je dat 1 dag in de week doet, kan je dat bijna een jaar vol houden, en kunnen jullie kijken of dit voor jullie gezin een prettige constructie is. En je kan wennen aan het hebben van iets minder ruimte in de financiën. Dan kan je na een jaar altijd weer een halve dag meer of minder gaan werken.

Ik werk zelf 3 dagen in de week, wij hebben al een zoontje, en blijf dat ook doen. Ik moet zeggen dat ik 3 dagen van huis, best veel vind. En niet omdat ik het werken zwaar vind, want ik werk in een heel gezellig babywinkeltje, maar wel om 3 dagen van huis te zijn, weg bij mijn zoontje en straks bij 2 kids. Ook al gaan ze maar 1 dag naar de opvang.

Je moet echt heel goed kijken waar jullie en jullie kindje zich prettig bij voelen!

succes ermee!

heeej het is best een lastige situatie ja ,,,, ik zelf ga maar 20 uur werken en geen kinder opvang ,,maar ik ben daar echt op tegen ik wil dat echt niet ,,, ik zou dat nooit kunnen mijn kindje na een kinderdag verblijf en dat ik dan ga werken,,, gelukkig heb ik een hele lieve moeder die op past en heb evt nog een schoonmoeder die op kan/wil passen als het moet ,,, dus voor ons gelukkig daar geen extra kosten voor ,,,

sucses met je beslissing ,,,

groetjes mandy

Lastig dit soort dilemma's!
Voor mannen is het vaak makkelijker praten, zeker als ze nog geen kinderen hebben. Waarschijnlijk als de kleine er is...en de echte vadergevoelens bovenkomen, dan wil hij alleen het allerbeste! En als dat voor jullie betekent dat je 24 uur werkt...dan komen jullie er vast wel uit!!

Hier een ander dilemma...
Ik ben zelfstandig gastouder, dus werk vanuit huis en altijd thuis geweest voor mijn kids, maar wel goed verdient.
Nu er weer allerlei veranderingen in de gastouderopvang komen, weet ik niet zo goed of ik dit werk wel wil blijven doen...
Maar dan zou ik buitenshuis moeten/willen gaan werken...dat lijkt mij ook echt weer heerlijk, maar weet niet of ik dat gevoelsmatig aankan tegenover de kleine...
Voor de andere 2 kids ben ik ook altijd thuis geweest...
De kids gaan dan naar mijn zus voor 2 dagen en mijn vriend is 1 dag thuis...
Ik ben er nog steeds niet uit.....

Succes met jullie beslissing! Volg je gevoel!!

Groetjes Brigitte

Terug
Bovenaan