Mannen!

Gisteren was mijn vruchtbaarste dag. Dus eigelijk moeten klussen.Mijn vriend dit vertelt en hij was ook zo, nou dan moeten we toch. Maar we hadden gisteren ook een feestje. Ik zag de bui al hangen. Maar ik dacht laat ik positief zijn, hij denkt er vast wel om dat hij niet te veel bier drinkt. Anders ligt hij op bed en is weg. We hebben het er ook nog oever gehad en dat ik daar toch wel een beetje bang voor zou zijn. Hij me gerust gesteld dat hij er om zou denken en dat hij ook zo graag wou dat het deze maand raak was.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Niet geklust gisteren, dankzij meneer. Oh wat was ik teleurgesteld, kwaad en verdrietig. Ik ga me dan gelijk onzeker voelen en vraag me af of de bier belangrijker is dan onze wens om kinderen te krijgen. Vanochtend ook dan er niets over zeggen, he. daar kan ik dan ook al niet tegen. Hij is verder een schat van een vriend, maar soms. Ik baal me gewoon dood. Vooral omdat we ook al negen maanden bezig zijn. En mijn wens toch wel steeds groter wordt.
Sorry dames hoor, maar moest even mijn verhaal kwijt. Nou mij benieuwen of ik vandaag nog een reactie van hem krijg.
En vandaag maar weer even klussen. al heb ik daar nu niet zoveel zin in.

liefs Janna Nienke
 
Lieve Janna Nienke,

Ik kan me voorstellen dat je ongelooflijk baalt. Misschien heeft hij het niet zo bedoelt. Vaak is het zo, bij de mannen onder elkaar, dan gaat dat bier nogal hard. En je moet het hem gewoon zeggen dat je teleurgesteld bent, dat moet kunnen hoor. Je moet zo denken, "Ik heb niks te verliezen als ik hem dat zeg".
Maar goed, het neemt niet weg dat je het niet leuk vind. Ik leef met je mee, en ondanks dat duim ik voor je dat het misschien toch raak is deze maand.

Liefs Vanessa
 
Hoi Janna Nienke,

Bij ons ben ik degene die het meest het innitiatief neemt en altijd gewoon omdat ik daar zin in heb, ik bedoel niet met één oog op de kalender.
eind januari hebben we in een resuarant gegeten en daar was er iets mis met het vlees van mijn vriend.
Het resultaat was een: voedsel-vergiftging hij was werkelijk drie dagen niet van het toilet te krijgen en vanzelfsprekens was een potje vrijen ook niet aan de orde.
Ik wwas dan ook wel heel blij toen dat weer , spontaan wel kon en dat is dan ook(geheel onverwacht) een zwangerschap geworden.
Dat liep,helaas, niet goed af in de negende week, maar ik wil hiermee aangeven dat je nietzo heel erg gefocusd op je vruchtbaarheid hoeft te zijn.

Jeanette
 
Hoi Janna Nienke,

Ik herken het wel wat je schrijft. Mannen zijn er toch heel anders mee bezig dan jij zelf. In jou moet het gebeuren, ten slotte! Ik heb ook wel eens zo'n situatie gehad en daar ben ik dan heel chagrijnig over (dat wil ik niet maar gebeurt me dan) en dat blijf ik dan ook tot en met de volgende ochtend. Ik heb er toen toch wat van gezegd en dat klaart de lucht dan wel weer. Probeer het vanuit jezelf te brengen zonder verwijten (ik vind het vervelend dat..., want ik voel me dan...en ik snap wel dat jij...) zoiets. Je kent ze wel die trucs.
En by the way gezond zaad kan sowieso 48 uur overleven in je baarmoeder (kijk maar naar Marijke, 2 dagen voor de eisprong geklust en toch hartstikke zwanger!)

Liefs KIki
 
Hè Janna Nienke, wat is dat toch vervelend! Wij juffies hebben toch graag overal controle over, en dan lukt dat bij 30 koters wel en bij je eigen vent niet!!! Ik moet zeggen, dat mijn man aanvankelijk ook wel eens afhaakte op HET moment. Ik zit inmiddels in ronde 14 (ook vruchtbaar op dit moment, we gaan weer gelijk op) en ik kan je verzekeren dat het nu niet meer gebeurt. Misschien hebben de mannen toch wat meer tijd en teleurstellingen nodig voor ze beseffen hoe belangrijk ze zijn. Ik zou toch vanavond nog even aan de klus gaan hoor, niet geschoten is altijd mis!!

Succes ermee, liefs, el.
 
Hoi,
Jouw verhaal is heel herkenbaar voor mij. Ik heb mijn vriend al zo vaak uitgelegd hoe het werkt en dan is het van "moet het alweer...." Ik dacht dat die mannen altijd zin hadden, nou, die van mij niet hoor! Het lijkt wel of hij het niet belangrijk vindt, terwijl je anders weeeer een maand moet wachten.
 
Hoi Janna Nienke!
Wat rot voor je, zeg! Ik weet precies hoe het voelt en ik ben blij te lezen dat er meer mensen zijn die af en toe dit soort gevoelens hebben. Terwijl ik ben gestopt met roken en drinken enzo, doet mijn vent regelmatig dingen waar ik ontzettend veel moeite mee heb. Voor mij is het dan alsof het niet belangrijk is voor hem en - erger nog - alsof ik niet belangrijk ben voor hem (hij ligt nu trouwens ook met een kater op de bank). Maarja, zo moet je het natuurlijk niet zien, want hij heeft gewoon een andere manier van ermee omgaan en het zegt niets over zijn gevoelens voor jou. Ik leef met je mee, hoop dat het klussen toch nog lukt en dat het gauw raak is!
Groetjes van Cynthia
 
Vervelend he die mannen.... Ze snappen gewoon echte niet dat wij de hele maand alle signaaltjes in ons lijf proberen op te vangen en te interpreteren en tegen de NOD vol spanning in onze onderbroek kijken. En zij hoeven alleen maar een paar keer rond het juiste tijdstip hun 'bijdrage'te leveren en dat is dan teveel gevraagd! Tja, het zal er wel bij horen... Hopelijk heb je vandaag (al dan niet met tegenzin) nog op tijd geklust en anders veel succes de volgende ronde!

Groetjes,
Gea
 
Terug
Bovenaan