Mannen?!

A

Anoniem

Guest
hallo ik moet weer even me verhaal kwijt en zou graag jullie mening willen horen omdat   ik het echt niet meer weet..
heb jullie al verteld dat ik moest kiezen tussen mijn vriend en ons kindje. anders zou hij me verlaten, na veel twijfel heb ik mijn kindje uiteindelijk gehouden. gelukkig!
dus mijn vriend is nu al 3 maanden bij me weg. ik heb nog wel contact met hem en dat is het probleem. elke keer als ik erover heen ben beld hij me weer. ik zit hier verschrikkelijk mee omdat ik hem heel erg mis natuurlijk. hij wil wel gewoon contact maar geen relatie. dit kan ik echt niet normaal met hem omgaan en doen alsof er niks aan de hand is. heb hem gewoon nodig! maar dat wil die niet omdat hij er niet aan toe is maar onderant zit hij wel elke keer in de kroeg en met zijn vrienden te pokeren elk weekend uit + met andere meisjes, weet wel dat hij niks doet maar hij spreekt wel met ze af enz. heb op dit moment het contact verbroken omdat ik vind dat hij mij moet helpen in plaats van alleen feesten. wat vinden jullie moet ik hem tijd geven of voorgoed dumpen?

amber 14wken en 2 dagen.

lieve Amber,
wat ontzettend verdrietig voor je!! wel goed dat je toch je eigen beslissing hebt genomen en het kindje hebt gehouden. als je niet ontvangt van je ex wat je nodig hebt zou ik het contact voor nu verbreken, het is al zwaar om zwanger te zijn op deze manier en dan wordt het nog zwaarder voor je. als het kindje er is kan je altijd nog kijken wat je wilt want het is wel de vader van je kindje. hopelijk heb je andere mensen in je omgeving die je steunen. veel sterkte!!  Lia

Tjeeee, ik heb met je tedoen meid....
Zoals je zelf al aangeeft heb je er erg veel moeite mee dat hij steeds weer contact met je opneemt, zonder dat hij er voor jou en de baby wil zijn...
Ik denk dat ik in jou situatie liever (even) helemaal geen contact met hem zou willen hebben.. Op die manier kan je je concentreren op je kindje en het aankomende moederschap zonder steeds heen en weer geslingerd te worden tussen je emoties en gevoelens; zo kan je ook beginnen met het verwerken van de beindiging van je relatie...
Want, als iemand jou voor zo'n sterke keuze zet zegt dat al genoeg: hij wil (nog) geen gezin en hij zal er ook niet zijn voor ' jullie' baby!
Je kan er dus beter een einde aan maken, je verdriet (zoveel als dat kan) verwerken en je aandacht focusen op dat nieuwe leventje in jou!
Mocht hij na de bevalling van gedachten veranderen, dan kan je altijd nog besluiten of je hem wel/niet in jullie leven wilt, maar tijdens je zwangerschap lijkt het mij beter om (met verdriet)  wel een soort van zekerheid te hebben zonder de stress van een 'vriend' die er soms wel en soms niet is en  waar je geen steun en zekerheid bij kan vinden!
Blijf sterk (want dat ben je, dat heb je al bewezen!) en probeer zoveel mogelijk te genieten van dat wondertje van leven in je buik!!! Een zwangerschap is zo voorbij en te mooi om te missen door zo'n EIKEL! (<<Dit is een understatement, maar heb er even geen beter woord voor)  

Leef met je mee,
Veel liefs Nika

Hoi Amber.
Wat een vreselijke KEeL!!!!!! (= Klootzak, Eikel en Loser)
Iemand die zijn verantwoording niet neemt. Ik neem aan dat jullie niet van plan waren om een kindje te krijgen. Maar zwanger worden doe je niet alleen. Als hij niet wilde had hij een condoom moeten gebruiken.
Mijn mening is DUMPEN DAT JONGETJE!!!! Ik kan het namelijk geen man noemen. Als hij zo met jou omgaat dan zal hij niet echt veel om je geven lijkt mij. Waarom hem nog een kans geven als hij jullie kind al geen kans wil geven? En...waarom je tijd aan hem verspillen terwijl er genoeg mannen zijn die je wel tijd, aandacht en liefde willen geven.... en je kind erbij!!!!!
Dikke kus Sharon.

Hoe moeilijk het ook is, ik zou toch het contact verbreken. Je hebt helemaal niets aan hem. Hij wil alleen de lusten en niet de lasten!! Maar zo werkt dat natuurlijk niet.

En ik dennk dat het goed is voor jou dat je lekker van je zwangerschap en kindje gaat genieten, want stress en spanningen zijn nooit goed!

Succes meid!

X Saskia
38.5 wk

Hoi Amber,

Lastige situatie zeg!
Maar ik zou voor jezelf en je kindje kiezen en het contact helemaal verbreken. Op dit moment heb je rust zo hard nodig en die krijg je op deze manier niet.
Het zal moeilijk worden zeker als dadelijk het kindje er is, maar wel het beste voor jullie beide.
Mannen die hun vrouwen in de steek laten tijdens een (ongeplande) zwangerschap zijn mannen zonder ballen!
Misschien kun je steun vinden bij je ouders of een goede vriend(in)?
Maar meid denk echt aan je zelf, hormonen doen zoveel met je.

Nou heel veel succes en houd je taai!

Groetjes Nathalie

hai hai..

Ja jullie hebben gelijk alleen wil het zelf maar niet onder ogen zien.
terwijl dat wel moet gaan gebeuren. want voel me hier al 3 maanden zo beroerd van en er komt maar geen vooruitgang in terwijl ik het zo hoopte!
af en toe moeten je ogen weer geopend worden maar na een week mis je hem en beld tie en begint het opnieuw. maar ga er nu gewoon een punt achter zetten en maar gewoon sterk zijn,  vooral voor het kindje.

bedankt voor jullie lieve woorden en meningen. liefs amber.

Je hebt de keuze gemaakt nu nog die keuze navolgen en als het te moeilijk is om hem te zien dan gewoon niet meer zien (al is het tijdelijk totdat je erover heen bent) je kan gewoon eerlijk zeggen dat het te moeilijk voor je is hoor! Zeker met al die hormonen in je lijf, ik vind het super dat je voor je kindje hebt gekozen, nu moet JIJ voor jezelf kiezen en lief tegen jezelf gaan zijn door het contact te verbreken en jezelf gelukkig te gaan maken zodat jouw baby straks een gelukkige mama heeft, probeer afleiding te zoeken, praat erover met vrienden/vriendinnen e.d.

Terug
Bovenaan