mannen

Sinds wij een dochter hebben(wordt dit jaar 3) is de vakantie altijd een struikelblok geweest. We zijn 2 jaar zonder haar een weekje naar Tenerife geweest en elk jaar beloofde hij mij, volgend jaar gaan we met z'n driieen.

Jullie raden het al, net over de vakantie gehad en meneer weet niet of hij wel wil vliegen. Hij wil gewoon in Nederland op vakantie. En daar heb ik dus absoluut geen zin in!!!
Ons meiske moet weten dat er meer op de wereld is dan alleen center parcs.
en wat hem tegen houdt ik weet het niet, hij slaat altijd helemaal dicht als ik het vraag.

Ze is drie en erg makkelijk en al is ze een beetje vervelend met vliegen what ever....
Voor mij is de lol er al weer vanaf, ben in staat om alleen met haar te gaan.

Ben ik de enige met dit probleem??

 
Nederland is misschien ook best wel leuk, maar je bent dan wel meer gebonden aan het hoogseizoen, tenminste al je voor de   zon gaat.

Overigens denk ik dat je kleine meid nog niet zoveel meekrjgt van waar je bent. Die geniet gewoon van alle tijd die papa en mama voor haar hebben.

Ik kan me niet voorstellen om zonder de kleine op vakantie te gaan. Een weekendje alla, maar een achte vakantie. Ik denk wel dat ik hem heel erg zal missen. Maar manlief heeft daar denk ik minder moeite mee (hebben we het eigenlijk nog nooit over gehad), die heeft ook helemaal niets van een logeerpartij, terwijl ik toch altijd even moet slikken als   we hem achterlaten.

Misschien vind je man het wel gewoon een beetje eng om met een kleintje naar ver te gaan. Gaat de reis wel goed, is het daar wel goed te doen, hoe is het eten etc.etc.

Groetjes,
Monique
 
Hoi Corina,
Tja, ik kan het wel een beetje begrijpen van je man: Nederland is hartstikke mooi, er is veel te doen, en reizen blijft gedoe met een kindje, want die vlucht vetrekt om 05.00 uur, dus je moet om 03.00 uur inchecken en dat is geen feest met een peuter, en de terugreis is vetraagd, zodat je pas om 23.00 uur opstijgt en om 02.00 uur aankomt en dat is ook geen feest zelfs niet als je zoals wij om de hoek van Schiphol woont.
Aan de andere kant dachten wij afgelopen zomer met 3 kinderen waarvan de jongste 2 maanden oud, de zomer eens hier door te brengen en we zijn volkomen verregend, en dat is dus ook niet leuk met een kleintje.
Kortom, deze zomer hoop ik toch maar weer in de Spaanse Pyreneen door te brengen en daar ga ik met de auto naartoe; wil je toch vliegen, neem een bestemming met fatsoenlijke vliegtijden (lijnvlucht) en ga een poosje, want anders heb je een hoop gedoe voor een weekje weg. Dat het buitenland is, daar snappen die kleintjes niets van: ze vinden het alleen lastig dat ze andere mensen en speelkameraadjes niet verstaan.
Succes,
Michelle.
 
ja ik snap het op zich ook wel, maar dat gedoe blijf je natuurlijk voorlopig wel houden. tuurlijk als ze wat ouder zijn zullen ze makkelijker worden enzo. Maar had me zo verheugd op een zomervakantie in het buitenland met ons drietjes(zoals hij had beloofd) en ik kan inderdaad ook niet meer zonder mijn meisje en zij niet zonder ons. Dus hij hoeft niet aan te komen dat hij met ons drieen in nederland wil en eventueel met z'n tweetjes naar het buitenland.

Maar ja, hij zal er toch een keer doorheen moeten anders blijft het maar uitgesteld worden. Ik had zelf iets leuks op corfu uitgezocht, ik geloof 2,5 uur vliegen dus op zich wel te doen... Maar als je dan gaat nadenken over vertragingen enzo.....

Ik weet het niet, blijf denk ik maar gewoon het hele jaar werken. haha

groetjes
corina
 
Allemachtig wat maak jij je druk om een bestemming zeg, je kind is nog geen 3, wat zou je de rompslomp op je hals halen om een verre reis te gaan maken terwijl je kind niet eens het besef heeft waar ze is.
Ga toch lekker een paar dagen in Nederland weg, naar de apenheul en naar het dolfinarium, een dagje de bossen in enzo.
Wanneer je kindje dan wat ouder is kun je altijd nog verder weg en dan heeft zij er ook nog wat aan omdat ze het zich dan ook kan herinneren.

Groeten en een fijne vakantie gewenst, Son
 
Hi

en als je met de auto op vakantie gaat? kan lekker je rustig aan doen enzo.

wij zijn vorig jaar naar frankrijk gereden naar normandie, toen was onze zoon 1 jaar, dit jaar gaan we naar Italie (dan is hij 2). We rijden gewoon rustig aan het is toch maar zo'n 1200 km, we overnachten tussendoor. Naar Normandie ging het prefect, alleen achteraf hadden we gewild dat we wat verder waren gereden, het was niet zo goed weer, we dachten alleen dat de eerste keer iets dichter bij huis te blijven.
Beseffen dat hij in het buitenland was deed hij natuurlijk niet, ik verwacht dat dit jaar ook niet, maar hij is gek op water dus het zou mooi zijn als het weer meewerkt en we lekker bij het meertje en zwembad kunnen spelen.

Ik kan niet zonder mijn zoontje op vakantie, gelukkig mijn vriend ook niet, erg he maar we hebben met een avond al moeite.

succes,
lia
 
Nou ik kan me heel goed voorstellen waar jij je druk om maakt. Het is ook wel een beetje vreemd he, al die bestemmingen die jij zo leuk vind lijken geen probleem voor hem als jullie maar zonder kind gaan. Ik persoonlijk vind dat toch wel een beetje vreemd. En als je daarover wilt praten dan klapt ie dicht. Kan me voorstellen dat jij daarvan baalt ook. Moeten jullie dan tot haar 18e met z'n 3tjes naar het dolfinarium en centerparcs?Ik vind er niets op tegen dat je in Nederland blijft omdat je dat nou eenmaal graag doet, maar als hij wel naar die bestemmingen wil zonder kind en niet met kind is er toch iets aan de hand. En zeker als jij gewend bent naar zonnige bestemmingen te gaan kan ik me voorstellen dat je dat nu gewoon weer wilt. Op deze manier word de vakantie niet iets om je op te verheugen maar een soort van heet hangijzer waar je elk jaar weer tegenop gaat zien. Das toch zonde, het kan juist zo leuk zijn met z'n 3tjes, juist ook op vakantie. Misschien moet je hem toch eens in alle rust en zonder verwijten te maken vragen waarom hij er zo'n moeite mee heeft om met jullie dochter naar dergelijke bestemmingen te gaan. Misschien komen julllie er al pratende achter wat hem zo tegenstaat en kunnen jullie daar dan oplossingen voor vinden.
Succes in ieder geval!
 
Wij hebben een dochtertje van 3,5 jaar en agat dit jaar weer mee op vakantie naar  

Italie, en dat nog wel met de   auto. Dit jaar is overigens de
derde keer dat ze naar Italie gaat. De eerste keer was ze net 1
geworden en had zich voorbeeldig gedragen en het jar daarop bleven we
eens in nederland, we gingen naar Friesland waar mijn schoonzus woont
zelf wonen we in Venlo.

Verleden jaar zijn we wederom naar Italie gegaan en ook toen ging het hartstikke goed.

Dus dit jaar gaan we het weer proberen, alleen word het dan ook een huwelijksreis.



 
Terug
Bovenaan