mannen!!!!

A

Anoniem

Guest
het is wat met die man van mij
als hij ziek is moet ik alles voor hem doen want hij is zo zielig
ik ben nu niet al te fit en meneer doet niets maar dan ook echt niets
hij komt om half 5 terug gaat achter de pc zitten hij komt erachter weg als we gaan eten
gisteravond lag ik even na het eten lekker op de bank te slapen zoonlief slaapt danook even zoonlief werd wakker en ipv dat mijn man hem uit bed haalt nee hij maakt mij wakker met de woorden hij is wakker hoor nou ik was behoorlijk pissig
de afwas stond nog op het aanrecht enz
en dan later vragen heb je vandaag de was nog gedaan ik wil   morgen die trui aan
bleh bleh bleh

sorry hoor maar ik moet ff gniffelen.. hihihi.... Hier nog zo 1 hoor! Niet van het niet meehelpen, maar van het ziek zijn!
Mannen zijn zóóóóóóó zielig als ze een griepje hebben!! haha, er wordt niet voor niets gezegd dat mama's nooit ziek kunnen zijn! Ik buffel ook maar door, echt uitzieken zit er niet (meer) in met een kindje. Maar ja, feitelijk als een man ziek is heb je er nog een kindje bij.
En als ik ziek ben en mijn hubbie gaat koken, probeert ie er nog onder vandaan te komen met; zal ik anders wat bestellen??? hahaha, ja.. zo kan ik ook koken!! haha

Maar goed, ik denk dat 80% zo is hoor.... (en neeee ik scheer ze niet allemaal over 1 kam) en voor de dames die wél hulp krijgen als je/hij ziek is; Je mag in je handjes klappen.

Groetjes Debby

Tja, die mannen! Je kan je er soms echt groen en geel aan ergeren!!! Hier nog zo'n computer-plakker... Ben ik druk bezig met huishouden, konijnen/katten voeren, vuilnisbak legen, eten koken, kindje aandacht geven, was opvouwen enz, zit meneer doodleuk achter de computer te pokeren. En als ik dan bijna alles gedaan heb en het eten bijna opschep komt de vraag: "Moet ik ook ff wat doen?"....
Grrrrrrr!
Het zal wel verschil tussen man/vrouw zijn of in karakter, maar ik kan niet gaan zitten toekijken als iemand anders druk bezig is in een gezamelijk huishouden! Soms vraag ik hem wel eens een bepaald klusje te doen, terwijl ik al klaar ben. maar het voelt dan zo raar om op de bank te gaan zitten toekijken (of lezen/tv kijken).

Ach, ik vrees dat er weinig aan zal veranderen...
Sterkte Ineke!!! Je bent niet alleen... ;-)

Ik sluit me volledig bij Debby aan! Hier heerste vorige wk de buikgriep, eerst ik en daarna m'n ventje. Iets voor mij doen was wel heeeel veel gevraagd toen ie nog fit was, toen meneer aan de beurt was, mocht ik wel voor hem op komen draven met de verwennerij. Dus niet he???!!! Was zelf ook nog lang niet fit, maar m'n dochter heeft daar geen boodschap aan. En om dan ook nog verpleegstertje te spelen terwijl de zorg voor mij ook te wensen over liet.....

Wat zijn mannen toch....... ik heb er geen woorden voor. Ik moet wel zeggen dat ik het erg getroffen heb, maar als ik dit zo lees, daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Ik snap best dat hij denkt : ik heb de hele dag gewerkt, zo ben moe. Maar hij vergeet dat jij ook de hele dag bent bezig geweest. Hij is blijkbaar vrij na 1700 uur maar jouw taak gaat dus gewoon door. Als ik jou was zou ik hem een flinke schop onder zin achterste geven. Ik ben van mening dat als beide thuis zijn, de taken ook voor beide zijn! Zeker als jij ziek bent. Ik zou echt heel boos worden als hij mij zou wakker zou maken omdat het kleine mannetje huilt, ja dag dan doet hij dat maar even!!!!!

Sorry voor mijn relaas

Carina

pfff gelukkig ik ben niet alleen met zo'n man
als ik hem wat vraag doet   hij het wel maar hij vergeet dat het dan de volgende keer ook moet
en ik ben het eens als moeder ben je   niet om 17.00 klaar met je werk maar dat gaat 24 uur per dag door en dat 7 dagen in de week en 52 weken lang
groetjes ineke

Meiden, sorry voor jullie, maar zo te lezen mag ik niet klagen!

Mijn man en ik werken allebei net zoveel (beiden 1 dag thuis) en hij kookt elke dag. Verder doet hij alles met ons dochtertje (in bad, luier, eten geven, spelen, uit kdv halen). Hij is super geduldig en lief voor haar.

Natuurlijk blijft het een man en ziet hij niet altijd alles en doe ik vanalles erbij  en irriteer ik me daar weer aan.. grrrr...maar ik zie dat ik niet mag klagen en minder moet mopperen!!

Gouden tip: gewoon vragen. Ik baal vaak achteraf als hij iets niet uit zichzelf doet, maar merk dat als ik het gewoon vraag (wil je morgen strijken als je vrij bent), het werkt!! Ze zien het gewoon niet uit zichzelf. Ik ben er ook een stuk aardiger door, geen zeurpiet meer (ik verval nog vaak in oude gewoonte hoor...haha)

Terug
Bovenaan