mannen!

Soms kan je er beter soep van koken... Sinds onze nieuwe badkamer (november klaar) zou hij de badkamer en de wc schoonhouden. De wc krijgt af en toe wat blauw spul toegediend maar de badkamer heeft hij nog nooit(!) schoongemaakt. Ook koken doe ik bijna altijd, net als de was. Stofzuigen doet hij ook bijna nooit, maar goed, hier kan ik nog wel tegen. Wat ik laatst echt het toppunt vond was dat ik buiten de was aan het ophangen was 's avonds (onder afdak), ik kom weer terug en ligt Annemiek heel hard te huilen. Meneer zit met zijn laptop op schoot en doet niks! Ik vraag dus waarom hij niet even de speen gebracht heeft, zegt-ie, ik was even bezig en jij kwam er toch zo weer aan... AAAARRRGGHHH!!! Vervolgens duurde het een hele tijd voordat ze weer sliep, terwijl als je snel de speen geeft ze meteen weer gaat slapen, en dat weet hij ook! Toen ze uiteindelijk sliep plofte ik op de bank en vroeg hij of ik thee wilde maken... ik ben de keukenmeid niet ofzo! Hoe krijg ik hem zo ver dat hij wel dingen gaat doen en onder zijn laptop vandaan komt? De badkamer niet schoonmaken heb ik al geprobeerd, vervolgens deed hij dat ook niet. grmbl.

Ja, wat doe je daar aan!
Hij vind het wel gemakkelijk zo geloof ik!
Ik zou hem gewoon terugpakken denk ik,, ik liet gewoon zijn spullen ongestreken liggen, maakte geen brood voor de ochtend, alleen thee voor jezelf maken..
Kijk de badkamer niet poetsen is ook een optie, alleen houden de mannen dat veel langer uit, je moet juist die dingetjes laten die hem raken..
Als hij in de ochtend geen schoon gestreken overhemd heeft dat merkt hij echt wel,,hihi
Kijk als jij nou volledig thuis zou zijn is het natuurlijk onzin als hij de badkamer moet doen, maar jij werkt toch ook!! Kom jij hebt ook eens het recht om rustig op de bank te zitten!!
Nou succes met je "grote kind"

Groetjes MJ

hahahahahaha
hier gaat het precies hetzelfde
als hier 1 van de meiden ligt te huilen gaat hij ook niet naar ze toe onder t motto jij bent er zo weer
luiers verschonen dat woord kent hij zelfs niet

het enige wat hij weleens doet is de vaatwasser inruimen na t avondeten
en soms een wasmachine aanzetten
verder zit hij voornl achter de pc of slaapt hij op de bank
heel irritant want ik ben soms om 22:30 nog bezig met opruimen de was enz

ik werk overigs niet omdat ik dat niet kan/mag maar dat betekend niet dat meneer helemaal niks hoeft te doen!

veel succes met je man

liefs maurilla

haha.. leuk he mannen... ik moet zeggen dat hij vaak wel commentaar geeft: je mag ook wel eens stofzuigen... pffff... dan zeg ik: doe het zelf!
vaatwasser uitpakken enz.. doet hij ook wel.. maar niet graag:p ook moet ik hem vaak dingen vragen want dan gaat hij het wel doen maar badkamer schoonmaken nou nee dat zie ik hem nog niet doen:p hihi.. ik werk 16 uur per week..
enne ik weiger ook wel eens om koffie te zetten maar dan doet ie het zelf omdat ie niet zonder kan:p haha maar dan zet ie ook voor mij..

Misschien moet je een lijstje maken met wat ie moet doen.. stofzuigen is een hele goeie of de kamer opruimen..
wat ik wel eens gehoord heb is gewoon zijn kleren niet wassen en dan heeft ie op gegeven moment niks meer in de kast.. misschien dat ie jouw dan gaat waarderen.. enne een goed gesprek helpt!!

succes met je man(kind)... haha soms moet je ze nog helemaal opvoeden..

Liefs, Christien

hahahahahaha geweldig om te lezen maarm eigenlijk is het te gek voor woorden.

Ik mag echt helemaal niet klagen die van mij doet net zo makkelijk de strijk of wat dan ook maar, hij mag van mij niet hij maakt weken van 60/65 uur en dan wil ik niet dat hij thuis nog aan de slag moet.

Maar ik vind als jezelf werkt en je man maakt gewoon 40 uur in de week dan kan hij echt zijn handen wel laten wapperen.
Je bent zijn loopmeisje niet.

Dus ik zeg gewoon zijn was laten liggen en in een goede opruimbui de lader van laptop iets te goed opruimen. hihihihi.

Gr Lique

Hahahaha

Zóóóó herkenbaar. Wij hebben nu een hulp in huishouding voor de grote dingen (als badkamer schoonmaken en boven verdieping schoon houden, strijken enz)
De kleine dingen moet hij ook mee helpen. Enne dat moet ik vaak vragen ja.
Een lijstje maken helpt nog weleens en vragen aan hem ook. Herinneren moet ik ook, want (zijn standaar antw) Als ik het niet vergeet.
Ik weiger overhemden te strijken dat doet ie zelf maar. En als hij niet zijn spullen in wasmand gooit, doe ik het niet wassen.
Opruimen kan hij ook niet, dan ruim ik (extra goed) op. Ik kan het niet vinden.... Jammer had je het zelf maar moeten opruimen. Ga maar zoeken.

En dochterlief laten huilen? Tja dat doet hij ook. Meer onder mom van: FF huilen is goed. Maar dat gebruik ik tegen hem. Als ze blijft huilen omdat ik haar niet meer stil krijgt (inderdaad snel troosten is snel slapen, lang wachten is lang overstuur)
Dan roep ik hem of ga naar 5 min naar beneden en zeg dat hij moet gaan.

Heel veel sterkte meis
Enne blijven praten is het beste he, niet alleen hem gaan irriteren omdat hij jou irriteert.

Liefs Irene

Wat heb ik een geluk zeg.
Die van mij weet niet stil te zitten die weet altijd wel wat te doen. Ik moet op een gegeven moment halt toeroepen .Hij pakt alles aan en kan alles goed. Hij heeft ook natuurlijk vanaf dat hij jong was voor zichzelf moeten zorgen.

Ik heb niks te klagen.Ik vond het wel een goeie om de adapter van zijn laptop heel goed op te ruimen..Maar zoals Irene zeg praten is het belangrijkste.Ik zou zeggen sterkte en ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

groetjes lisette

Gelukkig helpt en denkt mijn mannetje wel goed mee, ondanks het feiy dat ik niet werk heb ik hem dubbel en dwars nodig ivm mijn eigen beperking en het extra pakketje van Zifjon. Maar soms moet ik accepteren dat dingen op een mans manier worden aangepakt zoals schoonmaken met de franse slag, terwijl ik ieder hoekje en gaatje wil aanpakken. De was mag hij niet van mij doen aangezien er dan geen mooie witte hempjes meer over blijven :) :)

En natuurlijk zijn er hie rook wel eens irritaties maar praten en nog eens praten is belangrijk.

liefs van mariska

Terug
Bovenaan