manueel therapeut

hallo,ik lees steeds vaker over gebruik maken van een manueel therapeut(ik weet niet of het goed gescheven is)moet men dat zelf betalen of wordt het vergoed?ben groeneland achmea verzekerd

alvast bedankt voor het antwoord
 
Daar kun je zo geen antwoord op krijgen. Het is namelijk ook nog afhankelijk van welke soort verzekering je hebt. Meestal ben je voor de eerste 9 behandelingen wel verzekerd. Ik zou als ik jou was even contact opnemen met je verzekeraar. Die kan zo nakijken welke verzekering jij hebt afgesloten en waar je voor verzekerd bent. Dan kon je ook achteraf niet voor verrassingen te staan.

Succes
Astrid
 
Hoi

Ik werk bij groene land, hier de reaktie.
Als je aanvullend verzekerd bent kun je een vergoeding krijgen. Dit wordt nooit volledig vergoed. De manueel therapeut moet dan wel lid zijn van een nederlandse beroepsvereniging. Dit kun je aan hem of haar vragen. De verdoeding is dan 30 euro per consult tot maximaal 250 euro per kalenderjaar als ik mij niet vergis. Ik ben sinds 20 december niet meer op het werk geweest dus wie weet is er iets in de vergoedingen gewijzigd.
Ook kun je naar een fysiotherapeut gaan die manuele therapie geeft op basis van fysiotherapie. Als je aanvullend verzekerd bent krijg je dan alle behandelingen vergoed. Let wel op, ook hier moet het gaan om een erkende fysiotherapeut. Oh ja dit gaat dus over de aanvullende verzekering. Niet over de basis aanvullende verzekering.
Voor de zekerheid kun je via de groene land site een mailtje sturen met je vraag en je gegevens zodat ze alles voor je na kunnen kijken. In principe krijg je dan binnen 24 uur antwoord.(ligt aan drukte)
 
Terug
Bovenaan