Manueel therapeut

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleempje, afgelopen dinsdag is  door een manueel therapeut geconstateerd dat onze zoon joey (nu ruim 4 maanden)het kiss syndroom heeft.(we zijn trouwens door een kinderfysio doorgestuurd)  Het komt door een te snelle bevalling.  Ik weet niet of iedereen weet wat het kiss syndroom is maar hier een aantal voorbeelden: 's nachts niet doorslapen,een sterke voorkeushouding, en dus ook een afgeplat schedeltje, sterk overstrekken koude handjes en zo kan ik nog wel even doorgaan.Joey had heel veel verglijkingen. De therapeut zegt dat het goed te behandelen is, maar joey vond het alles behalve fijn en dat liet hij duidelijk merken door de volume knop wat open te draaien.  Dus later ben ik gaan googelen en kwam bijna overal tegen dat kinderen met hetzelfde probleem naar een osteopaat zijn gegaan. Heeft er iemand ervaring met het kiss syndroom dat behandelt is door een manueel therapeut? graag reactie stelt me wat meer gerust.

groetjes angelique
 
Hoi Angelique,
Mijn zoontje is destijds ook door een manueel therapeut behandeld voor zijn Kiss-syndroom (inderdaad, te snelle bevalling). Ik ben toen ook doorgestuurd door een kinderfysio.
Hij was toen circa 3 maanden, en ja het eerste bezoek was niet prettig: huilen! Maar met het tweede bezoek had hij niet veel moeite.
Maar ik moet zeggen dat het al snel resultaat had. We zijn in totaal een keer of 4 geweest (moesten thuis ook wat oefeningen met hem  doen) en het is gelukkig goed gekomen!
Houd vol en heel veel succes!
Groetjes, Nicole
 
Hoi hoi,

Ik herken de situatie. Wij hebben de 1e 6 weken alleen maar gehuil/gegil gehoord van onze zoon. Ik heb toen zelf stappen ondernomen om naar een osteopaat te gaan. Aangezien niemand me door wilde sturen. Bij de osteopaat kwamen ze tot de conclusie dat hij een druk op zijn hoofd had en daardoor zoveel huilde. Dus daar hebben we meerdere behandelingen gehad, wat wel aansloeg, maar het huilen/gillen kwam steeds weer terug
Wij zijn door meerdere mensen van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Maar uiteindelijk heeft onze eigen dokter ons naar de kinderfysiotherapeut gestuurd en die zag hem een paar minuten en heeft ons met spoed door verwezen naar de manueel therapeut. En ja hoor, daar werd het KISS-syndroom geconstateerd. Zijn atlas zat niet goed op zijn andere nekwervels. Dus die moest opnieuw gepositioneerd worden. Dat  heeft hij dus gedaan. Het kostte mijn zoon een hoop tranen. Ik zelf vond het ook erg zielig, maar na 4 behandelingen was alles helemaal over. En met behandeling van de kinderfysiotherapeut is zijn voor keurshouding helemaal weg. We hebben wel de zijligkussens tot 6 maanden gebruikt, want door die voorkeurs houding had hij een redelijk afgeplat hoofd. We wilden graag een helm voorkomen...
Dit is gelukkig ook gelukt. Hij is inmiddels 7 maanden en het gaat nu echt helemaal super! Ik wil alleen zeggen: Ik herken alle symptonen en ik denk dat je meer baat hebt bij de manueel therapeut dan bij de osteopaat. Bij het KISS-syndroom helot de osteopaat maar tijdelijk. Zij neemt de druk even weg en de manueel therapeut die verhelpt het probleem waar het vandaan komt. Hou nog even vol! Het is zielig voor je kindje, maar straks is hij er van af.

Groetjes Ingrid  
 
Terug
Bovenaan