marciris/J_J

Hai Iris,

Ik doe het maar ff zo.

Klinkt als een erg leuke afwisselende baan!! Helaas hebben wij in de instelling waar ik werk niet zo iets. Ik kan me voorstellen dat het werken met gehandicapte kindjes wel erg confronterend is nu je zelf zo'n klein hummeltje hebt. Ik werk met allemaal volwassenen en 1 daarvan is terminaal.
Was je alweer begonnen met werken? Ik ben benieuwd hoe het je bevalt. Bezuinigen ze bij jullie ook zo?

Liefs,
J_J

Hoihoi,

Nee, ik ben nog niet begonnen met werken. Mijn verlof loopt tot volgende week vrijdag. Maar ik heb nog lekker mijn 3 weken vakantie erachter geplakt.
Ik moet nu dus op 02-09 weer beginnen.
Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe dat zal gaan. Ik ben allang blij dat ik Evy niet zelf naar onze gastouder hoef te brengen. Ik kan in onze vertrouwde omgeving gedag zeggen samen met papa en dan gaan werken. Hij brengt haar dan naar de gastouder.

Bij ons zijn ze blijkbaar ook flink aan het bezuinigen geslagen. Ik was laatst even met   Evy op visite, en we hadden zelfs geen kladblok meer. Moesten het printpapier maar hergebruiken. Ik ben dus benieuwd, waar ik allemaal tegenaan ga lopen.

En jij, wel weer begonnen en hoe is dat bevallen?
Dat is altijd erg vervelend als er iemand terminaal is, de bewoonster waar ik zorgcoördinator van was, is net een week na haar 70e verjaardag gestorven, afgelopen januari. Ik had de dag ervoor avonddienst en nam afscheid van haar bij het naar bed brengen, daar ik wist dat ik haar na mijn vrije dagen niet meer zou zien.
En 's morgensvroeg is ze idd overleden.
Je weet dat het mensen van een dag zijn, maar het doet je toch wel wat iedere keer. Merk wel, dat mensen in mijn omgeving het niet altijd begrijpen. Heb jij dat ook?
Toen mijn bewoonster werd gecremeerd, waren wij met de familie van mijn vriend een weekendje weg. Ik ben dus zaterdagochtend in mijn uppie weer even terug naar het werk gereden voor de uitvaart. Dit werd niet door iedereen begrepen.
Snappen niet dat we zo een band met ze hebben. Ik zeg altijd, dat ik ieder plekje van hun lichaam ken, net zoals ik mezelf ken.

Sterkte ermee.
Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Terug
Bovenaan