Marieke (mama van Thomas)

Hoi Marieke,

Dat nette tenue vond ik ook vreselijk, maar ik moet eerlijk toegeven dat het camou-tenue heerlijk zat!

Lyanne is idd groot/lang voor haar leeftijd en dat viel mij helemaal op toen wij bij Esmé waren en alle andere peuters zag. Ook geestelijk loopt ze voor volgens het cb, wat niet altijd handig is, we kunnen haar niet meer zo vaak voor de gek houden, hahaha!

Wat voor werk doe jij als ik het vragen mag?

Hoe gaat het met de zwangerschap?

Groetjes, Marieke

Hey!

Lekker toch, zo'n lange lijs? Wij weten dat Thomas wat kleiner is gemiddeld, maar hij mag van mij wat langer zijn hoor...

Mijn groene pak zat heerlijk, ik heb gewoon alle 7 jaar dezelfde 3 jasjes en broeken aangehad... ( Ja, ze waren tot op de draad versleten, hahahah!) En mijn kisten heb ik nét voor ik eruit ging allemaal vervangen... Heb ze alleen nooit meer aan.... Misschien ook maar eens MP opgooien, wie weet wat ze geven voor een klein maatje nog?

Ik werk nu al weer 4 jaar   als burger  in het Militair Revalidatie Centrum in Doorn. Ken je vast wel, en anders uit de center parcs verhalen van collega's, hahahah! Maar dat is het militaire gedeelte hoor. Bij "ons" in het verpleegcentrum  gaat het er anders aan toe hoor!
Helaas nu dus ook de Uruzgan-slachtoffers, ben dan zo gruwelijk blij dat ik ben vertrokken! Ik heb er echt nooit geen spijt van gehad! En jij?

Liefs, marieke

Hé Marieke,

Ik ben idd ook blij dat wij uit dienst zijn. Mijn hubbie was ook militair namelijk, hij was mijn baas !

Bij welk onderdeel zat je eerst dan? Ik bij de Luchtdoelartilleriebatterij (pfoe, hele mond vol) in Ede.

Hoorn ken ik wel, ik had veel last van scheenbeenvliesontsteking, vooral na lange marsen en moest daar zooltjes laten aanmeten voor in mijn kistjes. Wel grappig dat jij ook in dienst hebt gezeten joh! Had ik niet achter jou gezocht!

Groetjes, Marieke

AHAAAA! dus door meisjes als jij kregen wij een slechte naam??? Zij die het met de baas doen... Nee hoor grapje!!!!!!!!!!! Ik heb 3 jaar bij 421 gezeten ( hospcie) en 3 jaar bij 470 MOGOS. ( het dure containersysteem?) Heb een supertijd gehad, maar bij defensie ook wel verdriet gehad hoor helaas.
Weet je wat ik soms mis? Niet lachen hoor, Maar ik sta natuurlijk geregeld om 06:00 buiten en als het zomers lekker weer is en je rijd naar je werk met je raam een stukkie open, dan ruik je "de dag" gewoon lekker fris... Snap je wat ik bedoel? Dat gevoel als je fris en monter je pub-tent uitgeschreeuwd word... Maar dan positiever, WHAHHAHA! En de kameraadschap eigenlijk, ongelooflijk hoeveel lief en leed er gedeeld word en hoeveel je van elkaar af weet op het laatst. ( Lijkt wel op het forum hier, hihihi!)
Ach je staat toch versteld wie er allemaal in dienst zitten/gezeten hebben toch? En al helemaal als ik de lichtingen van tegenwoordig bekijk, WHAHHAHA!
PLUISJES allemaal!!

Greets!

Ik snap helemaal wat je bedoeld!!! En die kameraadschap mis ik ook wel hoor, is toch zo anders dan in de burgermaatschappij, zeker omdat je natuurlijk ook 's avonds bij elkaar bent als je op de kazerne slaapt. En de vrijheid, lekker sporten in de baas zijn tijd, schieten, oefeningen. Geen dag was hetzelfde. Maar ook ik heb natuurlijk de mindere tijden gehad, vooral in Hollandsche Rading tijdens de geneeskundige opleiding, ik zou naar (toeval of niet?) naar 421 gaan in Ermelo. Maar wat een ellende al die vrouwen op een hoopje, waarvan het meerendeel zich als loopse hond gedroegen. Ik was en ben helemaal niet zo en een vriendin van mij ook niet en al snel waren wij de kwade pieten als wij met die ene knappe/leuke marinier stonden te beppen, omdat hun inmiddels wisten dat wij niet op seks uitwaren, blijkbaar vonden die mannen een goed gesprek en gezelligheid veel belangrijker dan in bed te belanden. Klinkt stom, maar is dus toch zo. Daarom hebben wij overplaatsing aangevraagd en zijn wij in Ede gekomen.

Weet je wat ik ook mis, als je dan in je tentje lag en het geluid van de agregraat (schrijf je dat zo) en dan die geur van de diesel, ooooohhh, wat zullen de andere meiden hier wel denken, hahaha!!

Groetjes, Marieke

WHAHAHHA! Dat aggregraat ja!!! Ik mocht altijd naast dat ding liggen... Heerlijk geluid vond ik dat 's nachts, hhahhahahah! En geen hond die dat snapt als ik dat nu ooit uitleg. Ik vergelijk het altijd maar met een tikwekker naast je bed, kunnen de meesten ook niet tegen.
En hollandsche rading is vreselijk, ben er 3 x geweest. Wat een zooitje ongeregeld hé? Heb het er alleen de eerste keer naar mijn zin gehad, ( en mijn toenmalige vriend leren kennen, hihihi) Ik vond het er zo erg dat ik zelf niet mee ben geweest met de dag van de verpleging die daar voor ons werd gehouden.... Gruwelijk, ga liever werken als daar weer rondlopen!
En Ermelo heet niet voor niets Spermelo.... Ik heb me rot gelachen om die matrassen! Wat een mutsen zeg.... En dan nog bij mij uit willen janken als ie je niet meer moet, naar een volgende gaat, of zegt dat ie voor jou zijn vrouw niet verlaat, WHAHAHHAHA!

Greets!

Terug
Bovenaan