@marieke (mamavanthomas)

Ha Marieke,

Je schreef dat Thomas ook movicolon heeft gekregen.
Nu hebben wij dat ook voor Freek gekregen. Hoeveel zakjes heb jij Thomas per keer gegeven, één of twee? En hebben jullie de junior variant of de gewone (junior is 6,9 gram).
Ben heel benieuwd.
Ik hoop dat we er snel doorheen zijn, want het is echt zo sneu om hem zo'n pijn te zien hebben.

Groetjes,
Geeske.

Ha Geeske!

Lees net je andere verhaal... Wat zijn ze zielig dan he? En wat wil je het graag overnemen van ze dan... Wij hebben de junior variant 6,9 inderdaad.
Jouw probleem heb ik een hele discussie over gehad! Ik wilde geen movicolon in eerste instantie omdat het probleem net als bij Freek bij de uitgang zat! Of ik wel wist wat ik zei, hahhaha! ( Natuurlijk, stom wijf! Ik werk ook in de zorg..!) Uiteindelijk heb ik op advies van de apotheek gewoon microlax gekocht, die gaven me namelijk wel groot gelijk. En zelfs die hielpen niet hoor in het begin, hij was gewoon spaans benauwd om die keutels er weer uit te moeten werken! Uiteindelijk heeft de brokken er zelf uitgekregen, maar hij weet ook nog goed dat ik ze 2 keer zelf eruit heb gehaald. "mama, keutels weggedaan.. zegt ie dan"
En anders gewoon de HAP bellen hoor! heb ik ook drie keer gedaan, hahhaha! Niet dat ik er iets mee opgeschoten ben of dat ik langs mocht komen, maar ik was wel mijn verhaal kwijt.... Daar kan ik overigens nog nijdig om worden, weet je wat ze zeiden? Haalt u het er dan maar zelf uit, dat is minder traumatisch voor zo'n jochie als wanneer de dok het doet.... Ik denk dat dat wijf er niet bij nadacht dat het voor mij traumatisch was om met een vinger in het kontje van mijn zoon te poeren!
Succes weer even en anders gewoon van je af typen hier hoor, en gewoon een potje janken lucht ook op!

Hele dikke knuffel, marieke

Oja, wij gaven hem 1 zakje per keer omdat we een heleboel laxerende middelen ingooiden, hahhahha! Maar hij mocht er ook 2 hebben indien nodig. Heb je de buisluiter gelezen hoeveel ze er mogen hebben in een schema van geloof ik 5 dagen??? dan krijg je acuut zelf last van dunne poep alleen als je dat leest, hahhahah!

Hoi,

Ik breek heel brutaal even in. Merijn (4,5 jaar) heeft ook al vanaf het eerste begin last van obstipatie en kreeg ook BV, dus wat een onzin dat een BV kind geen verstopping kan hebben. Merijn heeft heel lang lactulose siroop  gehad en op zeker moment ook klysma's, omdat hij gewoon op de keukenvloer lag te kronkelen en huilen omdat het zo'n pijn deed. Dat is ook de reden geweest dat hij pas sinds een week of 4 nu volledig zindelijk is. Hij durfde, gezien zijn traumatische ervaringen met poepen niet op het toilet te poepen. Nu gelukkig wel en ik ben daar zo ontzettend blij mee. En hij ook, want ik moet iedere keer weer naar het eindprodukt komen kijken en dat laat hij me dan vol trots zien, hahahaha!! En als ik het niet gezien heb, komt hij het me in geuren en kleuren vertellen. Ik moet dan altijd wel lachen hoor!!

Merijn heeft nu sinds een week of 6 Movicolon junior en dat werkt als een tierelier. Hij begon met 2 x daags 1 zakje en zit nu op 1x daags 1 zakje. Zijn poep is nu normaal van structuur. Eindelijk een geneesmiddel gevonden wat ECHT werkt. De huisarts gaf aan dat ik het gerust een tijdje mag gebruiken en over een tijd eens moet proberen om af te bouwen, mits het dan goed blijft gaan.

Ik hoop dat Freek heel snel van zijn klachten af is, want niets is zo vervelend als te moeten aanzien dat je kindje zo'n pijn en last heeft.

Groetjes Fonske.

Geeske!!!

Hoe is het met jou en je knulletje nu??? Heeft ie inmiddels al een lekkere keutel neergelegd?? En allemaal al weer iets geslapen? ben benieuwd...

Kus, marieke

Hoi Allemaal,

Ik breek ook even in. Nynke heeft ook al een hele tijd Movicolon (junior) en dat gaat heel goed. Eerste tijd 1x per dag 1 zakje nu vaak om de dag of soms zitten er nog een paar dagen meer tussen, dus het werkt bij haar prima.

Zielig hè om die kindjes zo'n pijn te zien lijden...ik ben blij dat we Movicolon hebben want voorheen hadden we lactulose en dat werkte niet bij Nynke..

Nu gaat het gelukkig dus goed met de ontlasting...

Succes er allemaal mee!
gr. patty

Nou, ik ben sinds een paar uur helemaal opgelucht.
We hebben donderdagavond de tips van het zeep nog toegepast bij Freek en er kwam nog wel wat los, maar niet alles naar ons gevoel. Vervolgens mocht ik hem niet meer verschonen en zeker niet aan zijn billen zitten. Hij overstrekte zich dan helemaal.
Maar vanavond kwam mijn vader (hij is huisarts) eten bij ons en wilde wel even bij Freek kijken of alles weg was. Dus hij heeft handmatig de poep eruit gehaald, er kwam nog één hard stuk en de rest was al weer zachter. Dus de movicolon had zijn werk gedaan, het kon er alleen nog niet langs. Freek krijste alles natuurlijk bij elkaar, maar daarna was hij weer helemaal happy. En.....binnen 3 uur heeft hij ook nog uit zichzelf gepoept zonder dat we daar iets van hebben gemerkt. En ik mocht hem ook weer verschonen.
Oh, je weet niet half hoe opgelucht ik ben.
Heerlijk om ons vrolijke mannetje weer terug te hebben. Ik hoop echt dat het nu met movicolon zo goed blijft gaan.

Ik ga in ieder geval weer heerlijk slapen en ik hoop dat Freek dat vannacht ook weer eens goed gaat doen.

Groetjes
Geeske.

P.S. en superbedankt voor al jullie steun en tips. Dat is zo  fijn om te lezen!!!!!  

Wat ontzettend fijn om te lezen!! Hopelijk  blijft  de Movicolon zijn werk doen, maar gezien mijn en de vele andere ervaringen, zal dat geen probleem zijn.

Lekker geslapen vannacht??

Groetjes Fonske

Terug
Bovenaan