@Marieke- Wauw; 1545gram!

Hi Marieke,

Las dat je kleine meid het hartstikke goed doet! 1545gram, super bericht meis.
En wat vliegt de tijd hè, niet te geloven dat we alweer rond de 30weken zitten. Nog even genieten en dan hebben we onze kleintjes in onze armen. Ik kan niet wachten en merk dat ik in,ieders behoorlijk ongeduldig begin te worden. Geen zin meer in werken en wil eigenlijk alleen nog maar dat het zover is. Maar ja komt ook een beetje omdat ik afgelopen week ziek thuis heb gezeten, en dat ben ik nu best zat. Morgen waarschijnlijk weer aan de slag.

Wij hebben vorige week controle gehad en onze man werd toen geschat op 1312gr met 28+1!! We noemen hem al dikkerdje dap en sumo... :) Maar ben er hartstikke blij mee hoor, hij zal nu ook wel rond de 1500gr zitten. Bart was maar 2200gr, dus zolang hij boven de gemiddelde lijn zit geeft me dat rust.

Hopelijk verder alles okay met je zwangerschap.

Liefs
 
Hé meis!

Dankjewel!
Wat leuk & lief een berichtje van je!
Ik had je alweer een tijdje niet gezien hier en vroeg me al af of het allemaal wel goed gaat, en zo te lezen gaat het gelukkig goed! Wat heerlijk, en super dat je nu wat meer rust krijgt doordat het ventje zo goed groeit! Is jullie Dikkertje Dap ook zo beweeglijk?

Ons meisje groeit zoals je hebt gezien gelukkig ook super, alles netjes tussen de lijntjes, en ze is heerlijk beweeglijk! Nu over 4 weken weer een groeiecho maar daar maak ik me al niet zoveel zorgen meer over, vreemd hoe dat zo kan veranderen hé?!

Wanneer ga je met verlof?
Ik ben hier samen met mijn man nog heel druk met klussen in huis (dubbel glas plaatsen op de begane grond, kozijnen, trap, muren & deuren schilderen) en het bouwen van m'n website voor de gastouderopvang waar ik mid-januari mee ga beginnen... Spannende tijden zo!

En ook ik begin ongeduldig te worden, het ook een beetje beu te raken komt ook door de CTS, en m'n rug. Krijg nu ook echt al last van nesteldrang, en die hormonsters vreselijk, het zijn echt de laatste loodjes! Maar ik mag niet klagen nog maar even en we hebben onze kleintjes in handen!

Heb jij overigens niet de behoefte heel veel te shoppen voor jullie mannetje? Ik ben gewoonlijk helemaal geen shopaholic, maar nu! Alleen op wat meisjeskleding en een mooie voedingsbh na had ik niks meer nodig, zo jammer!

Écht superleuk weer wat van je gehoord te hebben!

Liefs,
Marieke
 
Ja met mij en de kleine gaat alles goed. Hij is super beweeglijk,niet normaal soms!! Maar vind dat ook weer superfijn als bevestiging van het leven in mijn buik. Voel me soms ook beetje schuldig als ik dit vergelijk met de zwangerschap van Bart, want is niet te vergelijken! Maar ja tegelijkertijd wist ik toen ook niet beter.

Wij hebben 27 september weer groeiecho (1x in de 4wk), maar herken helemaal wat je zegt, ben nu al stuk geruster dan rond de 20wk. Toch vind ik de bevestiging elke keer weer super fijn en zou ik nu niet anders willen.

Heb een tijdje niks laten horen, want ging heel slecht met mijn vader. Ik werd na 3dgn vakantie door mijn moeder gebeld dat hij hartaanval had en al op de operatietafel lag. Is allemaal super snel gegaan, maar dat is ook zijn redding geweest. Hij heeft 5!! bypasses gehad, heeft een slecht sluitende hartklep en een hartoperatie die al aan het afsterven was. Chirurg vond het een wonder dat m'n vader überhaupt nog rondliep. Lang verhaal kort, hij heeft 1,5wk op IC gelegen en hebben we met de familie over hem gewaakt. Na 2wk was hij weer thuis en nu is hij stapje voor stapje aan het revalideren. Maar hij is er nog!!! En daar ben ik zo blij om. Ook dat ie straks de kleine kan zien, vasthouden en leren kennen en de kleine meid van mijn zus (loopt 3wk op mij voor). Nou toch nog lang verhaal geworden, maar daarom liet ik even niks van me horen.

Helaas dus geen leuke laatste vakantie voor ons met z'n tweetjes. Toen alles weer wat in rustiger vaarwater kwam moesten we weer aan het werk. Kijk dus enorm uit naar mijn verlof. Moet na deze week nog 6wk werken, maar ga proberen er nog een weekje bij te krijgen. Wordt lastig, maar wie niet waagt...

Wat leuk dat je mid-januari gaat starten. Lijkt me zo spannend om iets voor jezelf op te starten, knap hoor van je. En met de huidige korting op de vergoeding van opvang zou je zeggen dat het wel goed komt. Heb je al aanmeldingen? Waar woon je ook alweer, zal ik nog even voor wat promo zorgen...

Hahahaha... Hormonsters, goeie, die had ik nog niet gehoord. Maar zoooo toepasselijk. Ik heb niet veel kwaaltjes, maar mijn stemingswisselingen nemen nu wel weer iets toe, tot ongenoegen van mijn vriend. En hij doet het echt super goed deze zwangerschap, hij is veel begripsvoller en betrokken dan vorige keer.
Hopelijk blijven jouw kwaaltjes handelbaar en worden ze niet erger nu het einde in zicht komt.

Nee heb geen shopkriebels, althans nog niet ;-)
Maar nesteldrang begint langzaam op te komen en omdat we dus bijna niks nodig hebben komt die focus nu op wat er in huis nog moet worden schoongemaakt, vervangen, aangepast, opgeknapt.... Liet gisterenavond mijn 'lijstje' zien aan mijn vriend en die viel bijna van de bank... Maar tegelijk zijn het allemaal dingen die ook weer niet erg zijn als ze niet gebeuren.

Wordt bij jou de kleine eerder gehaald eigenlijk?
Wij mogen daarvoor kiezen en dat maakt het tegelijkertijd weer moeilijk. Er zijn zoveel argumenten voor en tegen. We hebben nu maar gezegd dat we die beslissing nu nog niet hoeven te nemen, maar houdt me wel bezig.

Nou heel verhaal, dat heb je als je even niks van je hebt laten horen....
Fijn om weer contact te hebben!

Liefs
 
Oh, wat naar zeg van je vader! Goh, wat moet dat een moeilijke tijd zijn geweest! 5 bypasses, echt ongelooflijk dat hij het gehaald heeft en nu revaliderende is, en zo fijn dat hij zijn klein kinderen nog kan leren kennen en zien groeien!

Voel je maar niet schuldig naar Bart, het was je eerste zwangerschap iedere zwangerschap is anders, en ieder kindje beweegt weer anders. Mijn meisje is ook veel harder en krachtiger in haar bewegingen dan Elias ooit in mijn buik geweest is en dat terwijl hij kerngezond was en de pijlen toch even anders aanwezen bij dit kleine poppetje... Je kan en mag je het jezelf niet aanrekenen. Wel fijn hoor, iedere 4 weken die extra controle, ik kan me voorstellen dat die bevestiging iedere keer weer heel fijn is (dat heb ik zelf ook).

Ja, ik vind het hardstikke spannend om in Januari al te beginnen! Dat is ook de reden dat we zo ontzettend hard aan het klussen zijn in huis, het moet af zodat de GGD langs kan komen voor inspectie, en het liefst ook voordat ons meisje komt want we weten uit ervaring dat het niet meevalt om te klussen met een baby in huis. Ik heb al een aanmelding, vorige week vrijdag is ze geboren, dus de meisjes schelen een maand of 2.... echt superleuk! Voor de baby's zit ik dus vol, maar ik wordt door aardig wat zwangere vrouwen gebeld of ik nog een plekje heb en ze kennis kunnen maken. Helaas moet ik ze teleurstellen. Leeftijd 1-3 heb ik nu nog alle plek, maar die zullen wanneer ik er meer woord aan geef hier in de omgeving (Dordrecht Centrum) vast gevuld worden. Ik kan wanneer mijn flyers & visitekaartjes af zijn deze in iedergeval al verspreiden via een Kinder-maatschappelijk werker die hier op veel basisscholen werkt. Ook het gastouderbureau is overtuigd dat ik binnenkort een wachtlijst heb doordat ik heel wat anders bied dan de andere gastouders hier in de omgeving (Antroposofisch geinspireerd met houten speelgoed, biologische moestuin en eten, knutselen & lezen met de seizoenen mee).

Mijn man gaat ook goed om met mijn hormonsters, maar wel iets minder goed dan de vorige keer. Het is ook zo'n heftig jaar geweest, hij is supersterk gebleven voor mij, maar het heeft veel van hem gevraagd dus in maart is hij overspannen geraakt. In mei is hij weer aan het werk gegaan, maar alles bij elkaar vraagt het met de verbouwing nog steeds allemaal wel heel veel van hem.... en dan ook nog meeveren met mij en die moodswings... Poeh!

En nog 6 weken werken... het is nogal wat!
De laatste weken vond ik de vorige keer zo zwaar, was er met mijn hoofd ook helemaal niet bij!
Ik snap heel goed dat je er graag nog een week vanaf wil halen! Wie weet kan je dan ook nog net een weekendje weg samen, nog even ertussen uit voordat jullie ventje komt! Gaan wij over 2 weken doen, even een paar nachtjes hotelletje pakken in Antwerpen, samen nog wat babyshoppen, lekker uit eten, en gebruik maken van het zwembad en de sauna-faciliteiten in het hotel en nog even tot elkaar komen... heerlijk!

Zolang er geen aanleiding toe is zullen ze mijn meisje niet eerder gaan halen. Ik heb ook nog steeds de voorkeur voor een thuisbevalling, dus hoop dat dat weer gaat lukken! Vorige keer binnen 6 uur van begin tot eind, dus ik heb nu wel het advies gekregen met weeën meteen plat te gaan omdat ze verwachten dat het nu nog sneller gaat.
Ik snap wel dat de keuze voor jullie moeilijk is, en dat het je zo bezig houdt! Goed ook dat je die beslissing nu nog niet hoeft te nemen, het is een belangrijke beslissing dus goed dat je er nog wat nachtjes extra over kan slapen en samen kan overleggen. Laat ze de laatste weken in ieder geval maar extra vaak goed controleren!

En zeker fijn dat we weer contact hebben!

Goed, ga nu nog even een halve film kijken met m'n lieve Max, die kwam me net al halen...

Hopelijk tot snel weer!

Liefs!!!


 
Grappig, wij gaan ook over 2 weken weekendje naar Antwerpen! Gaan zaterdag heen en zondag terug, even lekker twee dagen er tussenuit. Wat toevallig! Lekker hé! Doen jullie ook goed!
Ook in oktober hebben we weekendje naar Groningen geboekt, zelfde formule. Toch nog even quality time voor elkaar.

En gaaf om te horen dat het zo goed loopt met je gastouderschap. Zou bijna je gaan volgen... Wens je daar alle succes mee en ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Heb er alle vertrouwen in!

We houden contact!
Liefs
Kim
 
Heel grappig, dat jullie dan ook in Antwerpen zijn, wij gaan vrijdag - zondag en ik kijk er zo naar uit!

En Groningen is ook leuk! Het is echt zo belangrijk nog even je tijd samen te nemen... je hebt elkaar straks zo hard nodig. Er zullen straks weer een hoop emoties & herinneringen loskomen denk je niet? Dus nu samen nog even fijne herinneringen creëren is een goed plan daar kan je dan misschien nog even op teren.

Ik ga het je laten weten hoor, hoe ik uiteindelijk bevallen ben! Ben zelf ook zo benieuwd!
Hou je me ook op de hoogte?

Liefs,
Marieke
 
Terug
Bovenaan