Marielle en Inge

Hoi Meiden,
Marielle; Wij zijn heel snel bij de gyn beland; al met ronde 8 omdat ik hele rare ongi's had(het begon met een beetje bruin en steeds misselijk en duizelig)Mijn huisarts stuurde me gelijk door en bij de gyn kwamen ze erachter dat het zaad van mijn man niet goed was.(bijna geen bewegende en goede zaadcellen) Voor ons zar het er niet in om 'zo'zwanger te worden,vandaar. (een geluk bij een ongeluk dus zeg maar,dat we zo snel geholpen werden)

Inge; Spannend allemaal he? Hopelijk is jouw mannetje weer snel hersteld; heb je al enig idee wanneer jullie gaan beginnen? Ik hou je in elk geval op de hoogte wat betreft de behandeling.

gr. petra

hoi Petra,
Bedankt voor je toelichting!
Ik zag in de lijst dat je deze maand met iui begint. Wat ik me afvraag is het volgende: als je weinig en slecht bewegende zaadcellen hebt dan werkt iui toch ook niet? Ik dacht dat je dan meteen ivf krijgt. Je moet toch wel redelijke zwemmers hebben voor iui. Dit is voor mij belangrijk om te weten omdat wij hetzelfde probleem hebben. Ik hoop dat wij ook voor iui in aanmerking komen omdat dit minder ingrijpend is.
gr
Marielle

Ja, mijn gyn was wel wat etgenstrijdig bij de uitslag;hij wilde toch een zes keer IUI proberen maar dacht dat het wel IVF zou worden...
Hij zei over de IUI dat ze de zaadcellen van mijn man gaan bewerken nadat ze de goeie eruit hebben gepikt.
En inderdaad is IUI minder ingrijpend,maar tegen woordig is het al minder belastend dan 10 jaar terug.(mijn tante heeft een 3 ling van 10 met ivf) Maar hoe het nu is met de ivf??
succes meid en vraag gerust!
gr. petra

Hoi Petra,
Dat heeft jullie dan inderdaad een hoop tijd bespaard!! Fijn zeker he dat het nu echt gaat beginnen deze maand! Hoe gaat het nu met je cyclus?
Wij mogen zoals je weet ook nu beginnen met IUI maar het is iets anders gelopen maar dat verhaal plaats ik straks even uitgebreid. Ik het kort komt het erop neer dat we zijn geswitcht van ziekenhuis en we nu weer een half jaar moeten wachten. BALEN maar wel een goede beslissing op de lange termijn denken we.
Mijn man is net geopereerd en ondanks dat het beter met hem gaat moet hij nog een paar maanden revalideren en ik zit zelf ook niet lekker in mijn vel door al het gedoe.
Aan de ene kant baal ik vreselijk dat we weeer moeten wachten maar aan de andere kant ben ik blij dat ik nu bij 1 van de beste ziekenhuizen in het land zit.
Ik hoop dat jouw IUI snel raak is dat geeft ons allemaal weer moed!!
Mijn nieuwe gyn. zie dat 50% binnen 5 pogingen zwanger is!!!

Liefs Inge

Terug
Bovenaan