marielle

A

Anoniem

Guest
ik las jouw verhaaltje bij anoniem,
goed idee van die ovulatie test, maar 1 keer verplicht klussen, maar hoe werkt het precies?

Zodra de ovulatietest positief is komt je eisprong binnen 34 uur. Als je dan meteen vrijt dan is de kans groot dat je zaad op tijd bij het eitje is. Daarnaast kunnen zaadcellen ongeveer 48 uur leven, die wachten dan tot het eitje springt! Wij doen het niet altijd meteen want ik test altijd s'ochtends om 6:30 als mijn wekker gaat. Maar zodra we eind vd middag thuiskomen dan proberen we het te doen en dan heb je een grote kans dat je sprong nog moet komen. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je man niet 2 weken niet klaar is gekomen daarvoor want dan is de kans groot dat het kwakje veel dood zaad bevat(bedorven zaad..) en ook dat je het niet 1 dag vantevoren gedaan hebt(te weinig nieuw zaad). Het beste is om 2-7 dagen tussen de zaadlozingen te laten zitten. Ik ben redelijk regelmatig. Mijn eisprong is meestal op dag 13. Dan zorg ik dat ik rond dag 9 sex hebt en dan weer op dag 12 a 13(afhankelijk vd test). Verder maakt het de rest vd maand niet uit. Het werkt echt prima en mijn man vind het echt fatastisch.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben?

succes!
Marielle

Terug
Bovenaan