Marijke

Hallo allemaal,

Sinds de warme dagen begin ik aardig vocht vast te houden in handen en voeten. Mijn bloeddruk was vorige week nog netjes laag maar als ik nu even bezig ben of 's nachts in bed lig zijn handen en voeten opgezwollen. Ook heb ik last van heel erg warme voeten! Ik weet niet wanneer dit te gek zou gaan. Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie tips?

Groetjes Marijke
 
Een koud voetenbadje helpt misschien? En de benen zo veel mogelijk hoog neerleggen en 's nachts een kussen onder je voeten zodat je voeten wat hogel liggen. Succes
 
Er is helemaal niks aan te doen. Ik heb het al een week of 10 (begon toen met handen en vingers) en de laatste weken is het echt extreem (enorm dikke warme voeten en enkels). Ik moet altijd op controle bij de gynaecoloog en die zegt dat het vervelend is maar er is helemaal niks aan te doen. Ik lig al weken met mijn voeten omhoog, het helpt niks. Ook een voetenbadje (alhoewel dat wel heel erg lekker is) doets niets aan de zwelling. Het schijnt direct na de bevalling weg te gaan, ik verheug me er nu al op.

groetjes, Jane
 
Hai,

Ook ik heb er erg veel last van. Ik kan al een week of 4 geen schoenen meer aan en ook mijn benen, handen, armen, gezicht zitten helemaal vol met vocht.
Je kunt er niets tegen doen en zolang je bloeddruk goed blijft, hoef je je ook nergens zorgen over te maken.

Succes ermee.

Groetjes,

Mariska (39 wk)
 
Hoi Marijke,

Wat bij mij (tijdelijk) helpt is m'n voeten inderdaad hoog leggen (en dan bedoel ik hoger dan m'n heupen), zodat het vocht uit m'n benen loopt. Zogauw ik echter m'n voeten een uurtje naar beneden houd of een stuk heb gelopen begint het vocht zich weer te verzamelen in m'n voeten.
's nachts lig ik ook met m'n voeten omhoog. Op die manier kan ik de boel nog een beetje in bedwang houden.

Het weer wordt nu echt weer wat koeler, dus misschien ga je nu ook wat minder vocht vasthouden.

Sterkte ermee in ieder geval!

Isabella
 
Ik loop ook al weken op sandalen (van die verstelbare) omdat geen enkele schoen me nog past.
Ik deel mijn dag in in fasen: uurtje wat doen (boodschapje, in huis rommelen) en dan weer een uurtje zitten met de voetjes omhoog.

Koud voetenbadje vind ik ook wel lekker, hoewel mijn voeten daar niet echt dunner van worden.

Veel meer is er volgens mij niet aan te doen.

Sterkte allemaal,

N.
38 weken
 
Terug
Bovenaan