@ Mariska

Hoi, Mariska, je schreef:

Ik ben ff de tijd kwijt met 2 zieke kids is het heel erg hectiek. Zilvina weigerd pertinent zijn fles te drinken en wil alleen als hij is ingebakerd in zijn bedje in alle rust drinken. Dus de irritatie is hoog hier. Zilvina reageerd zo gevoelig op Zilvian.

Je vragen zal ik nog beantwoorden. Mijn man vind het erg moeilijk maar steekt niet zijn kop in het zand en gaat ook niet over op ontkenning. Wel vind hij het net zo moeilijk als ik. Maandag krijg ik het start gesprek en dinsdag de uitslag over Zifjon het zijn spannende dagen.De rest van d efamilie en vrienden begrijpen het niet echt, je ziet niet veel aan hem als je hem niet dagelijks mee maakt of langer dan 1 uur. Gelukkig heb ik heel veel steun aan me moeder, die enorm goed met Zifjon weet om te gaan en hem en ons wel begrijpt. ijn schoonouders zitten nog flink in de ontkenning en dat is zoooooooooooooooo irritant. Elke keer weer verdedigen dat dit niet over groeit..... en dat hij speciale aanpak nodig heeft maar dus geen debiel is. Soms heb ik geen zin meer in dat soort gesprekken. Aankomende maand gaat hij weer 2 nachten naar me moeder en kunnen we weer bijtanken en 1 op 1 met Zilvian zijn.

Zifjon slaapt gelukkig nog steeds goed, gemiddeld slaapt hij bijna 3 uur nog in de middag en gaat om 18.30 weer naar bed. Wel merken we dat hij vaker in de nacht wakker is en veel verwerkt, maar dat is ook de leeftijd. We hoeven niets te doen hij valt gewoon weer in slaap. Maar dat hij zo moe is dat klopt wel met zijn hyperactiviteit de hele dag. hij is nu weer ziek door uitputting. (diaree en koorts vaak dan).

Ik vind het vaka erg moeilijk dat Zilvian zo gevoelig op hem rageerd, we hebben 1 grote extra kamer waar Zifjon nu slaapt, de bedoeling was hun later samen te plaatsen. Als Zilvian doorslaapt. Maar zoals Zifjon nu is zijn we bang dat dit niet gaat lukken. Wat merk jij slaapt je zoon ook echt alleen of kan dit wel samen gaan ?

liefs van Mariska

---------------------------

Zo, ik heb maar even je tekst gekopieerd en het onderwerp dus 'naar boven' gehaald, want we waren alweer op de 3e of 4e pagina aanbeland....

Fijn dat Zifjon zo goed slaapt, zowel 's middags als 's nachts. Inderdaad verwerken die kleintjes veel op deze leeftijd. Ook Leah hoor ik regelmatig geluiden maken, of wat zeggen, of even kort huilen, maar over het algemeen slaapt ze gewoon verder dan.... Wel is Leah wat bang, gaat altijd huilen als we naar boven gaan ('mama, even bij zitten' probeert ze altijd), heeft Zifjon dat ook?

Hoe is het met de zieken? Zijn ze allebei weer wat opgeknapt?? Is Zifjon vaker ziek door uitputting/zijn hyperactiviteit? Drinkt Zilvian al weer wat beter?

Als het goed is, heb je het gesprek over Zifjon gehad? Wat is daaruit gekomen? Hoe voelt het?
En wat vindt je man ervan?

Lastig als de kleine Zilvian weer zo gevoelig reageert op zijn grote, lieve, maar drukke broertje. Dat herken ik wel erg, hoor. Onze oudste dochter, Jara, 2 jaar na Ruben geboren, heeft ook wel erg moeten wennen aan haar oudere broer. Gelukkig sliep Jara wel goed (en veel!! vergeleken bij Ruben), maar Ruben zat haar letterlijk en figuurlijk nogal eens 'in de weg', hoewel hij echt dol op haar was, maar hij was gewoon té enthousiast en té aanwezig soms. Kon zichzelf ook niet goed vermaken, dus had Jara dan vaak weer nodig, die voor veel dingen te klein was.....

Je vroeg over het samen laten slapen. Dat is wel lastig. Ruben wil wel graag met iemand op een kamer slapen, dat zou nu ook goed gaan. Maar als kleine vent was hij te hyper en had hij de rust van zijn eigen kamertje heel erg nodig om te kunnen afschakelen.

Fijn dat je moeder zo goed met Zifjon kan omgaan en dat hij daar af en toe kan logeren! Heerlijk!! En ja, die andere kant die in de ontkenning of in onbegrip zit, ik ken het, het is erg lastig, probeer er niet teveel (negatieve) energie in te steken. Soms helpt het om iets op papier te zetten.

Nou, ik hou het hier even bij, er is nog veel te schrijven, maar anders wordt het zo'n lap tekst!

Eerst even Leah van de zolder vandaan vissen, volgens mij is ze daar met de kat aan het spelen, of kattenkwaad aan het uithalen....

Zo, ik heb maar even je tekst gekopieerd en het onderwerp dus 'naar boven' gehaald, want we waren alweer op de 3e of 4e pagina aanbeland....

Fijn dat Zifjon zo goed slaapt, zowel 's middags als 's nachts. Inderdaad verwerken die kleintjes veel op deze leeftijd. Ook Leah hoor ik regelmatig geluiden maken, of wat zeggen, of even kort huilen, maar over het algemeen slaapt ze gewoon verder dan.... Wel is Leah wat bang, gaat altijd huilen als we naar boven gaan ('mama, even bij zitten' probeert ze altijd), heeft Zifjon dat ook?

Hoe is het met de zieken? Zijn ze allebei weer wat opgeknapt?? Is Zifjon vaker ziek door uitputting/zijn hyperactiviteit? Drinkt Zilvian al weer wat beter?

Als het goed is, heb je het gesprek over Zifjon gehad? Wat is daaruit gekomen? Hoe voelt het?
En wat vindt je man ervan?

Lastig als de kleine Zilvian weer zo gevoelig reageert op zijn grote, lieve, maar drukke broertje. Dat herken ik wel erg, hoor. Onze oudste dochter, Jara, 2 jaar na Ruben geboren, heeft ook wel erg moeten wennen aan haar oudere broer. Gelukkig sliep Jara wel goed (en veel!! vergeleken bij Ruben), maar Ruben zat haar letterlijk en figuurlijk nogal eens 'in de weg', hoewel hij echt dol op haar was, maar hij was gewoon té enthousiast en té aanwezig soms. Kon zichzelf ook niet goed vermaken, dus had Jara dan vaak weer nodig, die voor veel dingen te klein was.....

Je vroeg over het samen laten slapen. Dat is wel lastig. Ruben wil wel graag met iemand op een kamer slapen, dat zou nu ook goed gaan. Maar als kleine vent was hij te hyper en had hij de rust van zijn eigen kamertje heel erg nodig om te kunnen afschakelen.

Fijn dat je moeder zo goed met Zifjon kan omgaan en dat hij daar af en toe kan logeren! Heerlijk!! En ja, die andere kant die in de ontkenning of in onbegrip zit, ik ken het, het is erg lastig, probeer er niet teveel (negatieve) energie in te steken. Soms helpt het om iets op papier te zetten.

Nou, ik hou het hier even bij, er is nog veel te schrijven, maar anders wordt het zo'n lap tekst!

Eerst even Leah van de zolder vandaan vissen, volgens mij is ze daar met de kat aan het spelen, of kattenkwaad aan het uithalen....

Hoi Hannah,

Het drinken van Zilvian is nog steeds waardeloos, gister was ik dan ook enorm gestressd hierdoor.
helaas is de uitslag en het overleg van Zifjon naar 19 april geschoven ivm crisis situaties die voorrang moesten krijgen. Beide kids zijn trouwens wel weer opgeknapt. Maar de thuishulp is wel ingestart deze week ze komt zo om 15.00. Dit voelt erg fijn en hoop dat het ons de goede kant op gaat sturen. Zij kan ons met begeleiding van het VTO ook helpen aan een PGB en helpen bij het zoeken en verwijzen naar div. instanties, dit voelt fijn wnat het is allemaal nog een onbekend wereldje.

Verder proberen we echt positief te blijven en het goede in Zifjon te zien. Maar zoals vandaag is dit erg moeilijk als je echt kapot bent. Kan nu dus ook niet slapen ondanks dat beide kids slapen grrrrrrrrrrr had jij dit ook door de spanning ?

Zifjon wil ook graag helpen bij Zilvian maar is net als jou zoon te druk en te ruw om dit voorzichtig te doen. En als je wilt bijsturen is dit al fout en wordt hij boos. Ach we zien het wel als ze wat ouder worden hoe alles gaat. Tot nu toe past Zilvian nog makkelijk in zijn wieg bij ons op de kamer. bedankt dat je me vragen wilt antwoorden.

liefs van Mariska

Oh ja, ik kon ook nooit slapen als het kon. Dan was ik ook zo gefocussed op: nu kan het, nu moet het gebeuren, en lag ik dus maar wat te liggen zonder te slapen!!

Het is soms lastig om het positieve van je energievragende kind te zien als je er continu in zit. Daarom is het zo heerlijk als je je kind uit logeren kunt laten gaan op een adres waar je je goed bij voelt. Echt gebruik van maken als het kan!

Wat bqalen dat het overleg is verschoven naar 19 april! Echt een domper, omdat je er toch naar toe 'leeft' ook al zie je er misschien ook tegenop.

Hier ging dat ook zo bij de laatste onderzoeken, eerst eind februari zouden we het eindgesprek (en nieuwe diagnose) krijgen, dat werd vanwege ziekte verschoven naar eind maart (vorige week). Bah, daar baalde ik toch zo van, je bent er toch erg mee bezig.

Hoe ging de thuishulp vandaag? Fijn dat er iemand komt. Wel wennen dat er iemand zomaar je huishouden in stapt, of heb je dat niet zo?
Ik had hier elke woensdagmiddag om de week iemand in huis die met Ruben ging werken (sociale vaardigheidstraining), dat was heel fijn, maar ook best een inbreuk op je privacy, ook al was ze nog zo prettig in omgang!

Succes met je mannen, je hebt er nu niets aan, maar er komen vast rustiger tijden, zeker als de basisschool in beeld komt!
Gaat Zifjon ook naar de peuterschool?

Groetjes, Hannah

Oh ja, ik kon ook nooit slapen als het kon. Dan was ik ook zo gefocussed op: nu kan het, nu moet het gebeuren, en lag ik dus maar wat te liggen zonder te slapen!!

Het is soms lastig om het positieve van je energievragende kind te zien als je er continu in zit. Daarom is het zo heerlijk als je je kind uit logeren kunt laten gaan op een adres waar je je goed bij voelt. Echt gebruik van maken als het kan!

Wat bqalen dat het overleg is verschoven naar 19 april! Echt een domper, omdat je er toch naar toe 'leeft' ook al zie je er misschien ook tegenop.

Hier ging dat ook zo bij de laatste onderzoeken, eerst eind februari zouden we het eindgesprek (en nieuwe diagnose) krijgen, dat werd vanwege ziekte verschoven naar eind maart (vorige week). Bah, daar baalde ik toch zo van, je bent er toch erg mee bezig.

Hoe ging de thuishulp vandaag? Fijn dat er iemand komt. Wel wennen dat er iemand zomaar je huishouden in stapt, of heb je dat niet zo?
Ik had hier elke woensdagmiddag om de week iemand in huis die met Ruben ging werken (sociale vaardigheidstraining), dat was heel fijn, maar ook best een inbreuk op je privacy, ook al was ze nog zo prettig in omgang!

Succes met je mannen, je hebt er nu niets aan, maar er komen vast rustiger tijden, zeker als de basisschool in beeld komt!
Gaat Zifjon ook naar de peuterschool?

Groetjes, Hannah

Terug
Bovenaan