Marissa echt pijn, hulp gevraagd

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Het is ondertussen eigenlijk een heel verhaal. Maar ik zal het proberen kort te houden. Marissa heeft ondertussen een oorontsteking, diarree en een schimmelinfectie op haar plasser. Haar schaamlippen zijn fel rood, gezwollen en er zit pus op. Ze heeft er verschrikkelijk veel pijn aan. Ze heeft ook diarree en daardoor krijgen haar billen geen kans om te genezen. Ze blijft de hele dag maar persen en dat doet natuurlijk ook pijn. En daardoor moet ze heel vaak een schone luier wat natuurlijk ook pijn doet. Ik heb haar net banaan gegeven en daarvan heeft ze een klein potje gelukkig helemaal op. Ze drinkt ook nog wel redelijk. Maar ze heeft de hele dag zo'n pijn. Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben en me kunnen vertellen hoe ik haar billen weer beter krijg? Ze krijgt al creme voor schimmelinfectie en een dikke laag zinkzalf. Verder vraag ik me af waardoor ze maar blijft persen. En hoe kunnen we zorgen dat de diarree stopt? Ze heeft wel donderdag haar eerste tand gekregen dus dat zal ook wel meespelen. Verder krijgt ze ook vloeibare paracetamol omdat ze zetpillen steeds lanceert door het persen. Kan iemand me alsjeblieft helpen? Het is zo zielig.

Liefs

Linda, mama van Marissa 7 maanden

Ik wilde ook nog weten of iemand me kan vertellen hoe lang zoiets duurt. A.s. zaterdag neemt mijn vader al zijn kinderen en kleinkinderen mee naar de dierentuin. Hoop echt dat ze dan wel beter is. Weet iemand dit?

Hoi,

Wat zielig voor je meisje. En hoe lang het duurt kan denk ik niemand antwoord op geven.
Wat je misschien kunt proberen zijn extra inleggers voor in de luiers. Die haal je er makkelijk uit en je hoeft dan niet elke keer te verschonen. Toen Hidde nog wat jonger was waren z'n billetjes ook erg kapot en toen hielp het wel om het goed te wassen alleen met water (geen zeep) en dan aan de lucht laten drogen. Het kost even tijd, maar help wel. Ook voor de voorkant zal het goed zijn dat er lucht bij kan, die luiers sluiten alles af en dan heelt het slecht.
Succes en beterschap.
Groetjes Lynn en Hidde 18-07-07

mijn dochtertje heeft ook een tijdje geleden een schimmelinfectie gehad... ik maakte elke ochtend haar billetjes en mutsje schoon met kamille thee gewoon water koken thee zakje erin en af laten koelen tot een aangenaame warmte   (het huidje kom dan tot rust) en op de muts dee ik dan canesten (schimmelcreme) en op de billtjes een lekkere laag sudocreme. ik zou idd geen zeep gebruiken of iets waat parfum in zit.

en wat die kamille thee betreft ik had bij djess we het idee dat het hielp.. dus het valt te proberen!

veel suc6! en hopen dat het gouw over is!

groetjes jessica mv djesslyn 11-06-07

Hoi,

ik zou je docher zoveel mogelijk zonder luier laten liggen/ kruipen. Als ze nog niet veel beweegt kan je haar op een badlaken in de box doen. Als ze dan plast of poept kan je zo een schone neerleggen. Dat lijkt me lekkerder dan die warme luier ertegenaan. Verder zou ik uitkijken met dikke lagen zalf want dan smeer je de boel dicht.

Misschien is het verstndig om contact op te nemen met je huisarts om te vragen of die iets kan geven tegen de extreme uitslag. Misschien is het wel een scimmelinfectie en dat krijg je niet zomaar weg.

Het schoonmaken van de billen zou ik doen met een vochtige washand en dan goed droogdeppen met een hydrofielluier of handdoek.

Beterschap metje keintje.

Groetjes van marloes

Hallo
Eg naar voor haar en dan zijn ze nog zo hulpeloos.
Wat de diarree betreft er is roosvice stop te krijgen maar ik weet niet of ze dit al mag op deze leeftijd.
Hopen dat er snel verandering in komt.

groetjes bg

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb net nog roosvicee stop gekocht en ik hav vanochtend al van die onderleggers die ook in het kraampakket zitten gekocht. Ik heb haar billen met Kamille thee schoongemaakt en ze ligt nu met blote billen op de onderlegger in de box te spelen. Ik hoop wel dat er nog wat meer tips komen en helemaal dat iemand kan vertellen hoe lang dit gaat duren. Ik ga overigens wel weer morgen met haar naar de dokter want de dokter wilde haar graag morgen weer zien.

Hoi iedereen reageert alleen op de billetje wat begrijpelijk is....maar ze heeft ook een oorontsteking zie ik! Mijn zoontje heeft dat ook, en heeft nu antbiotica, die nu pas na 4 dagen aanslaat. Maar de adviezen voor de billetjes enzo die hierboven staan zijn prima, zoveel mogelijk frisse lucht erop, dat is maar beter!!

Terug
Bovenaan