Marit en haar eerste papje!

Vandaag is Marit 4 maanden en moesten wij weer naar het consulatiebureau. Marit is nu 65 cm en 7975 gram. Marit was echt een bikkel en huilde weinig bij het krijgen van de prikken.
Vanavond zijn wij met pap geven begonnen met een lepeltje. Het was echt een drama. Marit begon verschrikkelijk te huilen en te kokhalzen.
We hebben het toen in een fles gedaan met een 1.2.3 speen en ze heeft het keurig opgedronken.
Omdat Marit zo hongerig is krijgt ze voeding voor hongerige baby´s maar de laatste tijd komt het vaak omhoog met vlokjes erin. De hele dag door. Dus nu krijgt ze nutriton erdoor heen.
Maar zal ik nu overgaan op gewone voeding of dit even blijven proberen?
Morgen gaan wij gewoon weer een poging doen met een lepeltje misschien was ze ook niet echt in de stemming door de prikken van vandaag.

Waarom wil je haar perse met een lepeltje geven? Als ze het al zo moeilijk heeft met haar voeding dan zou ik het lekker met de fles geven. Ze is nog maar 4 maandjes, nog een heel leven te gaan om van een lepel te eten!

Quinn krijgt nu sinds ongeveer 3 weken 's avonds en 's morgens wat rijstebloem door de fles heen. Afgelopen weekend hebben wij ook voor het eerst geprobeerd om een paar hapjes pap met een lepeltje te doen en dat was bij Quinn ook nog geen succes. Dus wij wachten er gewoon nog even mee. Af en toe proberen we het gewoon weer een keertje. Om te kijken hoe het dan gaat. Ik zou ook gewoon de voeding blijven houden die je nu geeft, anders moet het maagje iedere keer opnieuw wennen.

Liefs marielle Quinn 17w5d

Ik zou het ook gewoon in een fles doen hoor, ik vind het ook nog helemaal niet nodig dat ze dit met een lepeltje moet eten. Mijn oudste kreeg dit toen ze 6 maanden ofzo was ('s ochtends) en toen ging dat heel goed.

Groetjes, Martha
Olivia 18 weken

Gewoon met de fles geven! Werd ons zelfs aangeraden door het cb, ook omdat koude pap natuurlijk geen eten is. Dan kan je beter gaan oefenen met een fruithap. En vier maanden is wel heel vroeg hoor, voor het eten van een lepeltje!

(hmmmm, dus bij jullie komt ook de forte voeding weer omhoog? Bij Jasmijn (28 feb) ook)

Vanaf 4 maanden mag je ook officieel beginnen met fruithap, maar hoe zou je dat anders dan met een lepeltje moeten doen?
Ik denk dat Peetje die pap met een lepeltje gaf om Marit te laten wennen aan het happen van een lepeltje, niet omdat ze perse wilde dat Marit met een lepel gaat eten....

Kas (23 weken) krijg momenteel flesvoeding, 's ochtends een fruithapje en af en toe worteltjes dat gaat allemaal super.Maar zodra ik rijstebloem door zijn fles doe voor de nacht wordt hij juist wakker en krijst de hele boel bij elkaar!? (dit doe ik dus ook niet meer, dan maar hopen dat hij af en toe tot half 6/6 uur door slaapt :))

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Hij krijgt verder Omnio van Nutrilon en dat gaat prima, rijstebloem is licht verteerbaar, geen gluten dus zou inprinciepe geen kwaad kunnen.

Groetjes,

Het eten van het lepeltje gaat steeds beter. Ik wil idd oefenen met een lepeltje omdat we volgende week ook een fruithapje gaan proberen.
Ze hoeft ook niet de hele bak pap op te eten. De rest doen we gewoon nog in een fles.
Marit (17,6)

Terug
Bovenaan