@marjan1980

Lees over je baby die de beentjes optrekt. Herkenbaar. Wij hebben het idee dat Bram zich wakker maakt, omdat hij de dekens wegtrapt. Wij laten hem op zijn zij slapen, en dan steekt hij heel maf zijn benen vooruit, maar slaapt daardoor wel meer door in de nacht, want hij trapt zich niet meer wakker! Misschien een idee?

hoi,
ik had senna eerst op haar zij liggen in de wieg.
of ik de wagen,maar heb ook het idee dat ze moet wennen aan ruimte.
want als ik haar zo in de wagen leg en ga rijden,dat reageert ze net of ze achter over valt.met die armen de wijd.wat ze weleens doen om te kijken naar hun reactie laten het kind naar achteren vallen.dan gaan ze ook met die armen wijd.in de wagen heb ik haar deken in haar rug liggen en knuffel tegen haar gezicht vind ze geweldig,maar dan ben ik erbij.heb al paar keer gehad dat ze die knuffel over haar gezicht had getrokken.
in bed leg ik haar in de voedingskussen.ligt ze beetje rechtop en in een ronde bol om haar heen.
dat vind ze geweldig.
vind je het niet eng dat hij dan naar zijn buik toe rolt.
ik ben ook meer voor de zij ligging,het cb wil het niet.je moet dan elke keer zorgen dat het hoofd links of rechts ligt,en de lichaam moet dan op de rug.lekker me zoontje had een heerlijke platte achter hoofd.alle kanten op leggen.naar het voeten eind omdat hij naar het licht toe ging liggen.dus hij kreeg voorkeurs houding dat kon je ook goed zien aan het hoofdje.dus nu probeer ik dat zo veel mogelijk te vermijden.
in de wagen licht ze niet helemaal recht met haar benen.maar het is idd iets minder.
in de tummy tub zit er echt in.in een kleermakerszit en dan zit ze helemaal te genieten.
ik heb een nieuwe combi sleeper slaapzak gevraagd.ideaal ding,nooit meer koud kind in bed geen dekbed nodig.4 seizoenen slaapzak.andere was helemaal versleten.hij is prijzig maar heb me geld dik en dwars eruit gehaald.heb wel de grote maat,deze periode kan je gewoon slaapzak ook wel gebruiken.dus als hij zo blijft doen komende maanden.vind hij elke keer zonder deken.wordt het een drijtol in bed,misschien een idee.
gr marjan

o ja als ze in die kussen ligt heeft ze amper dekens nodig,dat ding geeft haar alle warmte,overdag ben ik nu ook aan het gebruiken en alleen in de zij te leggen.maar de nachten maak ik een soort baarmoeder van.
misschien wilde ze wel helemaal die buik niet uit komen.hahaha

hoi hoi
slaapproblemen merk ik?
die van mij is net zo bezig
trapt alle dekens weg, is dan ook wakker en boos tot de deken weg is en daarna gaat ze het hele bedje rond.
Vervolgens wordt madam wakker omdat ze het toch wat fris heeft.
Als tijdelijke oplossing heb ik pyamapakjes en kleding die ik haar nachts aantrek. Morgen krijg ik een slaapzakje waar alleen vanaf de navel in gaat.
nu hopen dat ze snel groeit en in een gewoon slaapzakje past.

gelukkig vind ze badje en douchen heerlijk, lekker ontspannend, warme melk daarna en madam slaapt al bijna.

Haar hoofdje is iets scheef al, want ze heeft een voorkeurshouding, maar ja ze draait zelf op de zij en rug en buik dus haar goed neerleggen gaat ong. 5 sec goed en dan ligt ze weer zoals zij dat wil.
voedingskussen in haar rug betekend dat ze maar op de buik gaat liggen om weg te komen bij het kussen.
Wat wel lief is, ik leg haar in ons bed en ga 30cm naast haar liggen, duurt niet lang of ze ligt tegen mij aan te genieten hihihi. kruipt zo naar mij toe, 4 wkn oud.

zo dan.dat is pas een draaikont.
zo was me dochter ook.voor ik naar bed ging legde ik haar weer goed en onder de deken,volgende ochtend was ze steen koud.
met die combisleeper kon ik haar lekker laten rond draaien.lag ik in bed hoorde ik een knal,dan kwam ze tegen het hoofdeind of voeteneind aan.hoefde er niet heen.
op marktplaats vind je ze ook,die slaapzakken.
het is van little company.
nou senna om 23 uur haar voeding gegeven.ze kwam om 3.45 en daarna pas weer om 8.15.
moeder werd al wakker want me borsten stonden op springen.het was kolf tijd.
normaal komt ze 3 uur en om 6 uur.dus was al helemaal blij vanmorgen.
hopelijk de 3de nacht nog iets langer weg blijven.

ik maak een ei vorm van de kussen en leg haar daarin.hoofdje op de kussen.lijkt het net of ze in je armen ligt.
stom dat ik dat nooit eerder heb bedacht.me dochter had onwijs last van haar maag.
veel maagzuur en spugen.wilde alleen rechtsop.kon nooit haar in de box leggen dan was het gillen.
nooit aan gedacht aan die voedingskussen.
hoe ouder hoe handiger en slimmer je wordt.hahaha
gr marjan

ja leuk om te horen dat jullie babys ook zo bewegelijk zijn. demi is ook erg bewegelijk, ze trapt altijd haar dekentje van zich af. heb haar vandaag voor het eerst in een slaapzak gelegd kijken hoe dat haar bevalt.
gister kwam in de slaapkamer in had ze zich helemaal gedraaid in bed.
ze lag scheef in bed met haar voeten tussen de spijlen ik schikken maar zelf scheen ze er geen last van te hebben.

gr.

slaapzakken zijn helaas nog te groot, ik doe haar wel nachts een pyama aan tegen de kou
vannacht krijsen! was echt alarm, lag ze ook met de voeten tussen de spijlen, ik ook schrikken, echt goed kijken of ze niks gebroken had.

hoopte vandaag de speciale slaapzak te ontvangen maar helaas komt die dinsdag pas, is eentje vanaf de navel naar beneden, net een knikkerzak.
maar een vriendin komt vanavond of morgen langs met de safe-t-sleeper! kan ik haar vastleggen en direct goed leggen want ze heeft al beetje een scheef koppie door haar voorkeurhouding.

we komen er wel uit, maar beweeglijk is ze idd.
als ze op haar buik ligt drukt ze zich al met haar armpjes omhoog zodat ze rond kan kijken! nog even en dat wichie van ons kan kruipen hihihi, ze houdt de hele omgeving in de gaten, reageert op iedereen

gr sabine

jeetje nog zo 1 al.
bij me dochter begon dat pas rond de 3 of 4de maand.lag ze ook met benen door de spijlen heen en op haar buik.duim in haar mond.heb er toen zelf toen een foto gemaakt.
nou idd voor je het weet kruipen ze al.
gr marjan

Terug
Bovenaan