Marktplaats

A

Anoniem

Guest

Even een vraagje: ik heb iets te koop aangeboden op MP. Nu is er iemand uit Utrecht die het wil kopen en vraagt of ik het op wil sturen. Zij betaald uiteraard de portokosten.
Maar hoe doe ik het dan met het geld wat ze betaald voor het artikel wat ze wil kopen?
Maakt zij dat eerst over en verstuur ik het dan of verstuur ik het en betaald ze dan? Tis toch maar een kwestei van vertrouwen terwijl ik haar helemaal niet ken?

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt en hoe hebben jullie dat gedaan?

Groetjes van Cissy

Volgens mij werkt het zo: eerst jij de betaling binnen en dan verstuur je. Dat is mijn ervaring.

Succes Renske

Ik zou zeggen eerst laten betalen en zodra jij het binnen hebt gaat het over de post.
Haar risico dan denk ik. Zelf heb ik zoiets nog nooit gedaa, maar voor jou lijkt me dit het veiligste.
Zij wil het graag hebben en jij wilt het graag kwijt. Maar ja voor hetzelfde geld heb je het opgestuurd en denkt ze; ach toch maar niet, dan zit je met de gebakken peren. (of denk ik nu heel onaardig)

He Cissy
In het verleden heb ik veel verkocht via marktplaats.
Ja, altijd eerst laten betalen (meestal doen ze het dezelfde dag, dus kun je het dezelfde dag nog zien op je rekening en versturen...)
Heeft niets met vertrouwen te maken maar soms zitten er wel 'gekkies' die het niet zo nauw nemen.
Dus, gewoon eerst laten betalen hoor! En alle kopers doen dat ook met plezier als ze hun spulletje graag willen!
Liefs Daan

en hoeveel zijn de verzendkosten dan? Het is een winterjasje maat 80, dus niet zo heel erg zwaar.....
Ppppffff ik wou dat ze het gewoon kwam halen, is veel makkelijker!

He cissy,
je kunt het ook onder rembours of zoiets doen.
Dan betalen zij het aan de postbode eerder krijgen zij het artikel niet. Het geld wordt dan bij jou door tnt op je rekening gestort.
hebben wij ook ens met een mobiele tel gehad. is makkelijk en simpel.

groetjes pally

Zou ff de jas op de weegschaal leggen. En je moet erg houden of het wel of niet door de brievenbus kan.
Een pakketje is duurder dan iets wat door de bus kan. (sprak de oud postbode hihi)

Voor kleertjes nam ik gewoon een grote envelop en zo uit mijn hoofd iets van 3 eurootjes aan postzegels...
Vraag je gewoon 4 euro verzendkosten, inclusief je envelop enzo...
Maar ja, misschien sla ik de plank met 3 euro ook wel mis en is het nu veranderd vwb prijs van het gewicht..
Jasje kan nooit zwaar zijn toch.
En als je eenmaal weet hoeveel het is om te verzenden, zet je dat gewoon in je volgende advertentie erbij.

Terug
Bovenaan