Marnix vindt de Pepti écht niet lekker. En nu?

De huisarts vermoedt dat Marnix zijn klachten te wijten zijn aan koemelkallergie en heeft ons daarom geadviseerd hem Pepti te gaan geven. Inmiddels zijn we daar 24 uur geleden mee begonnen en ik zie dat hij er nu al baat bij heeft. Alleen drinkt hij nu hele kleine beetjes (tussen de 60 en 100 cc)  per keer. Ik heb het gevoel dat hij het niet lekker vindt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips? Ik zit een beetje met de handen in het haar. Marnix is 15 weken oud, weegt ruim 6 kilo en dronk gemiddeld 5 keer 150 cc Omneo 1.
 
Hoi Steph,

Wat lastig dat Marnix de pepti niet lekker vind. En als je misschien van Friso de allergy care probeert. dat is hetzelfde als de pepti alleen van Friso. Misschien vind hij die wel lekker.
Mag ik misschien vragen wat de klachten van Marnix zijn?
Ik geef mijn dochtertje sinds afgelopen maandag ook pepti omdat ik ook aan koemelkallergie denk bij haar. Dit heb ik in overleg met mijn huisarts gedaan. Haar klachten zijn: Rode uitslag en pukkeltjes in het gezicht, een verstopt neusje, een piepende ademhaling tijdens het drinken van haar flesje, spugen ( gebruik inmiddels nutriton met succes), darmkrampjes, dunne ontlasting ( loopt haar luiertje uit).  IK moet nu kijken of dat deze klachten minder worden nu ik haar pepti geef. En gelukkig drinkt zij de pepti wel.

Succes!
Groetjes van Elly
 
Hoi,

Mijn dochter heeft ook koemelkallergie. Zij krijgt ook nutrilon pepti en dit gaat heel goed.
Om haar aan de smaak te laten wennen heb ik het eerst gemengd met haar oude voeding (borstvoeding).
De eerste paar flesjes kreeg ze 110cc borstvoeding vermengd met 40cc pepti.
Toen 80cc borst vermengd met 70cc pepti.
Op deze manier wennen ze langzamer aan de smaak. Mijn kleine meid reageerde hier goed op en drinkt haat fles nu smakelijk op!
Succes
 
Hallo



Ons zoontje van 11 maanden vond de Pepti in eerste instantie ook niet echt super.

Wij hebben er eerst een zakje kruidenthee (zoethoutthee = favoriet)
ingehangen en pas daarna de schepjes Pepti erbij gedaan. Vind hij
helemaal prima.



Ook een scheutje diksap (als hij ouder is dan 4/5 maanden) kan de smaak wat verbetern, maar in thee zit geen suiker dus...

 
Ik wil ff melden dat pepti alleen in zijn soort is mijn zoontje heeft het ook gehad en hij had koemelkeiwitten allergie dat is anders dan alleen koemelkallergie en als je last blijft houden moet je een verwijs naar de kinderarts vragen en dan zal die wel raad weten samen met een dietiste absoluut niet zelf dingen gaan uitproberen. gr.angelique
 
hallo
ik heb dat dus ook gehad.
ik heb eerst half oede voeding half nieuwe voeding en zo langzaam afgebouwd.
bij ons werkte het prima.
ik hoop dat het werkt. alleen deed hij het ook niet goed op de friso
ze hebben nu alle twee de nutramigen.
groetjes manuela
 
Terug
Bovenaan