Martijn is geboren 19-3 + bevalling

Hoi meiden,
beetje late reactie, maar vorige week donderdag is onze zoon Martijn geboren.

het is een vrij snelle bevalling geweest.. nacht ervoor wat krampen (voorween), maar zette niet door.
Rond half 6 weer wat krampen.
Om 8 uur kreeg ik om de 10 min iets heverige weeen, maar ook die zakte naar half uurtje weer af.

Vanaf 11 uur (s'ochtends) weer om de 10 min weeen, deze zette wel door..
Had die dag een afspraak bij de vk, heb ik om 1 uur maar afgebeld, en gezegd dat de weeen begonnen waren.
VK zei dat ik maar moest bellen als de weeen sterker waren en om de 5 min, dat gebeurde nadat ik de tel. ophing..M'n man toen gebeld of hij naar huis wilde komen en daarna rond 2 uur vk weer gebeld, dat ik weeen had om de 5 min en soms ook wel om de 3 min.
Wat een ramp zeg die weeen , wist niet meer hoe ik moest zitten, staan of liggen.
De vk kwam al snel en ging kijken of ik al ontsluiting had en ja hoor al 7 a 8 cm...

Ik ben met haar meteen naar het zkh gereden, en daar nog 3 kwartier persweeen gehad en toen mocht ik persen...toen kwam ook m'n man binnen..
Na ruim een uur persen, kwam onze zoon Martijn ter wereld...

Ben wel uitgescheurd en heb 3 hechtingen, zijn er gisteren uitgehaald..
Ik vond dit een pittige bevalling, vond het persen eigenlijk erger dan de weeen, maar dat komt misschien omdat het zo snel ging..
Want je hoort vaak de mensen opgelucht zijn als ze kunnen persen, was ik ook wel, maar vond dat pijnlijker dan de weeen.

Hij is geboren om 16.52 uur en woog 3200 gram (inmiddels 3400) groeit goed.

Liefs,
leeuwtje

Hi Leeuwtje,

Van harte met jullie zoon Martijn!
Heel veel geluk, geniet ervan!
Klinkt heftig die bevalling, ben onderhand zooo benieuwd naar een wee, de persweeen en de ontmoeting met ons mannetje.

Fijne kraamtijd!

Greets Janneke

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Martijn! Hopelijk verloopt je herstel voorspoedig en ben je lekker aan het genieten van je kraamtijd!

gr. Hanneke

Terug
Bovenaan