Massage als je misschien zwanger bent

<p>Hallo,</p><p>Vandaag heb ik mijn eisprong gehad en donderdag heb ik een massage gepland staan. Ik lees overal dat massages afgeraden worden voor zwangere tot 12 weken. Weet iemand of massages invloed kunnen hebben op de bevruchting en innesteling? </p><p>Vorige maand heb ik ook een week na de eisprong een massage gehad en was wss zwanger maar helaas toch ong. Geworden. </p><p>Ik hoor het graag als iemand hier meer van weet. </p>

Als je ongesteld bent geworden dan ben je niet wss  zwanger toch?
Dan heeft er ook geen innesteling  plaats gevonden
Ik denk dat het niet zo kwaad kan.  De innesteling duurt zn 9 dagen na de eisprong ongeveer.
Dus ik zou er lekker van genieten nu het nog wel kan ? 

Tip: leef alsof je niet zwanger bent en houd je er niet zo mee bezig. Het kan nog wel een jaar duren voor je daadwerkelijk zwanger bent... (zie eerdere items)
Anders ook geen alcohol, niet roken, geen sushi, rauw vlees of rauwmelkse kazen, pas op met hard dreunend geluid, geen straling, pas op met bepaalde kruiden, draag vast ondersteunende buikbanden, drink niet te veel drankjes met cafeïne en onthoud dat drugs ook niet oké is. Niet te zwaar tillen, op tijd rust nemen en zorgen dat je niks breekt want stel je voor dat je een röntgenfoto moet laten maken. 

Leef!! Je weet nooit of en wanneer je zwanger zal mogen worden... leef gezond en vraag je af wat als en kan mag dit of dat als je daadwerkelijk een positieve test in je handen hebt. 

@nicole ik bedoel dat het eitje bevrucht was maar de innesteling niet goed is gegaan. Dus niet echt zwanger inderdaad. Ik denk inderdaad dat het nog wel kan en ik zal het aangeven bij de masseuse dan kan ze misschien wat milder doen zodat er minder afvalstoffen vrijkomen.

@babetje dat is inderdaad wat ik graag wilde doen. Maar hier voel ik me toch niet zo fijn bij, ik heb toch besloten om voornamelijk de alcohol en veel cafeïne te laten in deze periode. Het voelt toch een beetje als de enige controle die je erover hebt, gezond eten. Dus zolang ik me daar goed bij voel en er geen stress van heb doe ik het zo. 
Thanks voor jullie reacties dames! 

Weet niet of het hetzelfde is maar, ik heb vanwege lichaamelijke klachte elke maand shiatshu (Japanse manuele therapie waarbij druk wordt uitgeoefend op bepaalde punten van het lichaam). Ze vertelde mij dat ze mezelfs kon helpen om zwanger te worden en om de cyclus regelmatig te krijgen en de pijn te verminderen). 
tip is het wel aangeven aan de masseuse en gewoon genieten. Ik laat de alcohol wel staan, behalve als ik ong ben dan wil ik nog wel een drankje drinken, maar niet te veel. Voor de rest eet en drink ik alles en doe ik geen gekke dingen

Wat Nicolle zegt, als je ongesteld bent geworden en geen positieve test hebt gehad dan ben je ook absoluut niet zwanger geweest.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap massages gehad en ook fysio behandelingen met massages. Je moet altijd veel water drinken erna, dat is voor de afvalstoffen.
Je zit ook pas in ronde 2, probeer toch wat rustiger te worden want je maakt jezelf echt helemaal gek zo.
'Leef' want het kan idd zo maar nog een jaar duren voor het lukt.

Mijn man en ik dronken en ik at rauw vlees, vis etc toen we probeerde voor een kindje. Natuurlijk mee gestopt toen ik een positieve test had. Heel mijn leven ineens omgooien omdat het zomaar kan zijn? Nou dat is niet aan mij besteedt. Ronde 3 was het raak. Niet om het in iemand zijn gezicht te wrijven maar als voorbeeld voordat je heel je leven omgooit voor je weet of je zwanger bent.
Mocht het nu na een paar maanden nog niet gelukt zijn, dan kun je altijd nog kijken wat je hier aan kunt doen.

Ik heb tijdens mn ei sprong en een paar  dagen daarna tijdens een vakantie in een heet bubbelbad gezeten de ronde dat ik zwanger werd .
Dit word ook afgeraden .
Dus het kan geen kwaad hoor gewoon lekker ervan genieten nu het nog kan?

Terug
Bovenaan