massage-olie

Hallo allemaal,
Even een kort vraagje.
Denken jullie dat massage-olie (of andere creme-pjes)de zaadkwaliteit kunnen beinvloeden? Als dat bij mij binnenkomt bedoel ik. Zou ik dan minder kans hebben om zwanger te worden? Groetje! anoniem
 
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of het slecht is voor je vruchtbaarheid, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet al te goed is voor 'de balans' in je vagina. Zou best je zuurtegraad kunnen verstoren.

Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon een busje glijmiddel halen als je daar de massageolie voor gebruikt.
 
Beste anoniem,
Maak je vooral maar geen zorgen, ik heb dit namelijk nog nooit eerder gehoord! Maar als je hier niet gerust op bent, misschien dat andere meiden je kunnen overtuigen... en anders vraag je het de huisarts gewoon (wie niet vraagt....)!
Succes met zwanger worden.
Groet Karin.
 
Het schijnt dat dat soort dingen alleen geen kwaad kunnen als het op waterbasis is. Massage olie is olie en lijkt me dus het zaad in de weg zitten. Glijmiddel is wel op waterbasis, maar je moet nartuurlijk wel gewoon glijmiddel nemen, want ze zijn er ook met zaaddodend.
 
Terug
Bovenaan