Massage olie

Ik heb me inmiddels opgegeven voor een cursus babymassage. Tot nu toe doe ik enkele makkelijke oefeningen uit een boek welke ik uit de bieb heb geleend.

Ik ben alleen benieuwd welke massage olie jullie gebruiken. Tot nu toe doe ik het gewoon met wat bodylotion van Zwitsal omdat het nog geen "uitgebreide" massage is.

Alvast bedankt.
 
Hoi,

Ik gebruik voor beide kinderen (2,5 jaar en 4 maanden) de babyolie van Weleda en vind dit erg prettig. Het is olie die je lekker in je handen kan wrijven en het verwarmt het kleintje heerlijk. (Gewoon te krijgen bij de drogist meestal bij de babyproducten). Ze hebben ook wel een website en je kan je gratis abonneren op  hun kinder tijdschrift. Staan leuke tips en verhalen in. Weet de site niet precies maar via google vind je hem vast.

Veel succes en plezier bij de massages.


Groetjes
Marian
 
Je kunt allerlei soorten olie gebruiken de Weleda olie is erg fijn maar bestaat voornamelijk uit sesamolie, die kun je ook puur kopen en is dan veel goedkoper. Ook amandeloloie is erg fijn.

Je kindje moet er alleen niet allergisch voor zijn. Dit is bij ons welhet geval dus ik gebruik olijfolie.

Veel plezier met de babymassage

gr Renée
 
Ik masseer mijn zoontje met weleda massage olie en soms met kneipp huidolie. Ik masseer hem elke dag, ik ga straks ook op babymassage maar eigenlijk masseer ik hem al vanaf dat hij een paar dagen was. Ik vind de produkten van weleda heel goed vooral omdat er geen parafinne in zit, let goed op of er parafinne in produkten zit! dit legt nl een laagje op de huid en kan allerlei dingen veroorzaken zoals eczeem ed. Gebruik altijd natuurlijke produkten!
 
ik gebruik amandel massage olie van kruitdvat. blijft je baby ook lang lekker zacht. Ben ook op babymassage geweest en daar kregen weleda maar we vonden dat het niet snel in trok we hadden na afloop vette hadden.

succes
 
hoi Marjolein,
 
vraag op je antwoord. Weet niet precies vanaf welke week maar tot 9 maanden oud was mijn cursus baby massage. Cursus had een aktie tarief van 15 euro voor 5 lessen van anderhalf uur. kreeg die aktie van mijn kraamzorg centrale. normaal tarief rond 80 euro.

groetjes  
 
het klopt dat weleda niet snel intrekt maar ik laat mijn zoontje dan vaak nog even in zijn blootje liggen op commode en dan trekt het goed in. Amandelolie is trouwens ook heel goed, ik gebruik zelf die van kneipp.

Je kunt op internet veel vinden over babymassage, ik ga met 3 maanden beginnen. IK krijg eerst een paar lessen thuis en ga dan een cursus van 5 keer doen. En daarna ga ik een cursus volgen om babymassage te geven omdat ik het zelf wil geven. iK geef al reiki en wil dit gaan combineren, mijn zoontje vind het heerlijk!
 
Terug
Bovenaan