massage tijdens zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Ik zet dit berichtje even hier hoor, omdat een aantal van jullie ook al een kindje hebben weten jullie hier misschien iets van af. En de anderen misschien ook wel. Ppff, gaat lekker. haha.
Ik heb eens gehoord dat het niet goed is om je schouders te masseren als je zwanger bent. Dit zou schadelijk kunnen zijn voor de ongeboren vrucht.
Nu was ik zondag bij een open dag voor allerlei cursussen en eentje daarvan was acupressure. Drukpunten dus. Ze vertelde dat er inderdaad drukpunten zijn die je niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap, maar juist wel weer goed werken tijdens de bevalling. Weet iemand hier iets meer van?

Liefs, Nadine.

hoi nadine

je mag rustig je schouders laten masseren als je zwanger bent hoor. geen probleem. ik ben zelf masseuse dus hopelijk weet ik er genoeg vanaf hihiihih. wel idd uitkijken met een paar drukpunten, die kunnen eea activeren. je kunt ze opvragen bij je VK. maar gewone lichaamsmassage lekker ter ontspanning is echt geen probleem en juist goed omdat je je dan ontspant. ik krijg er morgen lekker een en ben 11 weken zwanger....

succes liefs sweety

Terug
Bovenaan