Masturberen

<p>Hallo ik ben Helena  Ik heb 2 dochters 1 van 12 en 1 van 5 Die van 5 zit nu al maanden met haar vagina te spelen onder tv kijken of tijdens filmpjes op de tablet . Laatst zat ze in de tuin in haar zwempak daar ook te voelen en ze doet het echt vaak .  Moet ik daar iets van zeggen of gewoon laten gaan . Jeuk is het niet het is wel bewust voelen etc </p><p>Bij de oudste heb ik dat overigens nooit geconstateerd dus het verschild wel per kind dan denk ik </p>
 
Hoi! Ik werk als leerkracht en kan je vertellen dat het heel normaal gedrag is voor die leeftijd. Wat je niet moet doen, is straffen, dus dat doe je goed! Het is namelijk niet iets dat verkeerd is. Wat je wél kan doen, is uitleggen dat aan haar vagina zitten iets is wat ze het beste op haar kamer kan doen. Maak het niet te groot, zeg gewoon vriendelijk: "Haal je hand maar even uit je broek. Je mag met je hand in je broek spelen op je kamer, beneden op de bank/in het zwembad/op school/etc doen we dat niet."
 
Lijkt mij normaal idd. Ze leert haar lichaam kennen, niets mis mee. Wel goed om uit te leggen dat het iets prive is en dat ze dat alleen op haar kamer mag doen. 
 
Ja tis jong maar gebeurd hoor . 
M'n dochter vroeger voelde daar ook heel vaak maar ging wel vanzelf over dus maak je geen zorgen .
Als ze maar niet doen met andere kids in de buurt of huis vol visite
 
Terug
Bovenaan