mathode Gill Rapley

Hallo mensen,

Binnenkort willen wij onze zoon  (23 weken) vast voedsel gaan geven. Wij denken erover om daarbij de Gill Rapley methode te hanteren. (Dat wil dus zeggen geen gepureerd voedsel geven, maar stukjes fruit of groente)
Graag willen wij weten of er ouders zijn die deze methode hanteren en of het wel of niet bevalt en hoe jullie dat doen.

groetjes Malou
 
Ik heb het nooit geprobeerd, omdat je wel zult merken hoe ze moeten wennen aan het vaste voedsel. Rustig opbouwen naar steeds groffer werkt vaak veel beter.
Wij gingen met 6 en halve maand naar al wat groffer, en toen ging het heel snel. Maar ik heb nog wel eens van die 'hap-slik-weg-prakjes', bijvoorbeeld het avondeten, als hij erg moe is. Dan is dat niet zo vermoeiend voor hem. (Maxel is nu 1 jaar). Verder prak ik het avondeten, maar dus meestal niet tot 'pap'. Fruit krijgt hij afwisselend in stukjes of grof geprakt.
Ach, zo heel precies komt het ook nou allemaal niet hoor!

Veel succes!
 
Hoi,
Wij zijn met 6 maanden begonnen met gepureerd. Maar dit at ze gewoon niet. Dus zijn gaan prakken dat ging al iets beter. Maar nog niet zo als we gehoopt hadden.

Pas toen we haar stukken in het knuistje gaven. gewoon goed gaar gekookte bloemkool, aardappel bonen enz ging het prima.
Ze heeft ook nooit potjes of iets gegeten at meteen met de pot mee.

Bij een eventueel volgende kindje gaan we nog verder en geven we ook gewoon appel, peer enz.

Ze is nu 2 en eet alles heel goed!

Het verslikken viel echt reuze mee. Eigelijk bijna niet moet ik eerlijkzeggen.

groetjes
 
Het geeft ook niks als ze zich verslikken, zo moeten ze het juist leren.
Het lijkt angstaanjagender dan het is, ze kokhalzen het zo terug en gaan dan rustig verder.
 
Terug
Bovenaan