Matje in buikwand en zwanger worden?

<p>Ik ben 2 jaar geleden geopereerd en heb sindsdien een matje in mijn buikwand (buikwand was gescheurd tijdens eerdere zwangerschap). Ik vroeg me af of iemand dit ook heeft en later alsnog zwanger is geworden? De gynaecoloog heeft aangegeven dat dit gewoon kan/mag maar dat ik rekening moet houden met pijn vanaf de 30 weken. Iemand ervaring?</p>

Ik ben enkele jaren geleden aan een dubbele liesbreuk en navelbreuk geopereerd. De liesbreuk is met een matje behandeld. De chirurg gaf toen aan dat zwanger worden geen probleem zou zijn. Nu ben ik 29 weken zwanger en heb er (nog) geen klachten van. Vk is ook op de hoogte maar gaf ook aan dat het geen probleem hoeft te zijn. Hopelijk blijft het ook zo. Blijf het gewoon overal aangeven. 

Hallo Mevlude, 
Ik heb je bericht gelezen en ik wilde graag weten of je misschien andere reacties hebt gekregen, of je zwanger kon worden en de zwangerschap verliep zonder complicaties (bijv veel pijn of weer geopereerd worden ivm het matje tijdens de zwangerschap). Want ik zit ook met dezelfde vragen. Ik heb ook een matje in mijn buikwand (door een darmperforatie tijdens de keizersnee en na een jaar door een littenbreuk in mijn buik). Ik moet eerlijk zeggen dat ik vol met twijfels en angsten zit. 
Ik hoop dat je mij kan beantwoorden. 

Hallo, 
Ben weer een hele tijd later maar ik heb hier ook ervaring mee.
Ik had een bovenbuikbreuk en daar zit het matje vanaf mijn borstkast totaan mijn navel. Op bepaalde momenten in de zwangerschap voelde ik het heel erg trekken/branden, vooral na de 30wk inderdaad. Moet eerlijk toegeven dit is geen lekker gevoel maar als dat alles is ? Het houd gelukkig ook niet aan, wel blijven sommige bewegingen (vooral onverwachts) gevoelig. Ieder persoon is uiteraard anders, ikzelf vind dit nog wel te doen! 

Terug
Bovenaan