matras klaarmaken?

A

Anoniem

Guest
Heej allemaal,

Nou vroeg ik me af wanneer jullie je matras gaan klaarmaken. En hoe jullie die klaarmaken. Ik wou het zelf van het weekend doen, ben dan bijna 37 weken. Maar ik weet nog niet echt hoe...

Groetjes Rinske 36,2 wk

Hoi Rinzz,

Ik heb zelf altijd (sinds mijn vorige bevalling besloten om die voortaan voor alle bedden te gebruiken, handig tegen zweten en handig voor ons zoontje dat sinds een paar maanden zindelijk is) een waterdichte molton op het bed liggen.

En ik kan je sinds kort (mijn zoontje heeft pas voor het eerst een ongelukje gehad) vertellen dat die echt waterdicht is!

Ideaal, wel redelijk duur, € 22,95. Je kunt ze kopen bij de Hema, en daarna dus gewoon gebruiken (wij hadden altijd al een molton op het bed liggen, beter voor je matras).

Zo'n zeiltje moet je niet te vroeg op je bed leggen, dat kraakt, schuift en is ontzettend warm.

Mijn bevallingen zijn nog nooit met het breken van mijn vliezen begonnen dus daar ga ik deze keer ook niet vanuit. Ik leg het zeiltje gewoon over mijn hoeslaken heen als de bevalling begonnen is en dan leg ik er een grote onderlegger (de grootste uit het kraampakket) overheen.

Ik ga dus nu voorlopig nog niks doen. Wel haal ik de klossen iets eerder op, zodat ze het weekend voordat ik 37 weken zwanger ben onder het bed kunnen (mijn vader komt elk weekend even langs voor zijn kleinkinderen dus die mag dan mooi helpen).

Waarschijnlijk gaan ze me weer met 38 weken proberen te strippen vertelde de vk gister. Heb nu al 7 weken vreselijke voorweeen waardoor ik bijna niet meer kan slapen, het kindje ligt zo ontzettend diep en ik heb echt enorme druk van onder waardoor ik soms niet meer kan lopen (dan wordt er een zenuw afgekneld). Dus ze willen me niet te lang door laten lopen.

Syl
34 wk.

Hoi!

Ik heb net na het in elkaar zetten van van het ledikant het bedje opgemaakt!
Alleen even voor de show hoor!
Moet alles nog gaan wassen maar moest het even zien.
Dusss na alle pakketjes open te hebben gescheurd van Prenatal heb ik een super bedje.
Volgorde bij mij: molton onderlegger, bedzijltje, hoeslaken van badstof en dan het lakentje met het dekentje.

Groet Natas

Ik heb in de nijging gestaan om hem op temaken maar aan de andere kant wil ik nog wachten  ivm weer vies en stoffig worden. Maar opmaken en er een babypop onder te leggen zit ook in mijn gedachten om zo mijn dochter voor te kunnen bereiden.

Eh het opmaken hoe deden we het ook al weer. Ik geloof een matras beschermer, bedzeiltje, hoeslaken en dan het lakentje en het dekentje.
Bij mijn 1e keer had ik hem verkeerd opgemaakt maar toen had de Kraamzorg het even opnieuw opgemaakt. Dus als het verkeerd gaat is het niet erg.

Monique

Hoi Nataz,

Heb jij het over het opmaken van het ledikantje van de kleine?? Zo ja, dan mag je volgens mij geen bedzeiltje gebruiken,deze zijn namelijk niet luchtdoorlatend. De andere meiden hadden het volgens mij over hun eigen bed. Ik mocht van het kraamcentrum ook geen waterdichte molton in het babybedje leggen.

Gr Christa

Even voor de duidelijkheid.......ik had het over mijn eigen matras. Hoe en wanneer ik die moet opmaken.hahaha. Voor het matras van het ledikantje heb ik het prenetal tijdschrift gebruikt waarin precies staat hoe je het matrasje moet opmaken. En anders doet de kraamverzorgende het maar opnieuw als het niet goed is.

Groetjes Rinske

Ik heb begrepen dat slapen met een maandverband net zo goed werkt. Zo'n matrasje blijkt namelijk te kraken, zorgt voor zweten, etc etc. Ik ga dus lekker met een maandverband (of zo'n vliegdekschip van de kraamzorg) in bed liggen vanaf 37 weken.

Hoi Rinske,

Ik heb het toevallig gisteren aan mijn VK gevraagd en zij zei dat het met 37 wkn vroeg genoeg is. Het schijnt idd niet lekker te liggen, warm, kraken en schuiven.
Aangezien jij nu al 37 wkn ben kan je het idd al doen. Maar hoe ??????? ik heb eigenlijk geen idee.
Ik ben over 2 wkn 37 wkn en pas dan zal ik mij er eens in verdiepen.

Dus sorry, ik kan je niet helpen.

Kruimel

Terug
Bovenaan