Matras voor babybedje

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Even een vraagje. Ben nu bezig met de kinderkamer en van vrienden hebben we een bedje gekregen inclusief matras. Nu vind ik het persoonlijk frisser om hier een nieuw matrasje in te kopen, mar waar moet ik dan op letten. Zag op internet al matrassen vanaf 15 euro tot 200 euro of meer.
Iemand een idee (of misschien een goede internetsite waar info op staat?

Alvast bedankt.
S
25w+4

Je kan eens bij de prenetal gaan kijken als vergelijk, nu betaal je wel vaak voor de naam ipv kwaliteit hoor, misschien hebben ze bij de consumentenbond iets hierover.

Wij hadden ook een tweedehands matrasje maar vind ik ook niet zo fris dus heb nieuwe gehaald bij de leenbakker en die zag er 10 keer beter uit dan die hele dure, was geloof ik iets van 35-40 euro... ook nog lekker betaalbaar en afritsbaar e.d.

Als het voor het ledikantje is zou ik wel een goeie nemen. Hoeft niet persé een merk hoor, dan betaal je daar inderdaad weer voor. Wij hebben er een van Prenatal, was een superaanbieding, van 169 euro (vind ik persoonlijk behoorlijk duur hoor!)  voor 80 euro (nog steeds niet goedkoop...).
Bij prenatal kunnen ze je informeren en er hangen plaatjes van de diverse soorten, ook met de eigenschappen erbij.
Voor een wiegje maakt t iet veel uit, daar liggen ze maar een paar maand in en dan wegen en bewegen  ze nog niet veel.
Succes!
Grts, daantje

wij hebben wel een tweede hands matras maar ik twijfel nog een beetje. Hij ziet er als nieuw uit en is maar 1 jaar gebruikt. Geen vlekje zit erop. Ik twijfel enkel of de matras dan nog genoeg lucht doorlatend is. Je hoort van die verhalen over wiegedood en dat wil iedereen natuurlijk voorkomen. Daarom twijfel ik nog een klein beetje.

groetjes
Sjan

Wij hebben vorige week een aero-sleep matrasje gekocht. Mocht de baby een buikslaper worden dan is het matrasje ook luchtdoorlatend als het kindje met neusje in het matrasje ligt. We kregen een hele presentatie om   te laten zien hoe het werkte en wat er kon gebeuren met een niet luchtdoorlatend matrasje. Ze zijn iets duurder maar het valt nog mee, wij betaalde 139 euro. Je hebt er wel weer speciale hoeslakens bij nodig. Ik vind het wel een veilig idee.
Bij baby-dump geven ze je een hele preentatie over de aero-sleep matrasjes.

Groetejs Linda

ik heb een matras bij Prenatal gekocht, ook iets van 80 euro. En later een matrasoplegger van Aeorosleep met de hoeslakens van Aerosleep. Je hebt dan hetzelfde effect als met de matras van Aerosleep.

Voor het wiegje hadden we ook een matraje gekocht bij Prenatal, maar die was best slecht hoor. Na 4 maanden helemaal ingedeukt waar onze dochter heeft gelegen en we hebben hem best vaak omgedraaid. En onze dochter woog bij geboorte maar 2600 gram.

gr,
Sabine

Ik heb voor mn 2e hands ledikantje ook een nieuw matrasje gekocht: in een discount winkel voor 30,-euro. Volgens mij maakt het voor een kleintje niet zoveel uit op wat voor matrasje hij/zij ligt: ze zijn nog zo licht dat ze niet snel last zullen hebben van een pijnlijk lichaampje door het slapen (waar wij als volwassenen wel last van hebben).

Volgens de richtlijnen moet een matrasje (uiteraard) goed in het ledikantje passen zodat je baby niet tussen ledikant en matrasje vast kan komen te zitten. Verder moet het matrasje minimaal 10cm dik zijn en niet te zacht (verstikking).
Als er veel alergien in je familie voorkomen is het misschien handig om naar een hypo-allergeen matrasje opzoek te gaan.

Mijn "discount" matrasje is een mooi dik en stevig matrasje met een afritsbare hoes: ik ben er erg blij mee (helemaal voor dat geld)

Groetjes Nika

quote: sjan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-08-2007 17:57:58'));

wij hebben wel een tweede hands matras maar ik twijfel nog een beetje. Hij ziet er als nieuw uit en is maar 1 jaar gebruikt. Geen vlekje zit erop. Ik twijfel enkel of de matras dan nog genoeg lucht doorlatend is. Je hoort van die verhalen over wiegedood en dat wil iedereen natuurlijk voorkomen. Daarom twijfel ik nog een klein beetje.

groetjes
Sjan

Voor mijn zoontje heb ik toen der tijd WEL een 2e hands matrasje gebruikt (zag er ook als nieuw uit). Dat ze een nieuw matrasje adviseren heeft te maken met eventuele schimmels die erin kunnen gaan zitten tijdens opslag. Als het matrasje fris ruikt  en eruitziet (en niet te zacht is geworden door gebruik) kan je het volgens mij gewoon gebruiken; zal het wel voor alle zekerheid goed luchten.

groetjes Nika

Terug
Bovenaan