matras vraagje

Hoi meiden,

Daniel gaat straks naar de andere kamer als alles goed mag gaan met mijn zwangerschap.
Nu hebben wij op saartjeprum.nl en in de winkel van de zevende hemel een supergaaf bedstee bed gezien.
Mijn man is heel handig en gaat waarschijnlijk een eigen creatie maken maar dan met aanpassingen die wij zelf handiger vinden.
Nu zitten wij te dubben over de maat van het bed.
Als het namelijk een gewone bedmaat word
80x200 past het waarschijnlijk niet en gaat het feest niet door en gaan we wat anders verzinnen.
De bedmaat 70x150 cm (prenetal) of 70x160 cm (ikea) past heel mooi en is een idee!

Hebben jullie een juniorbed?
Wanneer zijn ze daar te groot voor als ze gewoon standaard (hihi, sorry voor de omschrijving) opgroeien?
Op welke leeftijd passen ze niet meer op zo een soort matras van 150 of 160 cm lang?

We zijn er namelijk al een klein beetje over na aan het denken, want gaan nu eerst op vakantie en als 12 weken voorbij zijn willen we evt aan het bed beginnen, eer dat het namelijk helemaal af is, en de kamer klaar is, en Daniel er aan moet wennen zijn we namelijk al een eindje op weg en heb liever niet dat het in de laatste 2 maanden voor de bevalling is, wil dat Daniel er echt helemaal gewend is want voor hem zijn de veranderingen staks toch al groot.

Liefs Marina

Hoi,

Dat zou normaal tussen 8-10 jaar zijn, onze oudste draagt bijv broeken mt 146, dat is dus ook ong zijn lengte (al heeft hij het ook vooral nodig voor de omtrek) Hij wordt nu in augustus 10jaar en een bed van 150 zou dus echt te klein gaan worden! Ik zou dan zelf kiezen voor 160, heb je iets meer spelling!

Wel grappig, wij hebben lage muren aan 1 kant van de kamers en voor de jongste willen wij het bed in de muur maken, als bedstee, heb de tekeningen bijna klaar, We hebben de ruimte dus denk wel dat we het op 90-200 maken!
Wat je evt ook kan doen is bij het hoofdeinde een soort plank maken die over het matras valt die je later weg kan pakken, zo is het bed in 1e instantie iets kleiner, daar denken wij nu nog over na!! Dan kunnen daar een lampje en fotolijstje staan!

Gr MJ

Ik vind zelf dat ze tot een jaar of 6-7 nog goed in een juniorbed kunnen, daarna groeien ze er echt uit...... Onze kids zijn redelijk groot voor hun leeftijd, dat wel.
Groetjes!

Hoi hoi,
wij hebben een juniorbed.
We vonden de overgang naar een 2m. bed zelf wat groot, maar bovendien wordt dat wel heel krap in haar kamertje.
Wij hoorden dat een juniorbed tot een jaar of 6 kan, maar dat zal inderdaad ook verschillend zijn (afhankelijk van lengte van het kind)
Bij Minoux ging de overgang van het ledikantbed naar juniorbed overigens prima.
Succes!
Groetjesss

Hoi,

Ik denk dat het er aan ligt, hoe Daniel slaapt. Tijn kreeg toen hij ruim 2 was een juniorbed van Ikea. DIt ging prima, maar afgelopen winter ging hij steeds korter en onrustiger slapen, hij draait nogal veel in zijn slaap en raakte dus constant de zijkanten van zijn bed. We zijn toen over gegaan naar een gewoon bed, vanaf de eerste nacht in dat bed slaapt hij weer als vanouds. Ik geloof dus niet helemaal dat ze tot een jaar of 6 in een juniorbed passen.
Liefs Danielle

Maar er zijn toch gewoon juniorbedjes zonder "zijkanten", dus net als een groot bed.
Wij hebben zo'n bedje, anders vond ik het net zo'n kistje/bakje worden waar ze in liggen.
En dan aan een kant hebben wij een bijpassende houten rekje tegen het eruit rollen (en de andere kant staat tegen de muur)

Hoihoi,

Als je man het bed toch zelf maakt, hoef je je ook niet aan de standaard maten te houden. Je kunt dan bijvoorbeeld een bed van 180 of 170 maken. Het matras kun je dan laten maken bij De Matrassen Fabriek in Eindhoven. Daar hebben wij het matras van onze wieg ook laten maken (die is 30 jaar oud, dus geen standaard maat). Ze leveren het matras gratis thuis en je hoeft pas bij levering te betalen. Ideaal!

Overigens is mijn dochtertje met 2 jaar en 4 maanden van een ledikant naar een tienerbed gegaan, dus van 2m lang, zonder zijkanten of opzetrekje. Geen problemen mee gehad!

Groetjes,
Jamie

Terug
Bovenaan