matras

Hoi,
ik ben bezig de babykamer in te richten waarbij ik nu op zoek ben naar een babymatras. Ik zie verschillende soorten, kan iemand iets aanraden mbt welke matras fijn is voor een kindje? (niet te broeig, niet te zacht/hard etc.)

bedankt!

groetjes, Lieke
 
veel succes met zoeken, hahahahaha. er is zoveel keuze.....iedereen is wel over een ander matras te spreken.
En meestal zijn ze allemaal goed gekeurt dus een verkeerd matras kan je eigenlijk niet kopen.
Gewoon kijken wat je ervoor wil uitgeven en dan op je gevoel afgaan wat jou het beste lijkt
 
Een baby en peuter zijn niet zo zwaar, max 20 kilo en dan gaan ze uit het ledikant. Het matras hoeft daarom niet van topkwaliteit te zijn.
Matrasjes van Ikea en Prenatal zijn allemaal prima.
 
Haha bekende vraag, ik heb hem ook al ergens hier gesteld.
Tis idd erg persoonlijk ik heb nu een gekocht van 50 euro bij de baydump.
En heb hem binnen en hij ziet er heerlijk uit!
Succes ermee!
 
Voor een ledikant matras heben wij niet veel geld uit gegeven. Baby's/peuters wegen niet zo veel is dan ook niet nodig om een duur matras aan te schaffen. Ons matras hebben we gekocht op de wekelijkse markt, werkte perfect en koste maar 25 euro!
 
Volgens mij is een matras voor het ledikant wel degelijk van groot belang! Baby's liggen er dag en nacht op! Dus kies voor een kwalitatief goed matrasje! Wij hebben een model waar je dwars door heen kunt ademen... naam ben ik echt even kwijt... als je kindje dan op zijn buikje komt kan het niet stikken en dat is zeker van belang.
Ook de kwaliteit is belangrijk voor het liggen... ook al zijn ze dan licht die kleintjes... ze liggen zoals jij ze neerlegt en kunnen niet verliggen... ook geven ze niet aan of het matras te hard is. (ik heb het dan over pasgeborenen).. dus kies voor kwaliteit en veiligheid!

Het grootste gedeelte van de dag slapen ze, dus geef daar je geld aan uit. Als je zelf heel licht bent wil je ook wel lekker liggen.... en als je geld wilt besparen bespaar dan op dingen waar het kind wel buiten kan. Een baby kan echt niet buiten een goed matras! Ze zijn in de groei en het is super belangrijk om daar rekening mee te houden.
 
Wij hadden er ook 1 van € 25,-...Niets mis mee hoor. Onze zoon slaapt er heerlijk op!
Het is belangrijk dat je em regelmatig draait met verschonen, dat je niet op 1 plek echt een kuil krijgt van het liggen...Omdat wij een buikslaper hebben verschoon ik het hoeslaken regelmatig ivm kwijlplekken, draai ik gelijk het matras..
Ik heb verder geen speciaal dooradem matras (oplegmatras), onze zoon was bijna een jaar toen hij ineens op zijn buik ging slapen..
 
Terug
Bovenaan