matrasbeschermer

Ik heb een kraampakket van zorg en zekerheid gehad en moet nu ondertussen de matrasbeschermer in mijn bed gaan leggen (ben 37 wkn), maar nu heb ik een wiite van pastic met halverwege een matje en een blauwe van onder geheelplastic en van boven een soort stof, allebei passen ze geheel op het matras. welke is nu voor nu en welke voor tijdens de bevalling?
groetjes, Z.
 
Je kan ze alletwee rustig in de doos laten liggen hoor, dan zijn ze nog schoon als de bevalling begint. Juist dan moet je steriele spullen voor handen hebben. Als je bang bent dat je vliezen breken: dat komt niet zo vaak voor hoor, de meest bevallingen beginnen gewoon met weeen. Bij mij gebeurde het wel om half 4 's nachts en nog voor dat 1 druppel het matras kon bereiken stond ik naast mijn bed en zo schijnt het meestal te gaan. Dus als je vliezen breken is je matras echt niet verpest als je er nog geen beschermer op hebt liggen. Je bent zwanger, geen incontinent oud vrouwtje hoor.
Groetjes
 
Hoi Z.,

Ik heb ook het pakket van Z&Z gehad. Volgens mij moet je die van plastic met stof in bed leggen met de stoffen kant boven (stond op het bijgeleverde papiertje). Zelf heb ik er nog een grote handdoek overheen gelegd en een molton en daaroverheen pas m'n laken om zweten zoveel mogelijk te voorkomen. Ik moet zeggen zo is het wel goed te doen. Dat andere matje is voor tijdens de bevalling.
groetjes,
Moniek
 
ik zou er ook even mee wachten,want met een beetje warm weer zweet het als de ziekte.als je vliezen breken is je bed nog lang niet nat,waarschijnlijk denk je eerst even dat je je plas niet op kon houden...omdat het meestal niet in een hele sloot er uit komt.als alles binnen hand bereik staat is het op het moment van de bevallin vroeg genoeg.

groetjes!!
 
Terug
Bovenaan