Matrasje hergebruiken?

Als jullie in mijn situatie zaten, zouden jullie dan het matrasje van jullie oudste (nu 2,5), die doorschuift naar een groter bedje hergebruiken voor de baby?

Het matrasje is in principe in goede staat. Eerlijk gezegd zou ik het wel fijn vinden als het nog eens gereinigd kon worden op een of andere manier. Iemand suggesties? Maar om zo´n matras weg te gooien, ik vind het zo zonde eigenlijk. We kunnen best een nieuw matrasje betalen, maar is het ook echt nodig?

Waarom zou je een nieuw kopen als deze nog goed is? Je kunt hem reinigen met Citin, maar is wel vrij heftig spul. Sopje van biotex maken of eventueel gewoon met neutral. Met een borstl flink opschrobben en lekker buiten laten drogen. Dan is ie weer fris en klaar voor gebruik.

Bedanktvoor de tip. Citin ken ik niet, maar de biotex er bij pakken ga ik wel doen! Ik zal eerst maar even geduldig wachten tot het mooie weer terug is, dan droogt het gelijk wat beter.

Ik twijfel vooral vanwege die verhalen over opgedroogd spuug en dampen uit matrassen de kans op wiegendood vergroten. De nuchtere ik denkt dat die dingen wat aangedikt zijn en ook niet van toepassing zijn op een goed matrasje van nog geen 3 jaar oud, maar ik wil absoluut niet onze uk in spé afdankertjes geven omdat ik te zuinig ben aangelegd!

Ik denk als je het even goed opschrobt en lekker laat luchten dat dat wel mee zal vallen. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit van gehoord, van die dampen enz. Onze oudste houdt nu nog even zijn matrasje en hij gaat als de kleine de wieg uitgaat naar een peuterbedje. Ik heb aerosleepdekjes over het matrasje en die kunnen op 60 graden gewassen worden, dus dat is helemaal makkelijk (heb een los dekje extra voor als hij gespuugd heeft. Dus het matrasje is nu een maand of 8 in gebruik en kan mooi door voor de volgende.

Toen wij bij gardo onze babykamer kochten raadde ze het af om een matrasje nog een 2de rondje te gebruiken. Ik vond het zelf ook een beetje vreemd want je gooit je eigen matras toch ook niet na 2 jaar weg en koopt dan weer een nieuwe?! Maar goed ff sopje erover heen kan geen kwaad. En is je 1e een hevige spuger geweest en weet je dat het is ingetrokken in het matrasje ja dan kan je altijd nog een nieuwe kopen, maar goed, dan is het matrasje ook niet meer in 'goede staat' ;).

Mijn schoonzus haar schoonmoeder heeft jarenlang in een beddenspeciaalzaak gewerkt... zij raadde mij aan een nieuw matrasje te kopen. Onze dochter heeft er 3,5 jaar op geslapen...Ik ben misschien een muts maar ik ga op haar advies af, wij kopen een nieuw matrasje!

ik heb voor het wiegje het matrasje hergebruikt ( na gebruik is hij goed afgesloten en opgeborgen en toen ik hem weer pakte, even grondg schoongemaakt, lten drogen en klaar)

maar dat heb ik alleen bij het wiegje gedaan!
dan wegen ze nog zo weinig en vormen ze nog geen eigen slaapplek inprinciepe.
bij 2 maanden gingen mijn kinderen over op een ledikantje en toen kregen ze wel een nieuw matras.
dan worden ze zwaarder, vormen hun eigen slaapplek in het matras enz.

wat je evt nog zou kunnen doen is het matrasje omdraaien, maar eerlijk gezegd zou ik als je het kan missen, even naar de ikea gaan en een nieuw matrasje halen. daar zijn ze niet duur maar wel heel goed.

liefs, do ( april forum)

Terug
Bovenaan