Matrasje & kinderwagen

Hallo dames,

Even wat serieuze dilemma's in de groep gooien ;-)
Ik ben in verwachting van ons eerste kindje, dus mij kunnen ze alles wijs maken bij de babydump!

Wat voor matrasje hebben jullie? Een gewone of zo'n aerosleep matras? Kun je ook een gewone nemen met zo'n dun aerosleepmatrasje erop? Wat is voldoende?

Verder hebben we nog het dilemma kinderwagen, we vinden de bugaboo leuk qua design en kleurtjes die ze allemaal hebben, maar horen van velen dat de bak zo laag ligt, hebben jullie hier ervaring mee? Ik twijfel nu tussen Bugaboo of Quinny Buzz.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,
Juutepetuutje

Ik ben van het maart forum, ik heb ook een bugaboo gekocht ondanks dat iedereen dat zei, maar ik vind het zelf wel meevallen en hij heeft de meeste functies en bovendien vindt ik hem het mooist. Nb in je bugaboo zit al een aerosleep matras en hoes dus die hoef je niet te kopen! Na veel wikken en wegen hebben wij besloten in het bedje een gewone matras en hoeslaken te nemen, ik vond het te duur en eigenlijk een beetje onzin, maar dat is persoonlijk. Als je jezelf beter voelt bij aerosleep zouikdat doen! x

hoi,

Doe wat je zelf het fijnst vind en wat ons goed geholpen heeft is andere ouders aanspreken.
Ze zien je buik en snappen echt wel als je het aan hun vraagt of ze tevreden zijn en wat de pluspunten en minpunten zijn van hun wagen. Vaak levert het duidelijker info op dan bij een babywinkel. Ze gingen bij ons zelfs de kinderen uit de wagens halen om te laten zien hoe hij inklapt en wat je er allemaal mee kan! Als matras hebben wij een gewoon matras genomen. Het is in de winter een wat koud kamertje bij ons en als je dan een aerosleep hebt waren wij bang dat ze niet warm zou worden. En ik vind het een hoop geld voor een matrasje. Maar doe wat jij het fijnst vindt.

Hoi,

Wij hebben voor het ledikantje gekozen voor een gewoon matras met een dun aerosleepmatrasje er overheen. Ik ben inmiddels zwanger van nummer 3 en onze beide jongens zijn echte buikslapers. Het geeft mij wel een veilig gevoel met aerosleep (misschien wel schijn veiligheid maar toch)

Wat kinderwager betreft....loop achter verschillende kinderwagens in de winkel Zodat je een idee krijgt hoe die loopt en qua hoogte ook uitproberen. Wij hebben zelf een quinny speedy heerlijke wagen loopt makkelijk en is qua hoogte ook goed te doen.

Ik heb voor de oudste wel een aerosleep gekocht (het totaal matras zeg maar) en voor in de wieg en de wagen een los dekje. Ik heb nu een 2e dekje bij het matras gekocht. Van de temperatuur heb je geen last vind ik. Ik heb alleen wel gewone jersey hoeslakentjes erop liggen en niet de speciale hoeslakentjes. Matrasje schuift straks door naar dit kindje en ik vind het een heel veilig idee dat ze niet zomaar kunnen stikken.

Ik heb een maxi cosi mura 4 als kinderwagen. Vind de bugaboo geen fijne wagen, maar dat is voor iedereen een persoonlijke keuze. Ik vind juist de luchtbanden fijn van de mura en hij is makkelijk om mee in de auto te nemen. Ik zou gewoon wat wagens uitproberen, maar dan ook vooral op verschillende ondergronden, in de winkel lopen ze allemaal makkelijk, maar buiten is dat een heel ander verhaal.

Hoi,

Ik breek even in vanaf het mei forum. Kijk goed bij een kinderwagen waar je lekker achter loopt. Mijn vriend en ik verschillen nogal in lengte, hij 1.90 en ik 1.53 dus hadden we uiteindelijk niet veel keus. Verder wilden wij juist geen luchtbanden omdat je die nogal eens lek hebt als ik hier in de vriendengroep kijk. Vooral op vakantie is dat erg vervelend!
Wij zijn uitgekomen bij een Icandy peach. Nog niet heel bekend in Nederland, wel erg compact en zeer duurzaam!

Wat matrasjes betreft. We hebben een gewoon matrasje in de wieg en ik wacht even af hoe het kindje het liefst ligt of ik ook een aero toplaag ga halen.

Succes met al het kiezen :)

Bij de eerste een gewoon matrasje gekocht en bij de 2e gaan we ook weer een gewoon matrasje kopen! Ik vind die aero te duur en laten we wel wezen vroeger hadden ze ook niet anders!!! Het is persoonlijk ga op je gevoel af.

Qua wagen hebben wij een quinny ocean ook wij hebben een lengte verschil mijn man en ik en hiervan is het te verstellen van hoogte...

Wij hebben in de winkel ook verschillende uitgeprobeerd door de winkel heen gelopen gewoon kijken wat je bevalt en wat je budget is!

Dat lengte verschil hebben wij ook. Ik 1.68 en man 2 meter. Je kunt de duwstang van de meeste wagens verstellen.

@kim. Sorry dat ik het zeg hoor, maar vind het wel een beetje naief. Vroeger stierven er ook meer baby's aan wiegedood. Een los dekje van de aerosleep kost 35 euro, dus dat zijn de kosten niet.

Terug
Bovenaan