matrasje schoonmaken

Hallo allemaal,

Ik heb van mijn ouders een tweede hands wiegje gekregen. Echt heel leuk.
Alleen ruikt alles verschikkelijk muf en zijn de lakentjes wel te wassen.
Alleen dat matrasje.......het is wat vuil, ruikt en is natuurlijk al wat uoder.
Nu heb ik al wat info. opgevraagd, maar een nieuw matrasje moet besteld worden en gaat 4 weken en 40,- Euro kosten.
Die optie wordt het voor mij niet.
Heeft iemand tips om het schoon te krijgen??????

Grotetjes, Marie Louise
 
Hallo marie-louise,

Ik heb geen tips om 't matrasje schoon te maken, maar wel wilde ik even vertellen dat de 'eisen' die aan een matrasje gesteld worden nogal veranderd zijn. Het matrasje moet tegenwoordig 8 cm dik zijn, vaak zijn 'oude' matrasjes dat niet.
Ik snap dat een nieuw matrasje duur is en wilde je als tip geven, dat je vaak op een markt wel de 'vulling' van een matrasje kan kopen en zelf op maat maken, hoesje er om een klaar ben je. Misschien dat dat een 'goedkopere' en 'frissere' oplossing voor je is, je moet wel een beetje handig zijn.

groetjes Kirsten
 
volgensmij gaat het hier om een ovale wiegmatrasje en niet een ledikantje matrasje die idd 8cm dik moet zijn. volgens mij heb je daar andere richtlijnen weer voor. ik heb ook een wiegje dit wiegje is nieuw en heeft een matrasje van ongeveer 3 cm. en is niet bedoeld om het kindje er s'nachts in te laten slapen aleen overdag in de huiskamer.
tja wat het schoonmaken betreft kun je ff bij een stomerij ofzo informeren en ander buiten ophangen om die muff geur eruit te halen.
groetjes susu.
 
Hoi,

Volgens mij zijn de eisen ook veranderd, en ook heb je kans dat z'n oud matrasje vol bactereieen en huisstofmijt zit,,ik zou toch even overwegen voor een ander matras, stel je kindje is allergische

ps. en voor mij het idee dat het niet fris en schoon is zou voor mij een optie zijn om dan maar 40 euro uit te geven

gr ,monique
 
Hallo
Ik heb een tip voor je om het matrasje zuiver te krijgen!!!!
Je strooit er soda op en laat dat een hele dag intrekken!!!
Je kan het dan sávonds afstofzuigen en voilla je matras is weer zuiver.
Ik doe dit ook altijd met mijn eigen matras en het gaat heel goed.
Succes ermee en hopelijk is dit een goede tip voor jou.
Groetjes Claudia
 
Wij hebben wel een nieuw matrasje laten maken voor een oud wiegje. Die van ons is 6 cm dik en kostte €30.00. Misschien loont het de moeite om ergens anders te kijken of je het goedkoper kunt krijgen.

Mocht je heel toevallig beschikken over zo'n grote vrieskist, of iemand kennen met zo'n ding, dan kun je de huisstofmijt verdelgen door het matrasje een nachtje in zo'n vrieskist te laten overnachten.

Daarnaast kun je met tapijtreiniger ongeveer hetzelfde doen als die tip met de soda, maar ik weet niet hoe kindvriendelijk dat is.

Moet je voor de geur nog iets anders verzinnen.

Succes
greet  
 
Hoi,
Ik sluit me helemaal aan bij de tip van Claudia. Ik heb dat ook ooit eens gehoord, schijnt bij "hoe schoon is jou huis", weleens gezegd te zijn.
Heb dit ook toegepast bij het matrasje voor de kleine. Gehad van een goede vriendin, maar heeft bij haar ook al een paar jaartjes gestaan en inderdaad met dat soda gaat het echt weer fris ruiken.
Groetjes,
Sandra
 
die sodatip scheint inderdaad erg goed te werken, maar als dat niet voldoende is naar jou zin dan kun je ook doen wat mijn nichtje heeft gedaan en dat is op de markt ( niet alle markten hebben dat natuurlijk) of een andere winkel een stuk schuimrubber van de goede dikte kopen en dan zelf een hoes erom maken als je hem op maat gesneden hebt.
Veel succes groetjes Tina
 
Terug
Bovenaan