matrasje voor de wieg

Hoi meiden, is er iemand die me kan helpen bij het volgende: waar kan ik een goed matrasje op maat voor een wiegje kopen of bestellen?   Het liefst natuurlijk ook nog een beetje betaalbaar want zo lang zal de baby niet in het wiegje liggen.

Ik heb namelijk het 'familiewiegje' gekregen (bijna 70 jaar oud!) en daar moet natuurlijk een nieuw matrasje in... maar de maat is niet echt standaard.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Liefs, el.
 
Hi,

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar hier in IJmuiden hebben we bijvoorbeeld een matrassenfabriek. Hier kunnen wij (redelijk betaalbaar) op maat dingen bestellen. Ik zou gewoon even rondvragen of op internet kijken voor een matrassenfabriek bij jou in de buurt. Matrasje voor een wieg is trouwens meestal een stukje dunner dan die voor een ledikantje (mijn wieg heeft een matrasje van ca 4 cm dik en lijkt op de "matrasjes" die ook in een wandelwagen liggen).

Succes
 
hoi quebbel,

Wat je ook kan doen dat is bij een stoffenzaak kijken naar een soort
schuimrubber (weet niet meer hoe het heet, sorry) maar die kan je op
maat snijden of knippen en dan zelf een stofje overmaken. Heeft mijn
schoonmoeder ook toen voor onze wieg gedaan, en die kleine heeft maar
liefst 8 maand erin gelegen.

Toch een stukkie goedkoper hoor en net zo goed als een echte matras.

liefs Hester (zw. na mk forum en nu meiforum)

 
Hoi qwebbel,

ik gebruik ook een wiegje van minimaal 30 jaar oud en heb een matrasje laten maken, we hadden de oude nog dus daar hebben ze op papier een kopie van gemaakt voor de maat en een matrasje van gemakt dat precies hetzelfde dikte en materiaal is als het matrasje voor in het ledikantje. Dus ook juiste dikte e.d. Ik heb toen met de kraamzorg helemaal geen problemen gehad. Ze hebben me toen wel vertelt dat ze moeilijk kunnen doen als je een dun matrasje gebruikt wat lijkt op die van de kinderwagen omdat die niet gemaakt zijn om de kindertjes langdurig in te laten slapen. Zelf eenmatrasje maken was volgens hun ook geen optie omdat het gewooon niet velig geneog zou zijn. Daarom hebben wij toen hiervoor gekozen. Wij hadden onze babykamer gekocht bij de baby-dump en die konden voor weinig een matrasje maken wat ook gelijk met de babykamer is mee geleverd.

Inmiddels heeft mijn zoontje er heerlijk op geslapen en ook de 2e die met ongeveer 5 a 6 weken komt zal er heerlijk op slapen en ik ook omdat ik weet dat het veilig en goed is.

Groetjes carreen
(34 wkn en 3 dgn)



 
Hoi Qwebbel,

Wij hadden bij onze zoon ook een familiewiegje (50 jaar oud) en hier moest natuurlijk ook een nieuw matrasje in (de laatste kindjes lagen er alweer 10 jaar geleden in). Wij hebben toen bij de Lappenland materiaal gekocht dat apart voor kindermatrasjes is. Dit zit bij de meeste baby/ speciaal zaken ook in hun matrasjes (het is van dat foam materiaal, maar wel stevig als je er op duwt).

Wij hadden het oude matrasje gelukkig ook nog, om de maat over te nemen, want waarschijnlijk hebben jullie dat ook: het loopt schuin! We hebben het foam op maat gemaakt en hierover een katoenenhoes genaaid. Dit in de wieg en dat weer gewoon opgemaakt.

De kraamzorg is apart boven wezen kijken toen ze hoorden dat wij de familiewieg in gebruik hadden. Die vond ze namelijk altijd zo mooi EN om het matras te controleren. Dat was prima!!! Goed stevig en niet te dun (geloof dat wij 5 cm hadden, maar je moet gewoon het oude matrasje als maat aanhouden).

Onze zoon was ruim 9 pond en heeft er in de 4, 5 maand dat hij er op heeft gelegen geen deuk in gekregen . Geloof dat het materiaal incl. katoenen hoes ons zo'n 15 euro heeft gekost. Das nog eens te doen of niet???

Groetjes,
Marije
 
Hallo qwebbel,

Ik heb ook een 'oude' wieg van m'n tante. Leuk is dat he. Van oorsprong hebben we de wieg waar mijn zussen en ik, en m'n tante-zeggertjes allemaal in hebben gelegen ook nog, maar mijn zus is 4 wken voor mij uitgerekend, dus ik heb pech en krijg die wieg niet. Nou heeft m'n tante me haar wieg gegeven. Ook hier moest een nieuw matrasje in. Ik heb 'm bij de prenetal op maat laten maken, Dat heeft me 30 euro gekost, zat 8 weken levertijd op, dat was voor mij een beetje te krap, dus heb ik 'm met spoed laten komen en toen was die er met 3 weken, moest ik wel 7 euro voor betalen. De prijs hangt wel van de maat af, mijn wieg is nog vrij groot 90x40. Ze kunnen ze schuin laten lopen, als de wieg naar boven toe uitloopt, rond etc...
Veel succes met het uitzoeken van de goede matras

Groetjes Kirsten
32w6d
 
Hoi

Bij prenatal kun je ook een matrasje laten maken (zij besteden het uit natuurlijk).
Wij hadden ook voor de familiewieg een nieuw matrasje nodig. Ook zo'n standaard maat. Het koste ongeveer 38 euro. Ook wel te doen toch. Je kind moet wel goed liggen natuurlijk! Dus eigenlijk is het onzin om daar op te bezuinigen.
Ik zou niet zelf gaan knoeien, als je het laat maken ben je in ieder geval wel zeker dat het goed is.

 
Terug
Bovenaan